וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבית המשפט נגד מינוי לוזון

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבית המשפט המחוזי בדרישה למנוע את מינוי מאמן הנבחרת האולימפית בשל ניגוד עניינים

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה למנוע את מינויו של גיא לוזון למאמן הנבחרת האולימפית בשל ניגוד העניינים שנוצר מכך שדודו מכהן כיו"ר ההתאחדות לכדורגל.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, צרויה מידד לוזון, נדאל חיאק ואורי אפלבום, מבקשת התנועה מבית המשפט להוציא צו ביניים שיורה על הפסקת או הקפאת כהונתו של לוזון עד למתן פסק דין סופי בעתירה. עוד הם מבקשים כי בית המשפט יורה לרשם העמותות להפעיל את סמכותו לחקור ולבדוק את התנהלותם של ההתאחדות לכדורגל ושל היו"ר אבי לוזון בכל הנוגע להליך מינויו של גיא לוזון. בעתירה צוין שיש צורך בהוצאת צווים דחופים, כדי שנושא המינוי ייפתר לפני משחק הנבחרת נגד שבדיה בעוד פחות מחודש.

בתנועה טוענים כי על אף היותו של גיא לוזון מאמן מוערך ומכובד, מינויו למאמן האולימפית והחליך המינוי סובלים ממספר ליקויים ופגמים מהותיים, אשר מחייבים את ביטול מינויו המיידי. "קרבתו המשפחתית של מר גיא לוזון ליו"ר ההתאחדות העלתה חשש, כי הייתה לכך השפעה מכרעת על היותו למעשה המועמד היחיד והוודאי לתפקיד המאמן", נכתב בעתירה.

בעתירה נטען שמינויו של לוזון היה פסול ופגום, ועמד בניגוד לכללי המשפט הציבורי וכללי המנהל התקין, פוגע בטובת ההתאחדות ובאמון הציבור. כמו כן, נטען כי המינוי מציב את דודו, יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, במצב של ניגוד עניינים, שימנע ממנו לבצע עבודת ביקורת ופיקוח אפקטיביים על המאמן הטרי.

עידן לוזון יצא לדרך

עידן גיא לוזון כמאמן הנבחרת הצעירה יצא היום (ראשון) לדרך באופן רשמי, כשהעביר אימון בכורה לקראת יציאתה של הנבחרת הערב לקפריסין, שם תערוך משחק אימון נגד מקבילתה המקומית ביום שלישי. הנבחרת תמריא הערב לאי השכן. לאימון הגיעו מאמן הנבחרת הלאומית לואיס פרננדס ועוזרו טל בנין.

לוזון לא התייחס לאופן שבו מונה לתפקיד, ונראה נרגש הבוקר באימון. "אני מתרגש, אבל אני יותר רעב ממתרגש, רעב למשחק, רעב לכדור, רעב לניצחון וזה הדבר הכי חשוב", אמר בפתח דבריו. לוזון נשאל האם הוא מתכוון להשריש את הרעב הזה גם בשחקניו, וזה השיב: "מי שכאן, ובמוחו ובראשו אין התשוקה ואת הרצון ואת השיגעון לניצחון, כנראה שהוא לא נמצא במקום הנכון, כי אנחנו כאן כדי לנצח וזה תפקידנו היחיד".

לוזון נשאל לגבי הסיטואציה בה הוא מקבל את הנבחרת, כאשר סיכוייה להעפיל לאליפות אירופה אינם גבוהים, ואמר: "ברור לנו שהסיכויים, בלשון המעטה, הם לא טובים, אבל כל עוד יש סיכוי קטן ותיאורטי, אנחנו נעשה את המקסימום כדי להשלים את המשימה". לוזון נשאל האם הוא סבור שיהפוך בעתיד למאמן הלאומי, והוא השיב: "מה שחשוב כרגע זאת הצלחת הנבחרת הזאת, וזה העיקר".

לירוי צעירי, קשר בני יהודה, ששיחק אשתקד תחת הדרכתו של לוזון, אמר בפתיחת האימון: "אין ספק שזה סוג של התחלה חדשה עבורנו, עם המאמן החדש. אנחנו מקווים שתהיה לנו הצלחה איתו במשחקים שעוד נותרו לנו. אנחנו רוצים לנצח בהם ולהמשיך קדימה". צעירי נשאל על האיחוד המחודש עם לוזון, ואמר: "זה כיף גדול, היו לי איתו שנתיים מדהימות, אני מקווה שתהיה לזה המשכיות גם פה, ושהנבחרת תוכל ליהנות ממנו ושנגיע איתו להישגים. גיא יביא לנבחרת המון רעב, המון נחישות ועוד הרבה מאוד דברים".

מגן/קשר מכבי תל אביב, דור מלול, התייחס למשחק האימון נגד קפריסין: "המשחק הזה לא תקוע. נבחרת זאת הפריבילגיה הכי יפה שיש לשחקן, אני תמיד נהנה להיות בה ולייצג את המדינה. אין יותר כיף מזה. זה אימון ראשון שלנו עם גיא, מאמן חדש, דרך חדשה, ויש לנו שני משחקים בקמפיין ועוד משחק אימון מאוד חשובים, כי אנחנו רוצים לעלות לשלב הבא, וזה לא משנה מי עומד על הקווים". מלול נשאל על התחושה לגבי החלפת מאמן באמצע קמפיין, והשיב: "אני לא חושב שזה צריך לעניין את השחקנים. כל אחד בא ונותן 100 אחוז ולא משנה מי עומד על הקווים. אנחנו שמחים על הצירוף של גיא וזה הכל. אנחנו יוצאים איתו עכשיו לדרך". מלול נשאל לגבי האווירה בנבחרת והאומנה לקראת המשך הקמפיין: "בטח שאנחנו מאמינים, נשארו שני משחקים וכל עוד זה תלוי בנו - לעשות שני ניצחונות - אין ספק שאנחנו מאמינים. אחרת לא היינו עולים לאימון היום".

לוזון ערך מספר שינויים בסגל הנבחרת במהלך סוף השבוע, כאשר אבי ריקן הפצוע וטוטו תמוז, שביקש להשתחרר מהנסיעה, שוחררו מהסגל. במקומם זומנו מגן הפועל באר שבע אופיר דוידדזה, קשר מכבי תל אביב ציון צמח וחלוץ הפועל פתח תקוה דודו ביטון. מהאימון היום נעדרו מגן אשדוד רחמים צ'קול, שמשתחרר מהצבא ביום שלישי, הבלם רמי גרשון, שיגיע מבלגיה ישירות לקפריסין וכן אושרי רואש וניר ביטון, שנמצאים במבדקי הסגל הרחב של הנבחרת הבוגרת במכון וינגייט. דודו ביטון, טל בן חיים, ויקטור מרעי, אוראל דגני וחסן אבו זייד, שהשתתפו אמש במשחקי גביע הטוטו ושיחקו 90 דקות במדי קבוצותיהם, ערכו אימון שחרור.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully