וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל-לטביה: כדיר לא יתלבש, רותבארט במקומו בסגל

8.8.2010 / 12:29

הנבחרת תיאלץ להסתדר בלי הפורוורד מול לטביה (19:00, ערוץ 1 ו-511 HD). שיבק: ”אנחנו פייבוריטים, וצריך להתמודד עם זה”

ברני ארדוב

צילום וידאו: אבי כהן
ערכית וידאו: עידן גוראל

לאחר הפתיחה הטובה וניצחון החוץ על איטליה, תמשיך הערב(ראשון, 19:00, ערוץ 1 ו-511 HD) נבחרת ישראל את מוקדמות אליפות אירופה 2011 כשתארח את נבחרת לטביה. בנבחרת עסקו מאז החזרה מאיטליה בשתי משימות, הראשונה היא הכנה טקטית מול הלטבים, והשנייה, והלא פחות חשובה, הורדת השחקנים לקרקע לאור הניצחון המפתיע. לאחר שלא התאמן בימים האחרונים, הבוקר התברר סופית כי אלישי כדיר לא יוכל לשחק לאור הדלקת בברכו, ומי שיחליפו בסגל יהיה רוברט רות'בארט.

פניני: "נצטרך להיות בשיא שלנו"

המאזן בין הנבחרות עד כה עומד על 4:5 לטובת ישראל, כאשר מדובר בביקור השני של הנבחרת הלטבית בארץ. במסגרת אליפות אירופה ומוקדמות אליפות אירופה המאזן עומד על 2:3 לטובת הנבחרת, ואילו במסגרת משחקי הידידות בין הנבחרות מוליכה הנבחרת הלטבית 1:2. המפגש הראשון נערך בטורניר הקדם אולימפי ב-1992 אז ניצחה ישראל 69:79 בזכות 33 נקודות של דורון ג'מצ'י. המפגש האחרון בין הנבחרות נערך בשלב הבתים של אליפות אירופה 2005, אז ניצחה ישראל 65:74, כשדרור חג'ג' מפציץ 18 נקודות מפתיעות.

אימון הנבחרת התקיים אמש באווירה טובה, למרות שאלישי כדיר שניסה להתאמן בתחילת האימון נטש אותו וקיבל טיפולים. "זה משחק בין שתי הקבוצות שניצחו את איטליה", אמר בסיום האימון המאמן אריק שיבק, "מההיכרות שלנו עם לטביה מדובר בקבוצה שקולעת באחוזים טובים מאוד מבחוץ. הם די דומים אלינו בסגנון משחק ובתנועה ללא כדור. נכון שנגד איטליה הם עשו דברים שונים ממה שהם נגד מונטנגרו, אבל תרגלנו את הכל. אנחנו מבינים מה הולך להיות מחר בהיכל ומקווים שהוא יהיה מלא".

המאמן הלאומי התייחס לשאלת הלחץ על הנבחרת: "אני לא חושב שהלחץ עלינו אלא אנחנו פייבוריטים, ואנחנו צריכים להתמודד עם העניין הזה. אנחנו צריכים לגדול ולהבין שיש משחקים פייבוריטים, ולבוא ולנצח אותם. אני לא מכחיש שהיה לנו מיני אופוריה אחרי המשחק מול האיטלקים, אבל למזלנו היה לנו זמן לחזור לקרקע. אני סומך על החבר'ה שלנו הם הבינו את המסר".

הפורוורד גיא פניני הוסיף לקראת המשחק: "היה לנו אימון טוב. אנחנו מקווים שהאולם יהיה מלא, ושנוכל להחזיר לקהל שיבוא לדחוף אותנו. גם נגד איטליה היה לנו מה להפסיד, אנחנו באים כל משחק לנצח ובטח בבית. לטביה היא קבוצה מסוכנת, ניצחה את איטליה ובאים בכושר טוב. נצטרך להיות בשיא שלנו במשך 40 דקות. אני מקווה שאנחנו פייבוריטים יבוא לטובתנו, נצטרך לכבד את היריבה, ולבוא כאילו זה המשחק האחרון שלנו, ולתת הכל. יש פה חבר'ה מספיק מנוסים שהגיעו מספיק פעמים בתור פייבוריטים וניצחו".

הלטבים מחפשים ניצחון חוץ

הנבחרת הלטבית הנוכחית חלשה בהרבה מהנבחרת ששיחקה באליפות אירופה בפולין בשנה שעברה. המאמן איינרס בגצאקיס חסר בטורניר המוקדמות את שחקנה של גולדן סטייט אנדריס ביידרינס שבשל פציעה לא יכל להגיע, וגם את יאניס בלומס המוכשר מבילבאו. כמו כן גם הסנטר הותיק קספרס קאמבלה מושעה על ידי פיב"א ולא ישחק במוקדמות. בהעדרם הנבחרת מתבססת על שחקנים צעירים מוכשרים כמו יאניס שטרלניקס מונסטפילס, שקלע בממוצע 12 נקודות במשחקי הנבחרת עד כה, הפורוורד רולנדס פריימניס, ששיחק העונה בקבוצת הבת של קאחאסול הספרדית, וקספרס ברזינס הענק (2.11) שלא הסתדר העונה בפואנלברדה.

הלטבים החלו את טורניר המוקדמות עם תבוסה מול מונטנגרו 96:66, אך ידעו להתאושש ביום רביעי האחרון עם ניצחון 68:69 על איטליה, שמשאיר אותם בתמונת העלייה לשלב הבא. הלטבים נחתו בישראל אמש, וערכו בצהריים אימון בן שעה בו הציג המאמן בגצאקיס את תוכנית המשחק שהוא מתכוון להשתמש בה. בסביבת הנבחרת הלטבית דיברו במהלך השבוע על כך שגם במידה והנבחרת תפסיד לישראל, היא תעשה זאת בהפרש לא גבוה מדי, על מנת לשמור לעצמם סיכוי ריאלי להשיג יתרון על ישראל במקרה של שיוויון בין הנבחרות.

* הנתונים על משחקי העבר של הנבחרת נלקחו מארכיון אתר "ספסל".

עדכון ראשון: 7.8, 20:28
עדכון אחרון: 8.8, 12:29

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully