וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: ליגה בפוסט טראומה

הליגה הצרפתית פותחת את עונת 2010/11 אחרי קיץ יבש בכל הקשור להעברות ובצל ההתעסקות באירועי המונדיאל המבזים

הליגה הצרפתית היא הראשונה מבין הליגות הבכירות באירופה לפתוח את עונת 2010/11. האלופה, מארסיי, תפתח מחר (שבת) את המסע לשמירה על התואר כאשר בורדו וליון צפויות להיות יריבותיה העיקריות. העונה שעברה, כזכור, סומנה ככזו שהחזירה את העניין לליגה. אוקזר, ליל ומונפלייה הגיעו מאחור והפכו להפתעות העונה בניגוד לכל הסיכויים.

אבל עם כל הכבוד לליגה, בצרפת עדיין מנסים להתאושש מההופעה המבזה של הנבחרת במונדיאל, על ומחוץ למגרש. כשבהתאחדות עסוקים במיצוי הדין עם השחקנים הסוררים, על הקבוצות עבר קיץ שקט בכל הקשור לחלון העברות. סכומי עתק לא החליפו ידיים והעברות גדולות לא נרשמו. הסיבה לכך היא מצב כלכלי לא פשוט בו שרויים חלק מהמועדונים, במיוחד לאחר ההשתוללות של קיץ אשתקד.

ליון תנשל את מארסיי?

מארסיי תהיה הקבוצה לנצח השנה. דידייה דשאן דחה את הצעת ליברפול ונשאר במועדון, כמו גם החלוץ הסורר חאתם בן ארפה. המאמן מחפש בדחיפות חלוץ נוסף, במיוחד לאור איומי העזיבה החוזרים ונשנים של ממאדו ניאנג (18 שערים אשתקד). בינתיים, הרכש הבולט של האלופה הוא דווקא מגן - סזאר אספיליקואטה הספרדי שהגיע מאוסאסונה. אנדרה אייוו הגנאי הנפלא חזר מהשאלה וייכלל בסגל. "ליריבות שלנו יש תמיד מוטיבציה לנצח אותנו ואחרי שזכינו באליפות, הן מגיעות במוטיבציה כפולה", אמר הקשר מתיאו ולבואנה.

לדעת הפרשנים, ליון של קלוד פואל היא המועמדת המובילה לנשל את מארסיי מתוארה. האלופה הנצחית של העשור הקודם סיימה עונה שניה בלי התואר. אחרי הרכש המסיבי אשתקד, בקבוצה, שהגיעה אשתקד לחצי גמר ליגת האלופות, החליטו לרענן את השורות ולא להשתולל. ליון מהוותיקים ז'אן אלן במוסונג וסידני גובו (עברו לפנאתינייקוס) וצירפה את החלוץ המבטיח ג'ימי בריאן מראן.

בורדו פותחת העונה דף חדש ללא לורן בלאן, שעזב לנבחרת, ועם ז'אן טיגאנה על הקווים. הכוכב המרוקני מרואן שמאק עזב לארסנל ובעיות כלכליות, שנבעו מאי ההעפלה לליגת האלופות, מנעו מהקבוצה לבצע חיזוק משמעותי. שחקן הרכש המשמעותי שהגיע הקיץ הוא הבלם הסרבי האלמוני וויאדין סאביץ', כשבבורדו מנסים להשאיר את הקפטן אלו דיארה, המבוקש במארסיי. "אנחנו מחפשים להתחזק, אבל אין לנו כסף", הודה טיגאנה, אבל ציין: "לא אסתפק בסגנות. יש לנו קבוצה טובה".

מבין יתר הקבוצות אפשר לציין את פאריס סן ז'רמן, שהתחזקה עם צירופם של ננה הברזילאי של מונאקו ומתיו בודמר מליון. אוקזר, המפתיעה של העונה שעברה, צירפה לשורותיה את אנתוני לה טאלק ותנסה להשתחל גם לשלב הבתים של ליגת האלופות בתום המפגש הכפול עם זניט. ליל של רודי גרסיה שמרה על הסגל האטרקטיבי ותנסה גם היא לאיים על השלישייה המובילה, בעוד מונפלייה נחלשה מאוד לאחר שמכרה את כוכבה, אלברטו קוסטה, לולנסיה.

העולות החדשות, ארל-אביניון (לראשונה בהיסטוריה בליגה הראשונה), ברסט (לראשונה מאז 1993) וקון ינסו לשרוד, כאשר גם סנט אטיין וניס מסתמנות כמועמדות לירידה.

העברות בולטות

סזאר אספיליקואטה (מאוסאסונה למארסיי) - 7 מיליון יורו

דיומרסי מבוקאני (מסטנדרד ליאז' למונאקו) - 7 מיליון יורו

ג'ימי בריאן (מראן לליון) - 6 מיליון יורו

ננה (ממונאקו לפאריס סן ז'רמן) - 5.5 מיליון יורו

אוניקאצ'י אפאם (מניס לראן) - 4.5 מיליון יורו

מתיו בודמר (מליון לפאריס סן ז'רמן) - 3.5 מיליון יורו

אנתוני לה טאלק (מלה מאן לאוקזר) - 3 מיליון יורו

מארק דמיין (מבולון לקון) - 3 מיליון יורו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully