וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הבוגר של פ.ס.ז'

הקבוצה הצרפתית, אותה תפגוש מכבי ת"א, מתהדרת במספר כוכבים - מאקללה, קופה וז'יולי - שכולם חצו מזמן את רף ה-30

יממה לאחר הניצחון והמעבר המרשים מול אולימפיאקוס, הוגרלה היום (שישי) מכבי תל אביב נגד פריס סן ז'רמן על הזכות להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית. בהתחשב בעובדה שהאפשרויות האחרות היו צסק"א מוסקבה, לברקוזן, אוניראה אורזיצ'ני (של רוני לוי) ופיינורד, הקבוצה הצרפתית היא משוכה לא קלה אך עבירה. כמו נגד אולימפיאקוס, מכבי תתארח במשחק הראשון, בפארק דה פראנס ב-19 לחודש אוגוסט ותארח את משחק הגומלין שבוע לאחר מכן ב-26 לחודש באצטדיון בלומפילד.

הקבוצה הפריזאית הוקמה ב-12 לאוגוסט 1970 לאחר מיזוג של שתי קבוצות - פ.צ. פריז וסטאד סן ז'רמן. מאז נוסדה, זכתה פעמיים בלבד באליפות, ב-1986 כאשר הפעם האחרונה הייתה לפני 16 שנים ב-1994. היא גם מתהדרת בזכייה אחת בגביע המחזיקות ב-1996, כששנה לאחר מכן הגיעה שוב עד הגמר, אולם נוצחה וסיימה כפיינליסטית. הקבוצה הפריזאית מגיעה השנה למפעל האירופי, לאחר שזכתה אשתקד בגביע הצרפתי, את הליגה היא סיימה רק במקום ה-13.

את הקבוצה מדריך אנטואן קומבוארה, ששיחק בעבר בקבוצה בין השנים 1990-1995. קומבוארה פרש ממשחק פעיל ב-1998 אחרי שנתיים באברדין, ועבר לאמן, תחילה את המילואים של פ.ס.ז' (1999-2003). לאחר מכן אימן את שטרסבורג (2003/4) ואז עבר לארבע שנים לוולנסיין. ב-2009 חזר לפריס, אותה הוביל כאמור אשתקד לזכייה בגביע. פ.ס.ז' נחשבת אמנם לשם גדול יחסית בכדורגל הצרפתי, אולם זה שנים שהיא לא מצליחה לשחזר את ימיה הטובים מסוף שנות ה-80' ותחילת שנות ה-90'. מלבד הבלחות כאלו ואחרות, המועדון מעיר האורות אינו מהתהדר בתארים רבים, כאשר בשנים האחרונות הן אלו ליון בעיקר ובורדו שנותנות את הטון במדינה. המפגשים שלה נגד מארסיי עדיין נחשבים לגולת הכותרת ולקלאסיקו של צרפת, כאשר הקבוצה מעיר האורות העשירה והמהודרת פוגשת את הקבוצה מעיר הנמל הדרומית חמת המזג.

מבחינת סגל השחקנים, ראשית, בדומה לאולימפיאקוס, שוער הקבוצה מחזיק בניסיון רב. מדובר בגרגורי קופה בן ה-37 (כמו ניקופולידיס היווני), קופה שיחק 11 שנים בליון עימה זכה בתארים רבים, בעונת 2008/9 עבר לאתלטיקו מדריד, אבל אחרי עונה חלשה בה שב על עקבותיו לצרפת, אלא שלשער הקבוצה מפריס. בשנה שעברה סבל קופה מפציעה קשה, אך השנה אמור להיות השוער הראשון, בעקבות היכולת העלובה של מחליפו אפולה אדל.

קפטן הקבוצה הוא קלוד מאקללה הוותיק בן ה-37, קשר ריאל מדריד ונבחרת צרפת לשעבר, שמשחק בקישור האחורי ויפרוש בסוף העונה. בכלל, השמות הבולטים בקבוצה הם של שחקנים שחצו את רף ה-30, כמו לודביק ז'ולי, 34, אקס ברצלונה שזכה עימה בליגת האלופות ב-2006 והפך העונה לשחקן ספסל בעקבות הצירופים של שחקני הרכש מתיו בודמר וננה, הקשר פגי ליונדולה (31) והקמרוני סמי טראורה (34).

הגנת הקבוצה מאוישת על ידי המוזמן הטרי לנבחרת צרפת, ממאדו סאקו, הבלם זומנה קמארה, המגן הברזילאי סיארה והמגן המצוין סילבן ארמנד. בקישור ניתן למצוא גם את צמד הקשרים הצרפתיים בודמר וז'רום רוטן, שמגבים את איש המפתח סטפן ססניון, וכן את הקשר/חלוץ הטורקי מבלוט ארדינג, שהגיע לפני שנה לקבוצה מסושו. על כיבוש השערים מופקד כרגע גיום הוארו, שחקן נבחרת צרפת שעשוי לעזוב בשבועות הקרובים. מלבדו יש גם את החלוץ הפרובלמטי מתיאה קז'מן. הסרבי בן ה-31 הוא שחקן כשרוני שבזבז חלקים ארוכים בקריירה בעימותים עם קבוצות ומאמנים. הוא הספיק לעבור כבר 10 קבוצות במהלך הקריירה, כשב-2009 הגיע לקבוצה מפריס והושאל ממנה לזניט סנט פטרסבורג. אגב, עבור קשר מכבי תל אביב אלברט באנינג תהיה קצת פיקנטריה, לאחר שהוא שיחק בעבר בקבוצה.

הקבוצה הצרפתית נפגשה עם שתי קבוצות ישראליות, מכבי חיפה והפועל תל אביב, כאשר שתיהן ניצחו אותה. הקבוצה הירוקה פגשה את הפריזאים בעונת 1998/9 והדיחו אותם בשלב ה-1/16. המשחק הראשון הסתיים בתיקו 1:1 עם שער שוויון של יוסי בניון. בקרית אליעזר גברה הקבוצה של דושאן אוהרין 2:3 ועלתה לשמינית הגמר. בעונת 2006/7 פגשו הקבוצה האדומה מתל אביב את פ.ס.ז' באצטדיונה הביתי, הפארק דה פראנס, וניצחה 2:4. בסיומו של אותו משחק התחוללו מהומות קשות בסיומן נהרג אוהד צרפתי, שנורה על ידי שוטר מקומי כיוון שניסה לתקוף את אוהדי הפועל. אגב, הפארק דה פראנס הוא האצטדיון שהאיר פניו גם לנבחרת ישראל, באחד מהישגיה הגדולים ביותר עם ה-2:3 על נבחרת צרפת ב-1993. עכשיו תורה של מכבי תל אביב לשחק שם ולעשות עוד קפיצה חלומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully