וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אותה גברת בשינוי אדרת

הפועל תל אביב, כמו מכבי חיפה אשתקד, תפגוש את רד בול זלצבורג, אלא שהפעם היא תתעמת עם קבוצה משומנת וחדה

שלושה ימים לאחר שהעפילה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, הוגרלה היום (שישי) הפועל תל אביב נגד רד בול זלצבורג, הקבוצה היחידה כעת שמפרידה בינה לבין השתתפות היסטורית מבחינתה בליגת האלופות. הפועל ייחלה להגרלה קלה יותר, אבל לפחות תוכל להתנחם בכך שהמשחק הראשון (17/18 לאוגוסט) יתקיים באוסטריה ב"רד בול ארנה" שמכיל כ-32,000 מקומות, כשכר הדשא הוא סינטטי. הגומלין ייערך שבוע לאחר מכן, ב-24/25 לחודש באצטדיון בלומפילד. כזכור, בשנה שעברה הייתה זו מכבי חיפה (שגם היא פגשה קודם לכן ועברה את אקטובה) שהוגרלה נגד הקבוצה האוסטרית ועברה אותה, עם ניצחון חוץ מרשים 1:2, ו-0:3 באצטדיון רמת גן. ההבדל הגדול הוא שהקבוצה שפגשה חיפה אשתקד היא לא הקבוצה אותה תפגוש הפועל תל אביב.

בשנה שעברה הגיע המאמן ההולנדי הוב סטיבנס בתחילת השנה, ובמפגשיה נגד חיפה הקבוצה עדיין קרטעה, אלא שאט-אט הקבוצה האוסטרית העשירה התחברה, ואת שלב הבתים של הליגה האירופית, אליהם נפלה לאחר ההדחה על ידי חיפה, סיימה עם מאזן מושלם ומרשים ביותר של 18 נקודות אחרי ששה ניצחונות מול ויאריאל הספרדית, לאציו האיטלקית ולבסקי סופיה הבולגרית. בשלב ה-1/16 חוותה אכזבה כשהודחה על ידי סטאנדרד ליאז' הבלגית.

זלצבורג זכתה שוב באליפות בעונה שעברה, והפעם היא תגיע דרוכה והרבה יותר מוכנה למפגש נגד הקבוצה הישראלית. ראייה נוספת על חוזקה של הקבוצה האוסטרית היא כאשר היא הדיחה את אומוניה ניקוסיה הקפריסאית, קבוצה בעלת תקציב גדול, בשלב הקודם (2:5 בסיכום הכללי). בסיבוב השני של האלופות עברה את HB תורשבאן מאיי פארו (1:5 בסיכום הכללי). בעוד בישראל החלו רק בשבוע שעבר לשחק במסגרת גביע הטוטו בלבד, הרי שבאוסטריה כבר שיחקו שלושה מחזורים בליגה. רד בול פתחה את העונה בצורה לא טובה עם נקודה אחת משני משחקים.

את הסגל הרב לאומי של זלצבורג מעטרים לא פחות מ-18 דגלי לאום, החל מהשוער הראשון והקפטן, אדי גוסטספון השבדי, וכלה בסגל העמוק והרחב מאוד של סטיבנס. אחד השמות המרכזיים הוא הקשר ההולנדי דויד מנדס דה סילבה, שהגיע לקבוצה בקיץ. גם הקשר הקמרוני סומן צ'וי והסלובקי דושאן סבנטו הם שחקנים בכירים בסגל של סטיבנס. בשנה שעברה נהנתה הקבוצה מהמפציץ הנהדר מארק ינקו, אלא שהוא עזב וכעת היא מתהדרת בחוד לטיני משובח, אותו מרכיבים חואקין בוגוסיאן האורוגוואי, שהובא מניואל'ס אולד בויס וגונזאלו זארטה, הארגנטינאי שהובא מגראסהופרס אחרי שכבש במדיה 14 שערים בעונה שעברה. זראטה כבש שני שערים במוקדמות העונה. שחקן נוסף שבהפועל צריכים לשים עליו דגש הוא ניקולה פוקריבאץ' הקרואטי, שהצטרף בשנה שעברה אולם לא שיחק נגד מכבי חיפה כי הגיע לאחר המשחקים מולה.

רד בול זלצבורג הוקמה בשנת 1933 בשם אוסטריה זלצבורג ובשנת 1978 שונה שמה לקזינו זלצבורג. שם הקבוצה הוחזר לאוסטריה זלצבורג בשנת 1997, לפני השתלטות חברת "רד בול" ב-2005. מאז השתלטה החברה על המועדון הוא עבר שינויים רבים, ביניהם גם ניתוק של חלק גדול מהאוהדים וזאת לאחר שרד בול החליטה לשנות לא רק את שם הקבוצה, אלא גם את התלבושת הסגולה המסורתית שלה. האוהדים הקימו קבוצה משלהם בליגה נמוכה אחרי מו"מ עם ההנהלה שעלה על שרטון וזו בתגובה הודיעה באתר הרשמי שהמועדון הוקם ב-2005 ומחקה את כל הגביעים והאליפויות בהם זכתה הקבוצה בעבר. בכל גלגוליה, זכתה זלצבורג בשש אליפויות (שלוש כרד בול) והפסידה לאינטר בגמר גביע אופ"א ב-1994. מאז כניסת רד בול למועדון, בזלצבורג חושבים בגדול, אבל המטרה הגדולה - עלייה לליגת האלופות, טרם הושגה. שנה שעברה היא הייתה קרובה, אלא שחיפה עמדה בדרכה, וכעת כאמור זו הפועל. בעונה שעברה האדומים פגשו קבוצה אוסטרית, ראפיד וינה, בשלב הבתים של הליגה האירופית והתגברו עליהם עם תצוגות גדולות, 1:5 בבלומפילד ו-0:3 בווינה. הפעם גם ניצחון קטן יספיק לעשות היסטוריה אדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully