וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי: "מבחינת רצון, לב ונשמה, שיחקנו מושלם"

מאמן מכבי תל אביב התרגש מאוד מהניצחון 0:1 על אולימפיאקוס. ברק יצחקי: "נולדתי בשביל משחקים כאלה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

מכבי תל אביב החדשה עם הרכב, שכולל לא פחות משמונה שחקנים שלא היו בקבוצה אשתקד, רשמה כבר היום (חמישי), בתחילת אוגוסט, הישג ענק. הצהובים של יוסי מזרחי ואבי נמני ניצחו 0:1 את אולימפיאקוס משער של רוברטו קולאוטי בשלב המוקדמות השני של הליגה האירופית. הצהובים, בזכות שער החוץ של האריס מדוניאנין מפיראוס, הצליחו לעבור את האימפריה היוונית ולעלות לשלב הפלייאוף של המוקדמות, שם יכולה מכבי כבר לפגוש את האימפריות הכי גדולות באירופה. ליברפול, יובנטוס, אסטון וילה, פורטו, לברקוזן וספורטינג ליסבון הם רק חלק מהשמות שמחכים שם.

נמני: "רק רוצים לחגוג עכשיו"

אחד האנשים הכי מאושרים בבלומפילד הערב היה מאמן הצהובים יוסי מזרחי, שנראה נרגש מאוד בסיום. "ההתרגשות לא אישית ולא שייכת לי בלבד", אמר מזרחי, "ההתרגשות היא של הקהל העצום הזה שדחף אותנו נגד קבוצה מצוינת עם תקציב ענק. אני גאה בשחקנים, עשינו את זה נגד כל הסיכויים. כשקיבלנו את אולימפיאקוס זה נראה בלתי ניתן. אחר כך כשלמדנו את אותם, והבנו שאם נבוא עם לב ונשמה ונתכונן כמו שצריך נוכל לעבור.

מזרחי חשף כיצד דירבן את שחקניו בחדר ההלבשה: "אמרתי לשחקנים לפני המשחק שאני מאוד אתאכזב אם לא נעבור. אני מאוד שמח וגאה בשחקנים שלנו שעשו הישג גדול". מזרחי התייחס גם ליכולת של מכבי: "אני יודע ומכיר את הליקויים שלנו. היו קטעים יפים מאוד שלנו, אבל מבחינת רצון, נשמה ולב שיחקנו מושלם. מבחינת הנעת כדור והגעה למצבים יש מה לשפר. משחק ההגנה שלנו היה יוצא מן הכלל, העמדנו אותם על אפס מצבים. גם פה וגם ביוון, בגלל עבודה קבוצתית משותפת של השחקנים". לבסוף, חשף מזרחי כי בשלב הבא עשויה להתגלות בעיה קטנה: "אני אגלה לכם סוד קטן: אני לא יודע אם לבכות או לצחוק כי עלינו לשלב הפלייאוף והוא נופל יום לפני החתונה של הבת שלי".

ברק יצחקי, שהיה אחד המצטיינים, אמר: "האמת שזה רגע משמח ואנשים לא מבינים את גודל ההישג שעשינו. אולימפיאקוס קבוצה יותר גדולה מאיתנו עם תקציב יותר גדול בהרבה. כל הכבוד לכל השחקנים והצוות המקצועי שהצלחנו לעבור אותם. אני הגעתי לפה וקיבלתי תמיכה מאוד גדולה מכולם. קיבלו אותי יפה, אני לא שוכח שגדלתי בבית"ר".

יצחקי התייחס ללחץ שהוטל עליו בשל תג המחיר הגבוה ששולם עליו: "מי שלא יודע להתמודד עם לחץ לא מתאים לכדורגל. עברתי שבע שנים בבית"ר וזה מועדון לא פחות לחוץ ממכבי, אבל התמודדתי עם זה. בשביל משחקים כאלה נולדנו והתחלנו לשחק כדורגל. אני שמח שהגעתי למכבי תל אביב, זה מועדון ענק בקנה מידה ישראלי וטוב לי".

מנג'ר הקבוצה אבי נמני אמר בסיום המשחק: "אף אחד לא נתן לנו סיכוי לפני אולימפיאקוס, ואני חושב שזה מצויין עבורנו שעברנו משוכה גבוהה. זה ייתן ביטחון לשחקנים". על ההמשך אמר נמני: "נראה מה ייצא בהגרלה, אבל אני לא רוצה לחשוב עכשיו על היריבות, רק רוצה לחגוג". נמני אף נשאל על חיזוק אפשרי שיגיע לקבוצה, במידה ויהיה לה סיכוי לעלות לשלב הבתים: "עד עכשיו גולדהאר הביא לנו את כל מה שאנחנו רוצים. אם הוא ייתן לנו, נשקול את זה. הוא מאוד חיובי, אבל זה לא משנה עכשיו. עכשיו אנחנו הולכים לחגוג".

רוברטו קולאוטי, שכבש את שער הניצחון, אמר: "אני שמח שהבקעתי. שיחקנו מעולה ולא הלכנו יותר מדי אחורה בשום שלב. עמדנו טוב במגרש ובזכות זה עברנו. השתוללנו משמחה בסיום כי ידענו כמה המשחק הזה גדול וחשוב. זה היה בידיים שלנו ואני חושב שעשינו עבודה מצוינת. הניצחוןן הזה יוסיף ביטחון לקבוצה ועם הזמן ניראה יותר טוב".

לינן: "יצחקי עשה את ההבדל במשחק"

המאמן הגרמני של אולימפיאקוס אוואלד לינן אמר במסיבת העיתונאים: "זו אכזבה גדולה לכולנו. זה נורא לפתוח כך את העונה. מכבי תל אביב שיחקה חזק ואגרסיבי בבית מול הקהל שלה וציפינו לזה. במשחק הראשון היינו צריכים לכבוש שלושה או ארבעה שערים. על אף שהחזקנו כדור לא הצלחנו לייצר מצבים.

"ב-20 הדקות הראשונות היום היינו בסדר, שלטנו במשחק, אבל אז איבדנו אותו. הם התחילו להילחם, זכו בכדורים בקישור ולחצו אותנו. הם קיבלו כדורים חופשיים וקרנות, כבשו שער והכל נהיה קשה עבורנו. במחצית השנייה ניסינו הכל, עשינו חילופים, אבל לא יצרנו מצבים של 100 אחוז גול. פה ושם היינו קרובים, אבל זה לא היה מספיק בשביל לנצח. עכשיו אנחנו צריכים לחיות עם ההדחה וזה מאוד קשה".

לינן המשיך לנתח את הכישלון: "ראיתם במחצית השנייה שיש לנו הרבה שחקנים שלא יכולים לשחק 90 דקות. טורוסידיס אמר לי שהוא לא יכול לשחק 90 דקות ולכן הוא נכנס במחצית. יצחקי עשה את ההבדל במשחק, הוא היה מהיר ואגרסיבי ולא הפסיק לרוץ. אני אחראי וכולנו אחראיים לכישלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully