וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין: "הניצחון הזה לא אומר כלום"

3.8.2010 / 9:56

לאחר הניצחון המרשים באיטליה, הסנטר וחבריו מנסים לחזור לקרקע. גורם בנבחרת: "הראש של אליהו לא במאה אחוז כאן"

יותם רונן

צפו בתקציר המשחק באדיבות הערוץ הראשון, IBA.ORG.IL
עריכה: עידן גוראל

החיבוקים שנראו אמש (שני) בחדר ההלבשה בבארי הזכירו מראות של העפלה של נבחרת ישראלית לאליפות אירופה ולא של ניצחון במשחק הראשון בקמפיין. נבחרת ישראל רשמה הישג מרשים ביותר, אחד הגדולים שלה בשנים האחרונות, כשגברה בחוץ על נבחרת איטליה 71:79. אין לבטל את ההישג הישראלי בדיבורים על החולשה האיטלקית, לאחר שרק לפני שנתיים הובסה ישראל מול צ'כיה החלשה ב-21 הפרש בפראג. צ'כיה המשיכה באותו טורניר עד לירידה לדרג ב', את האיטלקים סביר להניח שלא נמצא שם בסוף הקמפיין.

בנבחרת שמחים מאוד, אך בד בבד חוששים מאופוריה שתוביל למפלה בשבוע הבא, השבוע הקריטי ביותר בקמפיין. במהלך השבוע הבא תשחק ישראל מול שלושת הנבחרות האחרות בבית, כשהמסע באמצע השבוע לפינלנד הרחוקה לא יעזור, "הניצחון הזה אומר ולא אומר כלום. יש עוד הרבה משחקים והרבה יכול להשתנות. אנחנו צריכים לשמור על יתרון הביתיות שלנו בכל המשחקים הבאים ולהמשיך לגנוב משחקים בחוץ", אמר אמש יניב גרין וכיוון לקראת המשחקים בשבוע הבא.

אם אריק שיבק רוצה להוריד את שחקניו לקרקע מספיק שיראה להם את ההישגים בשני טורנירי המוקדמות האחרונים – בשניהם ישראל פתחה עם ניצחון, והמשיכה לשלושה הפסדים רצופים. בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2005 פתחה ישראל עם הפסד, ובמוקדמות אליפות אירופה 2003 ניצחה את שני משחקי הבכורה והמשיכה לשלושה הפסדים רצופים. כדי להרחיק לפתיחה חלומית של שלושה ניצחונות רצופים בנבחרת צריכים לחזור עד למוקדמות יורובאסקט 2001, כשאז ניצחונות על הולנד, שבדיה ובלגיה העניקו לישראל את הפתיחה המרשימה.

שיחות עם אליהו, מנוחה קלה לגרין

שיחת היום סביב הנבחרת היא החלפת תבנית המשחק שבנה שיבק כבר בפתיחה והמעבר לכדורסל עם סנטר ורכז טבעיים. שיבק אמר אמש כי: "היו משחקים שהשיטה הזאת הצליחה, והיו משחקים שהיא לא הצליחה. זה כדורסל ובכדורסל אתה צריך לדעת להגיב בהתאם למתרחש במגרש". למעשה שיטת המשחק של שיבק הותאמה לנבחרות שישחקו עם שחקן פנים קלאסי שמשחק עם הגב לסל כדוגמת ניקולה פקוביץ'. בדקות שאיטליה שיחקה עם ברניאני שהרבה לצאת ולרווח את אזור הצבע, הפורוורדים הישראלים נשארו ללא תשובה. כשעל המגרש עלו קרוסריול וחבריו, גיא פניני, בלות'נטאל וקוקיה כבר עשו את שלהם.

הצוות המקצועי ערך אתמול שיחה ראשונית עם ליאור אליהו על מנת להסביר לו מדוע לא שיחק, וימשיך עם השיחות עד למשחק מול לטביה כדי להחזיר לשחקן את הביטחון. אריק שיבק הדגיש במהלך כל ההכנה כי אליהו לא בשיאו, והזריקות שלו לא נכנסות, והנזק המקצועי שגרם אמש על המגרש בדקות הפתיחה הספיקו למאמן הלאומי. ב-5 הדקות שאליהו שיחק פיגרה ישראל ב-14 נקודות, ואילו ב-16 הדקות שקיבל אורי קוקיה הייתה הנבחרת ביתרון של 14 נקודות. אחד מאנשי הנבחרת אמר אמש כי "הראש של אליהו לא במאה אחוז כאן, וזה ככה כבר שבוע", ובישראל מקווים כי נושא חתימתו במכבי תל אביב ייסגר בקרוב ואליהו יוכל להתרכז במדים הלאומיים בלבד.

ישראל תשוב להתאמן מחר, כשבתוכנית המקורית אמורים היו להיות האימונים הקרובים אלו שיחזירו את יניב גרין לכושר משחק. בפועל גרין שיחק דקות משמעותיות אמש בבארי וספק אם בנבחרת יעמיסו עליו יותר מדי באימונים. גרין עצמו הודה אמש כי הוא עדיין רחוק מכושר של 100 אחוז, אך דווקא בשני המשחקים הקרובים מול לטביה ופינלנד, הנבחרות הפחות חזקות בבית, שניצחונות בהם יתנו לנבחרת מקדמה רצינית, תפקידו משמעותי אף יותר. בישראל צריכים את יניב גרין חד כמו בדקות שקיבל בבארי, כשהמשך התרומה שלו עשוי להפוך את הקמפיין הנוכחי לאחד המוצלחים בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully