וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוק' אליפות אירופה: מונטנגרו התעללה בלטביה

הנבחרת שערכה הופעת בכורה בדרג א' הביסה את לטביה 66:96 בבית בו משחקת ישראל. ניצחונות גם לבריטניה ומקדוניה

משחקי מוקדמות אליפות אירופה בכדורסל יצאו הערב (שני) לדרך בשלושה בתים מקבילים. המשחק הראשון התקיים בטביליסי, כאשר המארחת גאורגיה הביסה את פולין 65:84 במסגרת בית ג'. המשחק הזה היה צמוד במחצית הראשונה, כאשר לקראת סיומה פתחו הגאורגים פער של חמש נקודות. ברבע השלישי הם העבירו הילוך, בעיקר בזכות זאזה פאצ'וליה מאטלנטה הוקס, ועלו מהר מאוד ליתרון דו ספרתי שרק הלך וגדל. בסיומו של הרבע השלישי המשחק כבר היה גמור, והגאורגים שעלו השנה מדרג ב', חגגו ניצחון משמעותי - אולי בדרך להופעת הבכורה שלהם בטורניר היורובאסקט.

פאצ'וליה הוביל את הגאורגים עם 26 נקודות ו-8 ריבאונדים, סניקידזה (12 ריבאונדים) וסינצדזה הוסיפו 14 נקודות כל אחד, מרקוישווילי הוסיף עוד 12. תומאס קלאטי הוביל את הנבחרת הפולנית עם 22 נקודות, אקס מכבי תל אביב מאצ'יי לאמפה הוסיף 21. במשחק נוסף בבית הזה ניצחה בולגריה את פורטוגל בחוץ 59:67. האורחים לחצו על הדוושה ברבע השלישי וכבר הצליחו לעלות ליתרון של שבענקודות, אלא שהפורטוגלים נלחמו עד הרגע האחרון. הפעם זה לא ממש עזר להם, ונבחרתו לשעבר של פיני גרשון פתחה את הקמפיין בניצחון חשוב מאוד. פיליפ וידנוב, שחקנה של גרנאדה הספרדית, הוביל את הנבחרת הבולגרית עם 17 נקודות, קבדר קוסטוב הוסיף 12. השימו קנייטה אוואנס קלע 19 נקודות והוריד 9 ריבאונדים לפורטוגלים.

בית ב' יצא לדרך במשחק בין מקדוניה לאוקראינה, כשהמארחים שגברו על ישראל באליפות אירופה האחרונה ניצחו בבית 58:71. פרו אנטיץ' מאקדמיק סופיה הוביל את המקדונים עם 26 נקודות, טודור גצ'בסקי הוסיף 16. בצד המפסיד של האוקראינים, דניס לוקאשוב הוביל את הקלעים עם 12 נקודות, סרגיי לישצ'וק הוסיף 11. במשחק השני בבית ניצחה בריטניה את הונגריה 82:91. הבריטים, עם לואל דנג משיקגו בולס ופופס מנסה-בונסו ששיחק בצסק"א מוסקבה פתחו חזק, נהנו משליטה בריבאונד, ופתחו פער דו ספרתי ברבע השני. 7:40 דק' לסיום הרבע השלישי הם עוד הובילו 48:58, אלא שאז ההונגרים חזרו למשחק בגדול עם ריצת 6:18, בעיקר בזכות אדם האנגה מאלבוקמפ ההונגרית. שלשות של דנג ונייט ריינקינג ממונס הבלגית החזירו את הבריטים ליתרון בתחילת הרבע הרביעי. דנג התחיל להחטיא יותר, אבל למזלו גם האנגה מהצד השני, וריינקינג נהנה מרבע נהדר כדי להבטיח את ניצחונם של הבריטים. דנג הוביל את קלעי בריטניה עם 32 נקודות ו-9 ריבאונדים, ריינקינג תרם 16, מנסה-בונסו סיים את המשחק עם 14 נקודות ו-18 ריבאונדים. אדם האנגה הוביל את ההונגרים עם 20 נקודות ו-10 ריבאונדים.

בבית א' של הנבחרת הישראלית הביסה מונטנגרו, בהופעת הבכורה שלה בדרג א', את לטביה 66:96. המונטנגרים כבר הובילו בהפרש של 23 נקודות כבר אחרי 7 דקות של משחק, ומכאן הדרך שלהם הייתה סלולה בדרך לניצחון משכנע על נבחרת עם מסורת מכובדת באליפויות אירופה. ניקולה פקוביץ' ממינסוטה טימברוולבס בלט כצפוי בנבחרת המונטנגרית והוביל אותה עם 26 נקודות, גוראן ירטין מבודצ'נוסט הוסיף 13. אצל לטביה, שתתארח בישראל ביום ראשון, בלט יאניס סטרלנייקס שקלע 13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully