וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצחים משבת לשבת

הסרט "The 2 Escobars" (הערב, 21:00, ESPN) מציג את האכזריות שליוותה את עליית הכדורגל הקולומביאני. צפו בקטע

AP

במונדיאל 1994 נפגשו נבחרות קולומביה וארצות הברית בשלב הבתים של המונדיאל. הקפטן הקולומביאני אנדרס אסקובר, מי שכונה "הג'נטלמן" על שום היותו אדם חביב ואהוד במיוחד, כבש שער עצמי שהוביל להפסד 2:1 ולהדחה מוקדמת מן המשחקים. הנבחרת, שהעם הקולומביאני תלה בה ציפיות כה גבוהות ושהייתה אחת המועמדות לזכייה בטורניר, הלכה הביתה בבושת פנים.

פחות מעשרה ימים לאחר התקרית, אסקובר נורה למוות מחוץ לבר בעיר הולדתו מדיין. הוא נורה שש פעמים, כשהיורה צעק "גול" בכל פעם שלחץ על ההדק. מותו השאיר אחריו שאלה לא פתורה - האם מדובר בתקרית בודדת של אוהד שרצה לנקום באסקובר על "מפח הנפש הלאומי" , או שמא היו אלה ברוני סמים של פבלו אסקובר (ברון הסמים הרצחני שעזר לשקם את הכדורגל במדינה ולבנות את הנבחרת), שהפסידו סכומים גדולים כתוצאה מהימורים על המשחק.

לרגל חגיגות ה-30 לערוץ, סרטי ESPN מציגים את הסרט "The 2 Escobars", העוסק בקשר שבין הארכי-פושע שמת ב-1993 לכדורגלן שנרצח שנה לאחר מכן, ומצייר את התמונה המורכבת שיצר פבלו אסקובר, רובין הוד מעוות, בשנות ה-90 בקולומביה. הוא סיפק קורת גג לעניים והביא לפריחת הכדורגל, אולם הפך את מדיין לבירת הרציחות של העולם. הסרט משלב קטעי ארכיון מופלאים וראיונות נדירים של קרוביהם של האסקוברים וכוכבי נבחרת קולומביה לשעבר.

הסרט "The 2 Escobars" מוצג במסגרת סרטי "30 על 30", סדרת סרטים דוקומנטארית מרתקת של 30 אנשי קולנוע ידועים על סיפורים אינטימיים ומקוריים, שעיצבו חלק מההיסטוריה של הספורט העולמי ב-30 השנים האחרונות. בין אנשי הקולנוע המפורסמים בסדרה: הבמאי והמפיק בארי לוינסון, זוכה פרס האוסקר על "איש הגשם", אייס קיוב, מורגן פרימן, ספייק ג'ונס ועוד.

הסרט יוקרן הערב, חמישי, ב-21:00 ב-ESPN (ערוץ 52 ב"יס")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully