וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי: "הראשונה שתנצח בחוץ, תעלה"

1.8.2010 / 6:40

נבחרת ישראל המריאה לאיטליה לפתיחת מוקדמות אליפות אירופה. המאמן שיבק: "הלחץ על האיטלקים במשחק הוא עצום"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

נבחרת ישראל בכדורסל המריאה הבוקר (ראשון) לבארי שבאיטליה, שם תקיים מחר את משחקה הראשון במסגרת מוקדמות אליפות אירופה 2011 מול הנבחרת המקומית. שחקניו של אריק שיבק יגיעו לבארי בשעות הצהריים, וינוחו מספר שעות בבית המלון לפני שייצאו לאימון המסכם בשעות הערב באולם בו ייערך המשחק. מחר בבוקר תקיים הנבחרת אימון קליעות אחרון כשלאחריו יודיע המאמן הלאומי מי מבין שחקני הסגל לא יתלבש למשחק. ככל הנראה מדובר בסנטר רוברט רות'בארט. ביום שישי האחרון שחרר שיבק את גל מקל מהנסיעה, כך שלמעשה הנבחרת יצאה עם 13 שחקנים לאיטליה.

"מיום שישי כשהתחלנו לדבר על האיטלקים מתחילים לראות אנשים יותר מפוקסים וזהירים באימון", התייחס המאמן אריק שיבק ללחץ של נבחרתו לפני ההמראה, "אבל זה עדיין לא לחץ שאנחנו רגילים לראות לקראת המשחק עצמו. מחר לפני אימון הבוקר, כשנעלה למגרש, נראה את הלחץ עולה, אבל זה לחץ בריא וטוב.

"אני באופן אישי מאמין שצריך ואפשר לנצח משחקים דרך ההגנה. ברגע שההגנה טובה יותר ההתקפה הולכת קל יותר. בכל יום שעבר המשחק שלנו הפך לטוב יותר בכל ההיבטים. אני לא חושב שההגנה זה רק מוטיבציה, אבל שילוב של מוטיבציה והלחץ שבתוך משחק יביאו לתוצאה טובה. אם המשחק הזה היה בארץ הלחץ עלינו היה גדול יותר, כשהפעם הלחץ על האיטלקים הוא עצום. ניצחון במשחק הזה הוא מקדמה רצינית".

עמרי כספי, שחזר לנבחרת לאחר שנה שבה העדיף לוותר על המדים הלאומיים, הוסיף: "אנחנו מוכנים למוקדמות, זה מצב נתון. יש לנו מחר משחק חשוב באיטליה, ומקווה מאוד שאנחנו מוכנים. נקווה שיהיה טוב. המשחק חשוב לכולנו, לשחקנים, למאמנים ולתקשורת בארץ. הבית הזה קשה, הקבוצה הראשונה שתנצח בחוץ ותבטיח ביתיות היא תהיה הפייבוריטית בבית ותעלה. לכל נבחרת יש את האופי שלה ואת השחקנים היחודיים שלה. אנחנו ניצבים מול נבחרת מאוד קשה, בטח מול הקהל הביתי שלהם, ובטח שהם רוצים לנצח את המשחק הראשון. אנחנו נצטרך לנצל את היתרונות שלנו ולבטל את החסרונות שיש לנו".

כספי התייחס לשחקני ה-NBA של איטליה אותם פגש במהלך השנה: "ברניאני זה קרוב מאוד לסופרסטאר ברמה של ה-NBA, הוא שחקן שבטוח נצטרך להתמקד בו, ובלינלי זה שחקן שפחות שיחק ב-NBA אבל לא מחוסר כישרון, פזשוט לא הייתה לו סיטואציה טובה לשחק. יש להם שחקנים טובים באירופה ונצטרך להתמקד בכולם. לא תפרתי אף אחד מהם, לצערי גלינארי לא בנבחרת".

הגארד יותם הלפרין, שגם עליו יש לא מעט לחץ להצלחה, הוסיף: "ברור שאנחנו עומדים בפני אחד המשחקים היותר קשים בקמפיין הזה, לפחות על הנייר. עשינו הכנה ומיצינו את כל מה שאפשר, באמת שעשינו את המקסימום גם מבחינת אימונים וגם מבחינת משחקי אימון. הייתה כל הזמן סוג של עלייה. אמנם איטית, אבל הייתה עלייה. אנחנו מוכנים בפרק הזמן שהיה אפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully