וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוער: ישראל הפסידה לפינלנד ונותרה בדרג ב'

31.7.2010 / 22:43

שחקניו של פרנקו הפסידו 61:59 בחצי הגמר. טימור, שהחטיא שתי זריקות עונשין קריטיות בסיום: "זו הרגשה לא נעימה"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ערב עצוב עבר על נבחרת ישראל הערב (שבת) בחצי גמר אליפות אירופה לדרג ב', כששחקניו של דני פרנקו הפסידו בצורה כואבת לפינלנד 61:59, ולא הצליחו להעפיל בחזרה אל דרג א'. ישראל הגיעה אחרי אליפות טובה וידעה כי היא חייבת ניצחון על הפינים החזקים, וקיבלה משחק מצויין מבר טימור, אבל אותו טימור החטיא שתי זריקות עונשין קריטיות עבור הנבחרת במצב של שיוויון, 23 שניות לסיום, והפינים השתלטו על המשחק, ועל הניצחון.

הנבחרת קיבלה גב של כאלף אוהדים שהגיעו לאולם בבית דני בכדי לדחוף את הישראלים, אבל הפינים לא נלחצו, והציגו משחק קבוצתי טוב בפתיחה. אליאספור שמר את נבחרתו של פרנקו בתמונה, אך פינלנד ירדה ביתרון 13:15 בסיום הרבע הראשון. טימור החל לתפוס אחריות ברבע השני, והוליך את ישראל ליתרון 24:28, כשהאורחים מצליחים לצמק מעט עד למחצית, בסיומה הוליכה נבחרתו של פרנקו 29:30.

טימור המשיך עם היכולת הטובה שלו גם בפתיחת המחצית השניה, ובמו ידיו שמר את ישראל מלפנים, אבל הפינים נותרו צמודים תודות לקופיו והיינונן, שהקשו מאוד על ההגנה הישראלית, ולרבע האחרון עלו שתי הנבחרות בשיוויון 44:44. סולומון וטימור העלו את הנבחרת ליתרון 46:50, פינלנד לא מצאה את עצמה בהתקפה במשך דקות רבות, אבל טימור וחבריו לא הצליחו לנצל זאת כדי לפתוח פער. דווקא אז הגיעה ריצת 0:9 של הפינים, שעלו ליתרון 52:55, 2 וחצי דקות לסיום.

טימור הגיב ב-5 נקודות רצופות, ודקה לסיום עמדה התוצאה על 59:59. אלא שאז נשלח טימור אל הקו, ו-23 שניות לסיום החטיא את שתיהן. ואנרברג קלע רק אחת מהקו, 7 שניות לסיום, אבל הפינים לקחו את הריבאונד, ונשלחו שוב אל הקו. קייטו קלע גם הוא רק אחת, אבל ישראל לא הצליחה להגיע לזריקה טובה, הפסידה את המשחק ותיאלץ להישאר בדרג ב'.

טימור הוליך את קלעי הנבחרת עם 23 נקודות, 5 אסיסטים ו-4 ריבאונדים, לביא הוסיף 9 נקודות ו-4 אסיסטים, לבנובסקי קלע 8 ו-4 ריבאונדים, אליאספור סיים עם 6 נקודות ו-11 ריבאונדים, לייש ובר אבן 3 כל אחד, בלייזר 2. קלעו לפינלנד: קופיו 18 נקודות, 5 ריבאונדים ו-3 אסיסטים, היינונן 16.

דני פרנקו היה נשמע שבור בסיום: "אנחנו בחרנו לעצמנו מקצוע מחורבן, גם המאמנים וגם השחקנים. זה מקצוע שדורש ממך המון, גם ברמה המקצועית וגם ברמה הנפשית. יש צדדים פחות שמחים וזה הצד הפחות משמח. נבנתה פה נבחרת מדהימה. נכון שהיא הפסידה היום, אבל אם אני כמאמן צריך ללכת הלאה, אני הולך עם הילדים האלה לכל מלחמה".

פרנקו המשיך ואמר: "המשחק לא התפתח היום כמו אנחנו רצינו. מה לעשות שיש קבוצה בצד השני, אבל לא היה מצב שהרמנו ידיים. הם נשארו עם כמה זריקות קשות במשחק". על החטאותיו של טימור בסיום אמר המאמן: "אני לא יכול לבוא לחבר'ה שלי בחצי טענה. שחקן לא רוצה להחטיא עונשין. היו בסוף המשחק מקבץ של אירועים שאנחנו לא ניצלנו והם כן והיו כמה טעויות קטנות שאי אפשר לשלוט בהן. אני גאה בילדים האלה ומאחל לעצמי כמאמן שאוכל לאמן חבורה כמו החבורה הזו".

הגיבור הטראגי של ישראל, בר טימור, אמר בסיום: "הרגשה לא נעימה, אבל באמת נתנו הכל והשתדלנו ועשינו אליפות טובה. קרה מה שקרה היום, זה חלק מהמשחק. פעם אתה בצד השמח פעם בפחות שמח. באנו ונתנו הכל ולצערי זה לא הספיק". על החטאות העונשין שלו במצב של שיוויון, שאיפשרו לפינים לתפוס את ההובלה, אמר טימור: "אני לא חושב שהתרגשתי בסוף בעונשין, הכדורים יצאו וזה חלק מהמשחק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully