וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הפסידה לאולימפיאקוס 2:1 בליגה האירופית

הצהובים כבר הוליכו מפנדל של מדוניאנין (18), אבל באנינג הורחק (60), זאירי השווה (66) ורומדאל השלים מהפך (73)

67 דקות ארוכות הייתה מכבי תל אביב קרובה הערב (חמישי) להפתעה, כשהוליכה 0:1 על אולימפיאקוס מול יציעים ריקים בפיראוס. הצהובים שיחקו היטב, התגוננו בצורה מסודרת ומנעו מהיוונים להשוות, אבל בדקה ה-60 הורחק אלברט באנינג והסכר נפרץ. ג'וואד זאירי כבש שער יפהפה בדקה ה-67 ומחק את היתרון של האריס מדוניאנין מהדקה ה-18, ודניס רומדאל ניצל את התרדמת של אבי סטרול כדי להשלים מהפך בדקה ה-73. בסיום אולימפיאקוס אומנם ניצחה 1:2, אבל מכבי בהחלט יכולה לעבור שלב אחרי הגומלין בתל אביב, בידיעה ש-0:1 קטן יספיק לה בבית.

האריס מדוניאנין, מכבי תל אביב, כובש לרשת אולימפיאקוס. רויטרס
שער שלישי בשלושה משחקים. מדוניאנין/רויטרס

אולימפיאקוס הציגה בדקות הראשונות סגנון של מסירות קצרות והנעת כדור מהירה, אבל חסרה מחץ כשהגיעה לאזור הרחבה. אחרי כ-10 דקות עקרות היוונים החלו לאבד את הסבלנות, לשלוח כדורים ארוכים קדימה ולאבד. מכבי גילתה שהשד ממש לא נורא, לא התביישה לתקוף בעצמה ובדקה ה-18 אף עלתה ליתרון מפנדל של האריס מדוניאנין, אחרי שקולאוטי גרם לנגיעת יד ברחבה האדומה.

בדקות הבאות היוונים ניסו למצוא שער שוויון כמה שיותר מהר, אבל נראו לא מחוברים, כשכל אחד מנסה לעשות את העבודה לבד. מכבי, לעומת זאת, המשיכה להציג מערך חכם, לאטום את אזור הרחבה של לירן שטראובר ולהלחיץ את היריבה אפילו יותר. בעיטה לקורה של ברק יצחקי עם סיום המחצית סימלה את הדקות הטובות של האורחים מישראל.

תכנית המשחק של הצהובים עבדה בצורה מושלמת לאורך שעה שלמה, 60 דקות בהן היא תסכלה את היריבה ולא הייתה רחוקה מ-0:2, אבל בדקה ה-60 ביצע אלברט באנינג עבירה אחת מיני רבות, ראה צהוב שני והורחק. הכרטיס האדום הזה סימן את השינוי.

היוונים, שעד אז תקפו בחמת זעם אבל לא הצליחו לכבוש, יכלו בשלב הזה לצרף שחקן נוסף להתקפה, והשינוי אכן התחולל: מרכז הקישור הצהוב נחלש, וג'וואד זאירי המחליף השווה בדקה ה-67 אחרי שער נהדר. היוונים לא הסכימו לעצור כאן וכעבור שש דקות השלימו מהפך, תוך כדי ניצול עבודה הגנתית לא טובה של אבי סטרול, אותה ניצל דניס רומדאל לשער במשחק הרשמי הראשון שלו באולימפיאקוס.

מכבי אמנם הפסידה, אבל כבשה שער חוץ חשוב. היא הציגה במשך דקות ארוכות כדורגל נכון וחכם, ועל כך ראוי הצוות המקצועי למחמאות. יואב זיו לא הפסיק לעבוד על שטחים גדולים וללחוץ את הקשרים האחוריים, והראה שההרכבה שלו על חשבון מאור בוזגלו הייתה נכונה, ההגנה הראתה מוכנות וקולאוטי הפריע לבלמים. כך שלמרות ההפסד, מכבי יכולה לעבור את היוונים בגומלין בבלומפילד.

רוברטו קולאוטי, מכבי תל אביב, עם גיורגוס גליטסיוס, אולימפיאקוס. רויטרס
הלחץ של קולאוטי על גליטסיוס הביא לפנדל/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 6: קווין מיראלס קיבל את הכדור ליד השפיץ השמאלי של הרחבה, אבל בעט גבוה מעל השער. בעיטה ראשונה לכיוון השער אחרי פתיחה מהוססת.

דקה 18: גול! קולאוטי נאבק ברחבה עם גליטסיוס, הכדור פגע בידו של היווני והשופט הורה על הנקודה הלבנה. מדוניאנין בעט שטוח ופנימה. 0:1 מפתיע למכבי תל אביב.

דקה 30: דיוגו קיבל את הכדור במצב נוח בתוך הרחבה, אבל מ-14 מטרים שלח כדור גבוה מעל המשקוף.

דקה 36: ההגנה היוונית לא הצליחה להרחיק כדור קרן, יצחקי השתלט בתוך הרחבה ובעט לרוחב השער מזווית קשה, וקולאוטי איחר במעט ולא הצליח לדחוק פנימה.

דקה 44: הכדור הגיע למודסטו בתום תרגיל של כדור חופשי, הבלם בעט מתוך רחבת החמש, אבל שטראובר הדף נהדר. הצלה גדולה של השוער.

דקה 45: מכבי יצאה להתקפה מתפרצת, הכדור הגיע לברק יצחקי על סף הרחבה, החלוץ העביר לרגל ימין ובעט כדור מסובב שפגע בקורה ויצא החוצה.

מחצית שנייה

דקה 57: זאירי המחליף הכניס כדור מצוין למאט דרבישייר, אבל האנגלי ניסה להקפיץ מחמישה מטרים ובעט בשוויון נפש מעל המשקוף.

דקה 59: דודו התנהל עם הכדור כ-20 מטרים מהשער ובעט כדור חזק שחלף כ-20 סנטימטרים מהקורה של שטראובר.

דקה 60: באנינג ביצע עבירה על דיוגו, ספג צהוב שני, והורחק.

דקה 67: גול! זאירי קיבל את הכדור עם הגב לשער 22 מטרים מהשער, הקפיץ, הסתובב ובלי לעצור בעט מהאוויר, בחצי גובה, פנימה. שער נפלא, אולימפיאקוס משווה ל-1:1.

דקה 73: גול! הולבאס התגבר על סבן בצד שמאל כדי להעביר כדור רוחב למרכז הרחבה, סטרול איחר בגדול לסגירה של רומדאל והדני בעט מקרוב פנימה. 1:2 לאולימפיאקוס.

אולימפיאקוס: אנטוניוס ניקופולידיס, גאורגיוס גליטסיוס, אולוף מלברג, פרנסואה מודסטו, חוסה הולבאס, דודו, אנצו מארסקה, דניס רומדאל (אריאל איבגזה, 82), קווין מיראלס (ג'וואד זאירי, 52), דיוגו, מאט דרבישייר (קוסטאס מיטרוגלו, 58).

מכבי תל אביב: לירן שטראובר, קלמי סבן, אבי סטרול, ניבאלדו, רוני גפני, יואב זיו, ג'יבריל סידיבה, אלברט באנינג (הורחק, 60), האריס מדוניאנין (מאור בוזגלו, 82) , ברק יצחקי (יובל אבידור, 72), רוברטו קולאוטי (שרן ייני, 62).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully