וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: נבחרת ישראל גברה על בלגיה 64:69

ישראל סגרה פיגור 15 והשיגה ניצחון נוסף, אלא שספק אם היכולת הזאת תספיק מול איטליה. עמרי כספי קיבל מנוחה

שלושה משחקים, שלושה נצחונות, זה המאזן של נבחרת ישראל לאחר שטורניר ההכנה הבינלאומי בהדר יוסף הגיע הערב (רביעי) לסיומו. עם זאת, למרות שהשיגו הערב 64:69 על בלגיה, זכו בטורניר ההכנה ורשמו ניצחון חמישי ברציפות, אין ספק כי מוקדמות אליפות אירופה, שייפתחו ביום שני הקרוב, כבר יהיו סיפור אחר לגמרי, ולא בטוח שהנבחרת מגיעה אליהם מוכנה לגמרי. בשבת תמריא הנבחרת לאיטליה, ויומיים לאחר מכן היא תפגוש את הנבחרת של סימונה פיאנג'יאני, עם ברניאני ובלינלי. יכולת כפי שהציגה בשלושת הימים האחרונים עלולה שלא להספיק לנבחרת.

עמרי כספי, כוכבה הבלתי מעורער של ישראל והמצטיין בשני המשחקים האחרונים שלה, קיבל הערב מנוחה על ידי אריק שיבק. בהיעדרו נפער חור גדול במשחק ההתקפי של הנבחרת, כאשר הבלגים ניצלו זאת כדי לפתוח פער של 15 נקודות בשלהי הרבע השני. אלא שהנבחרת חזרה מפוקסת יותר מחדרי ההלבשה, ומאמץ מחודש בהגנה הוביל לריצת 2:15, כאשר בתחילת הרבע המכריע נטלה בחזרה הנבחרת את היתרון.

בסיום היו אלה יותם הלפרין ויוגב אוחיון, שלקחו אחריות, דייקו מחוץ לקשת וניהלו היטב את המשחק הישראלי. משם, בלגיה החלשה כבר לא הצליחה לחזור. מלבד הלפרין ואוחיון היה ליאור אליהו השחקן הבולט בשורות הנבחרת הערב, אך גם הוא מסוגל ליכולת טובה יותר. מלבדו, אלישי כדיר נתן דקות טובות ברבע השני, אלא שההגנה הקבוצתית, עם זאת, במיוחד באיזור הצבע, עדיין נראית פרוצה למדי בשלבים רבים של המשחק, כאשר יניב גרין ששב מפציעה שוב לא זכה לדקות משחק מרובות. ביום שני, כאמור, זה כבר יהיה סיפור אחר לגמרי.

* במשחק המוקדם גברה במפתיע נבחרת הולנד על נבחרת בריטניה 83:94. הבריטים שוב הופיעו ללא כוכבם, לואל דנג, כאשר הערב גם פופס מנסה בונסו לא שותף בשל עייפות. הולנד פתחה מצוין והובילה ב-16 הפרש כבר במחצית, מה שהספיק לה כדי להשיג את הניצחון הנאה. בלטו בהולנד: פטריק הילימן 16 ו-10 ריבאונדים, הנק נורמל 14 ו-8 ריבאונדים. בלט בבריטניה: בראיין אמנינג 16

מהלך המשחק

הנבחרת פתחה עם יותם הלפרין, טל בורשטיין, גיא פניני, דייויד בלות'נטאל וליאור אליהו. פניני קלע את הנקודות הראשונות של הנבחרת מחוץ לקשת, אלא שהבלגים הלכו פנימה, סגרו ריצת 0:7 ועלו ל-7:13 אחרי חמש דקות של משחק. ליאור אליהו ניהל את המשחק של הנבחרת בדקות הבאות, כאשר רביב לימונד ויוגב אוחיון, שקמו מהספסל, הכניסו מעט התלהבות בשורות ישראל ועזרו לה לצמק ל-17:15. אלא שהבלגים החלו ללחוץ, וסדרת איבודים של לימונד ובורשטיין אפשרה לאורחים לסיים את הרבע ביתרון 15:20.

כדיר קלע את נקודותיו הראשונות בתחילת הרבע השני, אך הנבחרת התקשתה להשיג עצירות, ושתי שלשות רצופות של הבלגים העלו אותם ליתרונם הגדול ביותר במשחק עד אותו רגע, 21:30. כדיר המשיך להיות פחות או יותר היחיד שתפקד בצד ההתקפי, אלא שהצבע של ישראל המשיך להיות חשוף מתמיד, ושני סלים קלים ברציפות העלו את הבלגים ל-25:38. נעימי ניסה להחזיר את הנבחרת לתמונה, אלא שבלגיה הפציצה שלשה אחרי שלשה, עלתה ל-29:44, וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 32:44.

אליהו התחיל את הרבע השלישי לא רע וסחט מספר עבירות, אלא שהבלגים שמרו על יתרונם הנוח. יניב גרין עלה לדקות ראשונות במשחק, 6:30 דקות לתום הרבע, ושתי נקודות שלו מהקו צימקו ל-48:40. הנבחרת החלה סוף סוף להעביר הילוך בהגנה, וסל ועבירה מצוין של יוגב אוחיון צימק ל-51:47 בלבד. הבלגים לא מצאו סל שדה במשך חמש וחצי דקות רצופות, אך בתום הרבע השלישי היתרון עדיין היה בצד שלהם, 50:53.

אוחיון המשיך להכניס הרבה התלהבות בהתקפה הישראלית, ונקודות שלו מהקו העלו את הנבחרת ליתרון ראשון לאחר דקות רבות, 53:54, כאשר שלשה נהדרת של הלפרין העלתה את הנבחרת ל-55:59, חמש וחצי דקות לסיום. אוחיון הנפלא הוסיף שלשה אחת משלו, והעניק לנבחרת יתרון שיא בדיוק ברגע האמת, 55:64. הבלגים צימקו והורידו ל-65:61, ישראל איבדה את הראש, ואיבוד כדור גורלי של נעימי אפשר לטאבו להפציץ שלשה ולצמק ל-65:64 בלבד, 50 שניות לסיום. הלפרין קלע פעמיים מהקו, ונסיון השלשה של טאבו, שהיה יכול להשוות את התוצאה, מצא רק אוויר. זה נגמר ב-64:69 לזכות ישראל, שעוברת להתעסק כעת בנבחרת איטליה.

סטטיסטיקה

קלעו לישראל: יותם הלפרין 15, ליאור אליהו 15 (ו-10 ריבאונדים), אלישי כדיר 13, יוגב אוחיון 12, גיא פניני 5, יובל נעימי 3, טל בורשטיין 3, רביב לימונד 2, יניב גרין 1.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully