וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורעף: ישראל סיימה את היורוליג רביעית

הבנות הפסידו למארחות מטורקיה במשחק על המקום השלישי, ויזכרו בעיקר את רמת האבטחה. זלינגר: "מקווה שעוד נשתפר"

למרות שכוחות האבטחה באנקרה מנעו הערב מקהל של 7,800 איש לצפות במשחק בין טורקיה לישראל, היו אלה המארחות שניצחו 0:3 והבטיחו לעצמן את המקום השלישי בפיינל פור של היורוליג. עם כל הכבוד לכדורעף, הסיפור המרכזי סביב המשחק הזה היה האבטחה. למעלה מאלפיים שוטרים במדים ושלא במדים עסקו באבטחת הנבחרת הישראלית, צלפים הוצבו על גג האולם והנבחרת הוסעה למגרש בתוך אוטובוס משטרתי קטן כאשר כל רחובות העיר נסגרו לכבודו. המשטרה הטורקית לא לקחה סיכונים והערב שונה מסלול הנסיעה מהמלון לאולם, בשונה למסלול בו נסעה הנבחרת אתמול.

בחזרה למשחק עצמו, המערכה הראשונה היתה צמודה לכל אורכה. הטורקיות שלטו במערכה ולפסק הזמן הטכני הראשון ירדו ביתרון 8:7. מפסק הזמן הטורקיות רצו ריצה של 5:0. דקות טובות של וולובאץ' עם 3 נקודות החזירו את ישראל למרחק נגיעה מהטורקיות 15:13. ישראל עוד הצליחה לצמק בהמשך ל-16:15, אבל לא יותר 25:19 היתה התוצאה בסיום המערכה. במערכה השנייה ישראל התקרבה קצת יותר לטורקיות. אמנם במצב של 5:5 הטורקיות פתחו מבער ונעצרו רק ביתרון 12:5 כאשר גם פסק הזמן הטכני לא עוצר אותן, אלא שאז החלו הדברים להתחבר בנבחרת הישראלית, משחק ההגנה ליד הרשת השתפר, חסימה ועוד חסימה של פרגה, פונטי ויולובאץ' הובילו להנחתה ועוד הנחתה של ויליקי וארטמנקו והתוצאה התהפכה 14:15 לישראל. מכאן התפתח משחק צמוד ורק טעויות לא מחויבות של ההגנה הישראלית אפשרו לטורקיות לנצח את המערכה בסופו של דבר, 25:23. המערכה השלישית היתה המערכה הגרועה ביותר של ישראל בטורניר היורוליג. כל המערכים של הנבחרת הישראלית התבטלו מול הטורקיות. פעולות של כדורעף פשוט פשוט לא יצאו אל הפועל. הפתיחה עוד היתה צמודה וישראל אף הוליכה 4:5, אבל מכאן זה פשוט נגמר. הטורקיות רצו ל-10:5 ובהמשך אף ליתרון שיא של 23:12. הנבחרת עוד הצליחה להילחם על הכבוד ולצמק עד 23:15, אבל לא יותר, ניצחון לטורקיה 25:15 ו-3:0 במשחק כולו.

טורקיה סיימה את היורוליג במקום השלישי, ישראל במקום הרביעי, אבל צריך לזכור שלפני שמונה חודשים אף אחד בכלל לא חלם על השתתפות במפעל הזה. קפטנית הנבחרת טניה פרגה סיכמה: "עצם ההגעה לפיינל פור היא הישג מבחינתנו. אנחנו בתהליך של התקדמות ובעוד שנתיים להערכתי נהיה ברמה כזו שנוכל להתמודד שווה בשווה עם טורקיה. אני רוצה להודות לאיגוד הטורקי על האירוח ולאנשי הביטחון על השמירה, אנחנו הרגשנו כאן מאד נוח ובטוח".

מאמן הנבחרת אריה זלינגר: "אתמול והיום לא הצגנו את הכדורעף הכי טוב שלנו. יש הבדלי רמות בניינו לבין טורקיה וסרביה וזה בא לידי ביטוי במגרש. ניסינו לעשות את המקסימום אבל לא הצלחנו כמו שהצלחנו מול ספרד ויוון. אני מתנצל בפני הטורקים שלא היינו יריב מספיק חזק הערב, אני מקווה שבעתיד עוד נפגש ונשתפר. עכשיו נצא למנוחה קצרה ואחריה הנבחרת שלנו תתכנס לקראת המשימה הכי חשובה שלה, צמד המשחקים מול בלארוס במוקדמות אליפות אירופה".

המאמן האיטלקי של טורקיה, אלסנדרו קאפיני: "ראשית אני מברך את ישראל על ההעפלה לפיינל פור, זה לא עניין של מה בכך. אני מאד מצטער שלא יכולנו לקיים את ארבעת המשחקים נגד ישראל כפי שתכננו במהלך המשחקים, המצב שנוצר פגע גם בהכנות ובתוכניות שלנו וגם לנו לא היה נעים לשחק מול אולם ריק הערב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully