וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארד לנועם מילס באליפות אירופה בסייף

18.7.2010 / 16:10

הסייפת הישראלית רשמה הישג היסטורי כשסיימה שלישית בתחרות בגרמניה: "הרגשתי את המדליה הזאת כבר שנתיים"

הסייפת הישראלית נועם מילס רשמה היום (ראשון) את ההישג הגדול ביותר בקריירה שלה, ואת אחד ההישגים הגדולים של הסייף הישראלי בכלל, כשזכתה במדליית הארד באליפות אירופה בקטגוריית הדקר. מילס, שסיימה בשנה שעברה שביעית באליפות אירופה, שיפרה את מיקומה ושמרה על מקומה בצמרת הגבוהה של הסייפות ביבשת, מה שמעודד מאוד שנתיים לפני המשחקים האולימפיים בלונדון.

מילס פתחה את התחרות רע, והפסידה בשלב המוקדם פעמיים ליריבות מאוקראינה ושוויץ. בהמשך היא חזרה לעצמה ורשמה ניצחונות מול סייפות מצרפת, בריטניה ופולין בדרך לשלב הנוק-אאוט, בו מי שמפסידה יוצאת מהתחרות. מילס, המתחרה בקטגוריית הדקר לנשים, נקמה בקרב הראשון בנוק-אאוט באוקראינית שניצחה אותה במוקדמות, והדיחה אותה עם ניצחון 7:15.

בשלב 32 האחרונות היא פגשה את אנה סיבקובה הרוסיה, מדליסטית הזהב מהמשחקים האולימפיים באתונה 2004. אחרי קרב צמוד מילס ניצחה 10:12 ועלתה לשמינית הגמר. בשלב הזה היא כבר שלטה לאורך כל הקרב נגד דורינה בודאי ההונגריה, וניצחה 10:15. ברבע הגמר התמודדה מילס נגד הסייפת האיטלקיה פרנצ'סקה קוונדמקרלו, וגם כאן היא שלטה בקרב ביד רמה וניצחה 8:15. בחצי הגמר פגשה מילס את אימקה דופליצר הגרמניה, והפסידה לה 15:8 בקרב שסיים את דרכה באליפות. שאר המתחרות הישראליות בקטגוריית הדקר הצליחו פחות. אלונה קומרוב סיימה במקום ה-41, דריה סטרלניקוב סיימה במקום ה-51, ואקתרינה דוידזון סיימה במקום ה-66 מתוך 74 מתחרות.

שני סייפים ישראלים, תומר אור ומאור חטואל, עלו במקביל לתחרות של מילס לשלב שמינית הגמר בקטגוריית הרומח לגברים. אור רשם במוקדמות ארבעה ניצחונות לעומת שני הפסדים, וניצח בקרב הראשון בשלב הנוק-אאוט את רוסטיסלב הרטסיק האוקראיני 8:15. בשלב 32 האחרונים גבר אור על ג'יורג'יו אבולה האיטלקי 8:15. בשמינית הגמר הוא חזר מפיגור משמעותי ונתן פייט יפה לארוואן לה-פשו הצרפתי, אלא שבסופו של דבר הישראלי הפסיד 15:13 והודח.

מאור חטואל רשם גם הוא ארבעה ניצחונות לעומת שני הפסדים בבית המוקדם. בקרב הראשון בנוק-אאוט הוא גבר על רדוסלב גלונק הפולני 12:15, ובשלב 32 האחרונים הוא ניצח את ולדזימיר לישקובסקי הבלארוסי 9:10. בשמינית הגמר פגש חטואל את ולריו אספרומונטה האיטלקי, אחד הסייפים הבולטים השנה, והפסיד לו 15:6. פרט לשניים האלה, יעקב חטואל סיים במקום ה-59 ואילו אורן בסל במקום ה-66.

בשבת, דלילה חטואל רשמה הישג מרשים בקטגוריית הרומח לנשים, כשהגיעה עד לשמינית הגמר וסיימה במקום ה-16. חטואל רשמה שלושה ניצחונות במוקדמות לעומת שני הפסדים, ובקרב הראשון שלה בשלב הנוק-אאוט היא גברה על לריסה קורובייניקובה הרוסיה 9:15. בשלב 32 האחרונות חטואל הפסידה לאריאנה אריגו האיטלקיה 15:10 והודחה מהתחרות. האיטלקיה הוותיקה, ולנטינה וזאלי, שמחזיקה בחמש מדליות זהב אולימפיות, ניצהח כצפוי בקטגורייה הזאת.

"הרגשתי את המדליה הזאת כבר שנתיים"

ההישג של נועם מילס הוא למעשה הישג הבוגרים הטוב ביותר בתולדות הסייף הישראלי, מדובר במדליה הראשונה שהושגה על ידי סייף ישראלי באליפות העולם או אליפות אירופה. מילס תקבל מהוועד האולימפי מענק מיוחד של 25 אלף שקלים, כשמאמנה אוהד בלבה יזכה למחצית מהסכום. הוועד האולימפי יערוך לה קבלת פנים חגיגית ביום ראשון הבא.

מילס הנרגשת אמרה בסיום התחרות: "בשנתיים הקודמות הגעתי עד לשלב אחד לפני באליפות הזאת, והרגשתי שההישג הזה מתקרב. אני מרגישה מצוין, ומאמינה שזה משהו שיוכל לדחוף את הסייף הישראלי קדימה. חוץ ממני, גם תומר אור ומאור חטואל עשו תחרות טובה היום. בחצי הגמר נגד הגרמניה דווקא הובלתי בתחילת הקרב, אבל איבדתי ריכוז בהמשך, והיא נהנתה מהעידוד של הקהל המקומי. מדובר בסייפת ותיקה ומנוסה, שאין מקום לעשות טעויות נגדה, אבל אני אלמד מזה ומקווה להשיג את מדליית הזהב בפעם הבאה".

מאמנה של מילס, אוהד בלוה, אמר בסיום התחרות: "זו מדליה היסטורית, נועם מבססת את עצמה בצמרת הדירוג העולמי, וכעת נותר לנו רק להפעיל את המוח היהודי ולבצע את ההכנה הטובה ביותר לאליפות העולם שתתקיים בנובמבר בפריז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully