וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם חזקות, גם נחושות

16.7.2010 / 15:40

יובה ואולימפיאקוס מחפשות להתאושש מעונות מסויטות, בעוד בדינמו מינסק פשוט אסור לזלזל. הכירו את יריבות הישראליות בליגה האירופית

יובנטוס

הקבוצה המעוטרת ביותר בכדורגל האיטלקי צפויה להגיע לישראל בפעם השלישית בשש השנים האחרונות. זאת, במידה ובני יהודה תעבור את שמרוק רוברס האירית. כזכור, יובנטוס כבר פגשה את מכבי תל אביב בשלב הבתים של ליגת האלופות בעונת 2004/5 (0:1 בטורינו, 1:1 ברמת גן) ואת מכבי חיפה בשלב הבתים של ליגת האלופות אשתקד (0:1 בטורינו וברמת גן).

העונה שעברה של הגברת הזקנה היתה מסויטת, לא פחות, כאשר הביאנקורי סיימו במקום השביעי בליגה, הודחו בשלב הבתים של ליגת האלופות ובשמינית גמר הליגה האירופית. המאמן צ'ירו פרארה פוטר במהלך העונה וגם מחליפו הזמני, אלברטו זאקרוני, לא קיבל הצעה להמשיך. מי שמונה לתפקיד הוא לואיג'י דל נרי בן ה-60, שהצליח בעונה שעברה עם סמפדוריה.

הסגל, שמונה שחקנים רבים שנטלו חלק בכישלון של נבחרת איטליה במונדיאל, צפוי לעבור מהפכה והצערה. עד כה החתימו הביאנקונרי חמישה שחקנים חדשים: השוער מרקו סטורארי (שמחליף את ג'אנלואיג'י בופון הפצוע שיחזור רק בינואר), המגן מרקו מוטה, הבלם לאונרדו בונוצ'י, הקשר סימונה פפה והחלוץ האורוגוואי חורחה מרטינז. על הכוונת נמצאים שחקני חיזוק נוספים, ביניהם: רויסטון דרנטה, אדין דזקו ודייגו פורלאן.

מנגד, צפויים לעזוב מספר שחקנים בכירים. הברזילאים המאכזבים דייגו ופליפה מלו נמצאים עם רגל מחוץ למועדון (דל נרי: "דייגו ודל פיירו לא יכולים לשחק יחד"). המאמן הודיע השבוע כי דויד טרזגה ומומו סיסוקו אמורים להישאר. לעומת זאת, מעמדם של זדנק גריגרה, טיאגו, כריסטיאן פולסן וסבסטיאן ג'ובינקו לא ברור.

כבר עתה ברור כי יובנטוס בונה את עצמה מחדש על מנת לחזור לפסגת הבמה. אמנם במועדון הודיעו כי המטרה העיקרית היא החזרת האליפות וחזרה לליגת האלופות, אך זכייה בגביע אירופאי ראשון מאז 1996 תעזור לקבוצה מאוד בכל הקשור לצד הכלכלי. לקהל הישראלי תהיה עוד הזדמנות לצפות באחת מאריות הכדורגל העולמי כשאולי הפעם יגיע גם אלסנדרו דל פיירו, שהחמיץ את המפגש עם מכבי חיפה בגלל פציעה.

אולימפיאקוס

גם למכבי תל אביב המזל לא האיר פנים בהגרלה. אם הצהובים יעברו את מוגרן, הם צפויים לפגוש את האימפריה היוונית (שניצחה 0:5 בחוץ את בסה האלבנית במשחק הראשון בסיבוב המוקדמות השני והבטיחה מעשית את ההעפלה). אולימפיאקוס מגיעה לעונה הזו פגועה ורעבה אחרי כישלון טוטאלי בעונה החולפת (למעט העפלה לשמינית גמר ליגת האלופות והדחה במפגש עם בורדו), שהסתיימה במקום החמישי בלבד ואובדן התואר ליריבה השנואה, פנאתינייקוס.

מאז עונת 1997/8 שיחקה אולימפיאקוס בכל שנה בשלב הבתים של ליגת האלופות, למעט עונת 2008/9, אז הודחה במוקדמות על ידי אנורתוזיס. כזכור, בעונת 2002/3 פגשה הקבוצה את מכבי חיפה והפסידה לה 3:0 במשחק אותו אירחו הירוקים בקפריסין. המפגש בפיראוס הסתיים ב-3:3. אלא שבעונה שעברה, קרסו האדומים בפלייאוף היווני ואיבדו את המקום השני והכרטיס למוקדמות הצ'מפיונס לטובת פאוק סלוניקי.

הייתה זו שנה קשה במיוחד עבור האדומים שפיטרו את טימורי קצבאייה הגאורגי ואת זיקו וסיימו את העונה עם הסקאוט בוזידאר בנדוביץ' כמאמן ראשי. בינתיים, החליפה הקבוצה נשיאים כאשר ונגליס מרינאקיס החליף את סוקרטיס קוקאליס, שהחזיק בתפקיד במשך 17 שנה. לתפקיד המאמן מונה אבאלד לינן הגרמני, שהדריך אשתקד את מינכן 1860.

באולימפיאקוס, כמו תמיד, לא חוסכים הקיץ במשאבים. 12 שחקנים כבר שוחררו מהקבוצה ותשעה חדשים הגיעו. הבולטים שבהם הם דניס רומדאל, קשר נבחרת דנמרק, אריאל איבגאסה הנפלא מויאריאל וקווין מיראלס הבלגי של סנט אטיין. בקבוצה לא מתכוונים להרפות ומחפשים להתחזק. בימים האחרונים מתנהלים מגעים קדחתניים עם ג'נארו גאטוסו ומאורו קמוראנסי. עוד שמות שהוזכרו: ג'באד נקונאם האיראני מאוסאסונה ומוסא דמבלה, חלוצה של אלקמאר.

מבט אל הסגל מגלה שלל שחקנים מנוסים ואיכותיים. בשער עומד אנטוניס ניקופולידיס הוותיק, ההגנה מורכבת מאולף מלברג השבדי, ראול בראבו הספרדי, אברם פפאדופולוס, בלם נבחרת יוון, והמגן השמאלי ואסיליס טורוסידיס. בקישור נמצא אנצו מארסקה האיטלקי ובחוד קוסטס מיטרוגלו, ילד הפלא היווני, ומאט דרבישייר האנגלי.

בסך הכל, אולימפיאקוס זכתה ב-37 אליפויות (12 מ-14 האחרונות) ו-24 גביעים יווניים והיא יוצאת לעונה החדשה חדורת מוטיבציה עם מטרה אחת - להחזיר את הכבוד האבוד. למרות הרכש המסיבי של מכבי תל אביב, המשימה בפיראוס נראית קשה במיוחד.

דינמו מינסק

דינמו מינסק היא קבוצה מאוד צעירה, שבמדיה משחקים כמה מהכשרונות המבטיחים ביותר של הכדורגל הבלארוסי בראשם שלושת הקשרים דימיטרי רקיש (21), סרגיי קיסליאק (22) ואנטון פוטסילה (23), שכבר חתם בפרייבורג הגרמנית, אליה יעבור בינואר. פוטסילה וקיסליאק נחשבים כבר כעת לשחקני הרכב בנבחרת הבוגרת, על אף גילם הצעיר.

הליגה הבלארוסית נמצאת כעת בעיצומה ודינמו מדורגת במקום השני אחרי 18 מחזורים, עם 36 נקודות, שלוש פחות מהמוליכה באטה בוריסוב. צמד הקשרים, פוטסילה וקיסליאק, כבר הספיקו לכבוש שישה וחמישה שערים בהתאמה, כשגם לחלוץ אלכסנדר סזאנוב חמישה שערים.

יחד עם זאת, הכוכב הגדול מבחינת רזומה הוא המאמן בן ה-37 סרגיי גורנקו, שכשחקן צבר 80 הופעות במדי נבחרת בלארוס ושיחק בין היתר ברומא, פארמה ופיאצ'נזה האיטלקיות ובריאל סראגוסה הספרדית. גורנקו החל את קריירת האימון שלו כעוזרו של קיריל אלשבסקי ביולי 2009, אבל כעבור חודשיים בלבד קודם לעמדת המאמן הראשי והוליך את דינמו למקום השני בליגה.

לדינמו לא יהיה זה מפגש ראשון עם קבוצה ישראלית או חיפאית, לאחר שהיא פגשה את הפועל חיפה באינטרטוטו בשנת 2001 ואז גברה עליה 0:2 ו-0:1 בשני המשחקים. בין התוצאות הבולטות שלה במפעלים היבשתיים ניתן למצוא הגעה לסיבוב השני בגביע אופ"א בעונת 1995/6 אחרי הדחות של אוניברסיטטה קראיובה הרומנית ואוסטריה וינה האוסטרית וגם ניצחון 1:2 על בשיקטאש בשנה שלאחר מכן, אבל הפסד 2:0 בחוץ שגרם להדחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully