וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב נגד אקטובה או אולימפי רוסטבי

בהנחה שלא יודחו מול ז’לייז’ניצ’אר, האדומים יפגשו בסיבוב המוק' השלישי של האלופות את אלופת קזחסטן או אלופת גיאורגיה

אחרי שהבטיחה מעשית את עלייתה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות אחרי ניצחון 0:5 על ז'לייז'ניצ'אר במשחק הראשון בין השתיים, הוגרלה היום (שישי) הפועל תל אביב נגד המנצחת בין אקטובה (קזחסטן) לאולימפי רוסטבי (גאורגיה), בהגרלה שנערכה בשוויץ. המשחק הראשון של שלב המוקדמות השלישי ייערך ב-27/28 ביולי, והגומלין ב-3/4 באוגוסט. אקטובה או רוסטבי תארחנה את המשחק הראשון. אקטובה ניצחה 0:2 במשחק הראשון בקזחסן, ואם תעבור את הגומלין בגיאורגיה, היא תשחק שנה שנייה ברציפות נגד יריבה ישראלית, כשאשתקד הייתה זו מכבי חיפה.

כוכב האדומים, גילי ורמוט, התייחס להגרלה לאתר הרשמי של המועדון: "קודם כל יש לנו משימה לסיים בבוסניה ביום רביעי הקרוב ועד אז אנחנו מתמקדים רק בהם. ראינו את הקזחים נגד מכבי חיפה בשנה שעברה בדיוק באותו סיבוב והם עשו להם חיים קשים מאוד, אסור להקל ראש. הצוות המקצועי יכין אותנו טוב כמו שעשה נגד הבוסנים ונתכונן כראוי".

אם הפועל תל אביב תחלוף על פני היריבה בסיבוב המוקדמות השלישי, היא תעלה לשלב הפלייאוף בו תפגוש יריבה חזקה, ולאחריו ימתין לה הפרס הגדול - שלב הבתים של ליגת האלופות. גם אם הפועל תל אביב תודח בסיבוב הבא, היא תשתתף במוקדמות הליגה האירופית כך שדרכה האירופית לא תסתיים.

לאדומים הצלחות גדולות יותר באירופה בשנים האחרונות מאשר לכל היריבות האפשריות שלה, והם הצליחו להימנע ממפגשים עם דברצן או לך פוזנאן, שנחשבות לקבוצות החזקות ביותר מבין היריבות האפשריות.

בהגרלת סיבוב המוקדמות השלישי של קבוצות שאינן אלופות נקבע כי גנט, בשורותיה ישחק שלומי ארבייטמן, תתמודד נגד דינמו קייב האוקראינית, שתארח את המשחק הראשון. מאמן סגנית אלופת רומניה אוניראה, רוני לוי, יפגוש את לוצ'יאנו ספאלטי וזניט סנט פטרסבורג, כשהרומנים יארחו את המשחק הראשון. אייאקס ההולנדית תארח בביתה את פאוק סלוניקי היוונית, יאנג בויז השוויצרית תפגוש בביתה את פנרבחצ'ה הטורקית ובראגה הפורטוגלית תפגוש בביתה את גלזגו סלטיק הסקוטית.

הכירו את אקטובה ורוסטאבי

אקטובה זכורה היטב לקהל הישראלי. אלופת קזחסטן הובילה 0:3 על מכבי חיפה אחרי 15 דקות של משחק בגומלין בקרית אליעזר (המשחק בקזחסטן הסתיים ב-0:0), אך הפסידה 4:3 במהפך חיפאי מדהים. לאחר אותו הפסד, התמודדה אקטובה מול ורדר ברמן בשלב הפלייאוף של מוקדמות הליגה האירופית והפסידה 8:3 בסיכום שני המשחקים. למרות זאת, בהפועל תל אביב בהחלט יכולים להיות מרוצים לאור העובדה שנמנעו ממפגשים עם מוקשים גדולים יותר כמו לך פוזנן הפולנית או דברצן ההונגרית.

אקטובה נוסדה ב-1967, והפכה בשנים האחרונות לכוח העולה בכדורגל הקזחי, כשזכתה בארבע אליפויות (2005, 2007, 2008, 2009) בשנים האחרונות. כרגע, הליגה הקזחית כבר בעיצומה ואחרי 18 מחזורים נמצאת אקטובה במקום הרביעי עם 31 נקודות, ארבע פחות מהמוליכה, טובול.

אקטובה שינתה לא מעט את פניה לעומת העונה שעברה כשצירפה לא מעט שחקנים קזחים צעירים וגם שלושה זרים אפריקאים: אלאן בונו וטיטי אסמבה הקמרונים וחאליפה בה הסנגלי. הקפטן סמאט סמאקוב, מעמודי התווך של נבחרת קזחסטן שכבש את שני השערים במשחק נגד אולימפי רוסטאבי, נשאר וכמוהו גם מלך שערי הליגה אשתקד, מוראט טלשב (20 שערים) וקונסטנטין גולובסקי הרוסי. גם המאמן הרוסי ולדימיר מוכנוב ממשיך בתפקידו שנה חמישית ברציפות.

כידוע, אקטובה תגיע למשחק הגומלין בגאורגיה עם יתרון 0:2 על פני אולימפי רוסטאבי. רוסטאבי נוסדה ב-1948 ובעונה שעברה זכתה באליפות השנייה בתולדותיה (הראשונה ב-2006/7). לקבוצה מעט מאוד ניסיון אירופי ובעונה שעברה עברה לראשונה בתולדותיה סיבוב עם ניצחון כפול על B36 מאיי פארו בסיבוב המוקדמות הראשון של הליגה האירופית. בסיבוב השני הפסידה רוסטאבי 4:0 בסיכום שני המשחקים ללגיה וארשה הפולנית.

סגל הקבוצה מורכב ברובו משחקנים מקומיים המודרכים על ידי המאמן טימור מחראדזה. בסגל אפשר למצוא גם החלוץ גיורגי צ'לידזה, ששיחק בעונה שעברה בנס ציונה מהליגה הלאומית ואת דוד גיגאורי, שנבחן בעבר בבני יהודה. אגב, רוסטאבי הוציאה לאחרונה לישראל את גאגה צ'חטיאני, שישחק בעונה הבאה במכבי נתניה, ואת אקקי מיקוצ'דזה, שישחק בעונה הבאה בפועל חיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully