וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "הולנד שיחקה מכוער, עם מעט כדורגל"

הסמל הגדול של נבחרת האורנג' סולד מהאופן בו שיחקה בגמר המונדיאל. השופט הווארד ווב: "אלו היו השעתיים הקשות בחיי"

יוהאן קרויף נחשב לסמל הגדול ביותר של הכדורגל ההולנדי, האיש שהוביל את נבחרת הטוטאל פוטבול של שנות ה-70 וזה שגילם את הכדורגל היפה שמזוהה עם נבחרת האורנג'. קרויף נחשב גם לאחד הסמלים הגדולים של ברצלונה, ובמשחק גמר המונדיאל התעמתה נבחרתו עם ספרד, מדינה בה בילה את שנותיו היפות ככדורגלן וכמאמן. במאמר שכתב קרויף אמש (שני) ל"אל פריוסידו" הקטאלני, כתב כי "הנבחרת שהגיע לה יותר זכתה" ותיאר את משחקה של נבחרת הולנד כ"מכוער, מלוכלך, רע, קשה, בלתי מורגש ועם מעט כדורגל".

קרויף לא חסך את ביקורתו מסגנון המשחק ההולנדי בגמר, בו ספגו שחקניו של ברט ואן מרוויק שמונה כרטיסים צהובים וכרטיס אדום אחד. ההולנדים הציגו משחק פיזי מאוד, אפילו ברוטאלי, ובסיום המשחק באו בטענות כלפי השופט הווארד ווב, אולם קרויף סבור שהולנד צריכה לבוא בטענות רק לעצמה. "מי שהפסידה צריכה להיות מאוכזבת. אחרי 90 דקות נגמר ב-0:0 וידעתי שההמשך הוא כמו זכייה בלוטו". קרויף סבור כי הסגנון של הולנד רחוק מלהיות מבריק ו"סייע לספרד, שבאה לשחק", והוסיף כי "יש כאלה שהם אנטי-כדורגל, שחשבו שזאת הדרך היחידה לשרוד. אם היינו מקבלים ביפוק מזה אז מילא, אבל הפסדנו. הולנד שיחקה אנטי-כדורגל".

ההולנדים באו בטענות קשות לשופט המשחק, האנגלי הווארד ווב, על כך שהיה אחד הגורמים להפסדה של הולנד. גם לקרויף ביקורת על השופט - לדעתו הוא הקל מדי על ההולנדים. אפשר לטעות, אבל אסור להיות צדקניים, לא רק שהוא היה צריך להרחיק שני הולנדים, אלא שהוא גם הסתכל לצד השני ברגעים שבהם היה צריך להיות מעורב. בגמר גביע העולם צריך שופט שמעז לעשות כל מה שצריך".

השופו ווב, מנגד, מספר כי השיפוט בגמר היה חוויה קשה. "אלו היו השעתיים הכי קשות בחיים שלי", סיפר ווב, "אני סחוט מבחינה נפשית ופיזית, אבל פיפ"א התנהגה בצורה מאוד תומכת. לא רק בנוגע לגמר, אלא בנוגע להופעות שלנו לאורך כל הטורניר".

בלאטר תמך בווב ואמר: "בכדורגל אנחנו נאלצים לחיות שגיאות מצד כדורגלנים, וגם מצד השופטים. זה לא מתפקידי לשפוט את היכולת של השופטים, אבל אני יכול להגיד שהם נצבים בפני אתגר קשה מאוד. זה לא היה קל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully