וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו אפשר למות בשקט"

התקשורת הספרדית חגגה זכייה בגביע העולמי: "הנבחרת חרתה את שמה באותיות זהב". בהולנד מדברים על "טראומה שלישית"

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מיליוני אזרחים מאושרים חגגו הלילה (בין ראשון לשני) ברחבי ספרד את הזכייה הראשונה אי פעם של נבחרתם בגביע העולמי בכדורגל. השער של אנדרס אינייסטה שלוש דקות לסיום ההארכה ושריקת הסיום שלא איחרה להגיע, נתנו את האות וגם כלי התקשורת הפליגו בשבחים.

ב"אל פאיס" נכתב: "החלום התגשם. ספרד היא אלופת העולם בכדורגל, התואר היחיד שהספורט הספרדי עדיין היה חסר". בעיתון "אל מונדו" נמרחו בגדול המילים: "ספרד, ספרד, ספרד" ונכתו: "הגביע העולמי הזה הכתיר את אחת מהנבחרות הטובות בכל הזמנים. תודה לכם על כל מה שעשיתם. הנבחרת חרתה את שמה באותיות זהב".

"אינייסטה לקח אותנו לגן עדן", נכתב ב"מארקה" על השחקן שהקדיש את שער הניצחון לשחקן אספניול שמת בקיץ שעבר, דני חארקה, "סבלנו, אבל זה היה שווה את זה. לעולם לא נשכח את זה. אחרי המשחק הזה יש אנשים שיוכלו למות בשקט".

בהולנד לעומת זאת, נרשמה אכזבה ענקית מהפסד שלישי בהיסטוריה במשחק גמר מונדיאל. ה"דה טלחראף" תיאר את דמעות העצב ברחבי המדינה, סיפר על מספר מעצרים של מתפרעים שהתקשו להתמודד עם האכזבה והיטיב לבטא את התחושות: "הגביע העולמי בדרום אפריקה ייכנס להיסטוריה ההולנדית כטראומת הכדורגל השלישית".

בעיתון "אלחמיין דחבלאד" הוסיפו: "השער של אינייסטה הטביע את הולנד באבל עמוק. אחרי ערב מקפיא דם בסוקר סיטי, התואר העולמי נשאר מחוץ להישג ידם של 11 הכתומים. ספרד הייתה טובה מדי בגמר, גם אם הניצחון שלה הגיע רק בסיום ההארכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully