וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגו פורלאן נבחר לשחקן המצטיין של הטורניר

חלוץ אורוגוואי הקדים את סניידר ו-וייה וזכה בכדור הזהב. מולר נבחר לצעיר המצטיין של המונדיאל, קסיאס שוער הטורניר

מיד בתום משחק הגמר הודיעה פיפ"א כי דייגו פורלאן, חלוץ נבחרת אורוגוואי, הוא הזוכה בפרס כדור הזהב - השחקן המצטיין של גביע העולם. פורלאן, 31, סיים את הטורניר עם חמישה שערים (ולמעשה הוכתר גם כמלך השערים של הטורניר יחד עם דויד וייה, ווסלי סניידר ותומאס מולר) והוביל את אורוגוואי למקום הרביעי בטורניר.

פרס השחקן המצטיין של הטורניר הוענק לראשונה ב-1982 כשהבחירה נעשית בידי עיתונאים. פורלאן קיבל 23.4 אחוז מהקולות והקדים במעט את ווסלי סניידר ההולנדי שזכה ל-21.8 אחוז מהקולות. דויד וייה הגיע למקום השלישי.

פורלאן הוא השחקן הרביעי ברציפות שזוכה בכדור הזהב ולא מייצג את אלופת העולם הנכנסת. קדמו לו זינדין זידאן (2006), אוליבר קאן (2002) ורונאלדו (1998). "זה מדהים ולא צפוי. לא חשבתי שמשהו כזה אפשרי. לא חלמתי שאבחר לשחקן המצטיין וזה מדהים. אני שמח, הפרס הזה ממחיש אילו זמנים נפלאים עוברים על הכדורגל באורוגוואי", אמר פורלאן הנרגש.

תומאס מולר, חלוצה של נבחרת גרמניה, נבחר לצעיר המצטיין של הטורניר והוא הגרמני השלישי שזכוה לכבוד אחרי לוקאס פודולסקי (2006) ופרנץ בקנבאואר (1966): "זה כבוד שיישאר איתי לנצח", אמר מולר, שהקדים את אנדרה איוו הגנאי וג'ובאני דוס סנטוס המקסיקני. מולר זכה גם בנעל הזהב וזאת מכיוון שלצד חמשת שעריו, הוסיף גם שלושה בישולים.

איקר קסיאס, קפטן אלופת העולם הטרייה, ספרד, נבחר כצפוי לשוער המצטיין של הטורניר. קסיאס ספג שני שערים בלבד בשבעת משחקיה של ספרד במונדיאל - שניהם, אגב, בשלב הבתים. ספרד עצמה זכתה גם בתואר הנבחרת ההוגנת של הטורניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully