וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל בוסקה: "הזכייה היא נגזרת למה שעשינו ב-2008"

מאמן אלופת העולם הטריה חגג את התואר והסביר: "המשכנו באותו הקו מהיורו". אינייסטה הקדיש את הניצחון לדניאל חרקה

גבירותי ורבותי, היסטוריה נעשתה הלילה (ראשון) באצטדיון הסוקר סיטי בדרום אפריקה. בתום 120 דקות דרמטיות במיוחד, חגגה נבחרת ספרד זכיה ראשונה בתולדותיה במונדיאל, כשגברה על נבחרת הולנד 0:1 אחרי הארכה. שלא בפעם הראשונה בחייו, היה זה אנדרס אינייסטה, הווינר הגדול הזה, שהיה שם ברגע המכריע - בדקה ה-116 ליתר דיוק - כדי להעניק לנבחרתו את הגביע העולמי. ספרד, אם כן, אלופת העולם ואלופת אירופה. יותר טוב מזה - אין.

ספרד הפכה לנבחרת האירופאית הראשונה שזוכה בגביע העולם מחוץ ליבשת ולאלופת העולם הראשונה שזכוה בטורניר לאחר הפסד במשחק הפתיחה. ובכל זאת, ספרד קבעה בטורניר גם שיא שלילי - אלופת העולם שכובשת את מספר השערים הנמוך ביותר. ספרד כבשה שמונה שערים בטורניר, שלושה פחות מהשיא הקודם שעמד על 11 ואותו חלקו איטליה (1938), אנגליה (1966) וברזיל (1994).

שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס מניף את גביע העולם, מונדיאל 2010. רויטרס
חוגגים תואר ראוי בהחלט. שחקני נבחרת ספרד/רויטרס

"אנחנו חייבים את הכל ל-23 השחקנים", אמר מאמן נבחרת ספרד המאושר והנהדר, ויסנטה דל בוסקה. "היו לנו 50 ימים ללא אף תקריות, ואני גאה בשחקנים האלה. זה יקר ערך עבור ספרד", הוסיף המאמן, ששיבח את שחקניו על כך שידעו להתאושש ממחצית ראשונה לא הכי מוצלחת. בהמשך התייחס דל בוסקה כמובן גם לאוהדי הנבחרת הספרדית: "הם יודעים להעריך את מה שהשגנו כקבוצה עם ערכים ונוהלים ברמה הכי גבוהה שיש. אני זוכר הרבה אנשים שהגביע הזה שייך להם, אבל אני לא רוצה להתחיל להגיד שמות כדי לא לשכוח אף אחד.

"המאמץ שלנו, הכישרון... זה לא נגמר וזה ימשיך לנצח. יש לנו שחקנים מצוינים בסגל והם הוכיחו את זה על המגרש. הולנד שיחקה טוב, זה היה קשה, אבל זה חלק מהכדורגל. ראינו בגמר הזה כדורגל התקפי עם שתי נבחרות שניסו ללחוץ".

המאמן מצא את הזמן לפרגן גם לקודמו בתפקיד, לואיס אראגונס, שהוביל את ספרד לזכייה ביורו 2008: "הזכייה הזאת נגזרת ממה שעשינו ב-2008. זו התוצאה של ההמשכיות מצד השחקנים שהיו אז בסגל. יש לנו מורשת טובה וניסינו לכבד אותה. המשכנו בקו של מה שנעשה ביורו ורק הוספנו מעט שחקנים כדי לרענן את הסגל".

גיבור הניצחון, אנדרס אינייסטה, הוריד את החולצה לאחר השער שהביא לנבחרתו את הגביע העולמי, וחשף חולצה לבנה ובה הקדשה לדניאל חרקה המנוח, חברו הטוב מאספניול שמת בשנה שעברה מדום לב. "זה בשבילו", אמר קשר ברצלונה, כאשר על חולצתו נכתב: "דני חרקה תמיד יהיה איתנו". על המשחק עצמו הוסיף אינייסטה: "זוהי תוצאה של עבודה קשה לאחר רגעים קשים. נתנו את הכל. לזכות בגביע העולמי - אין מילים כדי לתאר את זה". גם סרחיו ראמוס הקדיש את הניצחון לחבר שמת - אנטוניו פוארטה, ורץ עם חולצה עם הקדשה למגן המנוח.

שחקן נבחרת ספרד אנדרס אינייסטה חוגג שער בגמר מונדיאל 2010. Martin Meissner, AP
לא שוכח את חברו הטוב. אינייסטה/AP, Martin Meissner

הקפטן המאושר איקר קסיאס לא הצליח לעצור את הדמעות בסיום. "אני מאוד מאושר. אני מקדיש את זה לכל האנשים שאני מכיר, למשפחה שלי ולכל החברים". גם צ'אבי אלונסו הרגיש כמו בחלום: "הכל כל כך חיובי כרגע אחרי שזכינו בגביע. סבלנו כל כך הרבה בשביל זה, אבל הכל היה שווה כדי להניף גביע".

ססק פברגאס, שנכנס כמחליף ובישל את שער הניצחון, אמר: "הרגע הזה הוא פשוט היסטורי ואני לא בטוח שיחזור מתישהו. אני רוצה להודות לכל האוהדים על התמיכה האדירה שהעניקו לנו במונדיאל ואני ממש מצטער שלא יכולנו להיות יותר קרובים אליהם".

סרחיו בוסקטס הצעיר, לו זה היה טורניר בינלואמי ראשון בבוגרים, אמר: "דבר כזה לא קורה כל יום ואנחנו צריכים לדעת את זה. הראנו גישה מאוד רצינית היום, על אף שלא שיחקנו טוב במחצית הראשונה ובתחילת השנייה ולא היינו אנחנו, אבל אחרי זה התאוששנו וכן נראנו כמו שאנחנו צריכים להיראות. סך הכל אנחנו באופוריה".

צ'אבי אלונסו המשיך באותו הקו: "הכל נפלא, אני באופוריה, מאושר והכל חיובי. מה שנחשב זה הניצחון בגמר. זה היה קשה, אבל ניצחנו".

גם הנסיך מפרגן

קפטן ריאל מדריד ראול אמנם לא זומן למונדיאל וגם לא ליורו 2008, אבל הוא בהחלט שותף לתחושת האופוריה. "הנבחרת הספרדית היא פשוט גדולה, זה הגיע לנו. זה יום מאוד מאושר, היסטורי והוא ייזכר לנצח בספורט הספרדי. אני נרגש ומאוד שמח". ראול, שרשם 102 הופעות ב'לה רוחה' ו-44 שערים צפה במשחק עם משפחתו בחופשה בה הוא שוהה.

"אני שמח בשביל כל משפחת הכדורגל הספרדי. כמובן בשביל ויסנטה דל בוסקה, מאמן מצוין שקרא את כל היריבות במונדיאל וניצל את הידע האדיר שלו. גם כל השחקנים ראויים למחמאות, הם היו פשוט פנטסטיים. הנבחרת שלנו היא מאוחדת, תומכת ומעל הכל פשוט יודעת לשחק כדורגל נפלא. זה תענוג לשבת ולצפות בספרד זוכה במונדיאל. אנחנו בהחלט ראויים לתואר הזה, ספרד הייתה הנבחרת הכי טובה במונדיאל". ראול התייחס גם לכובש השער ויריבו מברצלונה אנדרס אינייסטה: "הוא כישרון אדיר. יש לו אישיות נפלאה, והוא שוב התעלה ברגע הכי חשוב. זהו לילה בו יש תחושת גאווה להיות ספרדי".

גם נסיך ספרד פליפה לא ידע את נפשו מרוב אושר: "זה היה פשוט מדהים. השער של אינייסטה הרגיש כמו ברכה, אבל הקרדיט שייך לכל הנבחרת". גם הנסיכה חגגה: "הסתובבתי כל המשחק בתוך תא הכבוד ופשוט לא ידעתי מה לעשות", אמרה.

גם אלוף ווימבלדון הטרי רפאל נדאל התרגש מאוד בסיום. "בכיתי כמו תינוק", אמר המדורג מספר 1 בעולם, "אנחנו צריכים לחגוג במשך שנה שלמה, מפני שזה פשוט בלתי ייאמן. יהיה מאוד קשה לחזור על זה". נדאל התייחס לתחושות של כל המדינה: "זה פשוט טירוף. אני צפיתי בחצי הגמר במאיורקה והרגשתי מדהים, אז בטח עכשיו אנשים כל כך גאים במדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully