וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד אלופת העולם אחרי 0:1 על הולנד

מונדיאל 2010 הגיע לסיומו בצורה הדרמטית ביותר: אינייסטה המופלא כבש (116) והעניק לספרד 0:1 דרמטי ונהדר על הולנד

אחרי 30 ימים מרתקים, בתום 64 משחקים מהנים, בסיומו של טורניר מסקרן ואיכותי שריתק מיליארדי צופים בכל רחבי העולם - ספרד הוכתרה היום (ראשון) לאלופת העולם לראשונה בתולדותיה לאחר שגברה 0:1 על הולנד בגמר המונדיאל. את שער הניצחון הדרמטי כבש אנדרס אינייסטה בדקה ה-116, עמוק בתוך ההארכה, במשחק מתוח ואגרסיבי שנערך לעיני 84 אלף צופים באיצטדיון "סוקר סיטי" ביוהנסבורג, דרום אפריקה. הקפטן הספרדי, איקר קסיאס, שנשכב על הדשא בדמעות מיד עם סיום המשחק, קיבל את הגביע מידיו של נשיא פיפ"א ספ בלאטר, הניף בגאווה את אחד הפרסים היוקרתיים ביותר בעולם הספורט, ונתן את האות לחגיגות ההיסטוריות במדינתו.

שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס מניף את גביע העולם, מונדיאל 2010. רויטרס
אין יותר דרמטי מזה. אינייסטה חוגג שער ניצחון בגמר המונדיאל/רויטרס

ההולנדים, מנגד, שוב הפסידו במשחק גמר, בפעם השלישית בתולדותיהם, והנציחו את תדמית הלוזרים שלהם. אריאן רובן אומנם רשם החמצה כואבת במהלך המשחק, אבל שחקניו של ואן מרוויק יודעים כי הפסידו לנבחרת טובה מהם, לספרד הנהדרת, שאחרי שלפני שנתיים זכתה באליפות אירופה - היום שוב הוכיחה שהיא ללא ספק הנבחרת הטובה בעולם.

משחק הגמר אמנם לא סיפק כדורגל גדול, אבל היה מרתק, דרמטי, דו צדדי ובעיקר אגרסיבי. המומנטום עבר מצד לצד כששתי הנבחרות חיפשו לשחק כדורגל ולא רק להפריע אחת לשנייה. על הדשא התפתח משחק נחוש וקשוח מאוד, כיאה למעמד, והשופט האנגלי הנהדר הווארד ווב נאלץ לשלוף כרטיס אדום (להייטינחה ההולנדי), להוציא מהכיס לא פחות מ-12 כרטיסים צהובים (רובם ככולם מוצדקים) ובכך קבע שיא מונדיאל למשחק גמר, אבל בהחלט שלט במשחק ביד רמה. ההולנדים התלוננו כי השער הובקע מעמדת נבדל, אך הוא היה חוקי לחלוטין.

ספרד פתחה טוב את המשחק ונטלה את השליטה במרכז השדה. סרחיו ראמוס סיפק מספר פריצות באגף הימני, ופדרו, ששוב הועדף על פני פרננדו טורס, היה פעיל מאוד. בדקות הראשונות הספרדים רשמו כמה מבים מסוכנים, אבל הולנד הכניסה עצמה לאט למשחק, בעיקר באמצעות כניסות חריפות שהוציאו את הספרדים משלוותם. לעומת זאת, ההגנה הספרדית הצליחה לסגור מצוין את אריאן רובן ו-ווסלי סניידר והוציאה את העוקף מהמשחק ההתקפי של האוראנג', והמחצית הראשונה הייתה מאוזנת והסתיימה ללא שערים.

המחצית השנייה הייתה סיפור אחר. שתי הקבוצות הימרו יותר על התקפה, ועל הדשא התפתח משחק קצבי ועוצר נשימה. הולנד יצאה למתפרצות קטלניות, רובן הצליח להשתחרר ומצא את עצמו באחד על אחד מול השוער, אבל שם נתקל באיקר קסיאס, אחד מגיבורי המשחק, שלא ספג שער בשלב הנוקאאוט, ועל אף הביקורות עליו היה ראוי להניף את הגביע הנכסף.

גם ספרד רשמה לא מעט החמצות, בעיקר לאחר כניסתו של חסוס נבאס הפעלתן. דויד וייה, שסיים טורניר נהדר עם חמישה שערים, רשם גם הוא שתי החטאות לא אופייניות, והמשחק המרתק הלך להארכה לאחר 0:0 לא מאכזב.

ספרד פתחה את ההארכה בסערה. אינייסטה והמחליף, ססק פברגאס, השתלטו על מרכז המגרש והובילו מכבש התקפות על שערו של מארטן סטקלנבורג. השוער ההולנדי גילה יכולת נהדרת, אבל שחקני ההגנה שלו החלו ליפול מהרגליים. בדקה ה-109 ג'וני הייטינחה הכשיל את אינייסטה על סף הרחבה וראה כרטיס צהוב שני ואדום, והמהלך הזה התברר כקריטי.

שבע דקות לאחר מכן נעשתה היסטוריה. בדקה ה-116 פברגאס מצא את אינייטסה ברחבה, והמומחה העילאי לשערי קלאץ' לא התבלבל מול סטקלנבורג ונעץ אץ הכדור ברשת. הצמד הקטלאני מביא גביע עולם היסטורי לספרד, בצורה הכי דרמטית שיכולה להיות.

עבור ספרד היה זה 0:1 רביעי בשלב הנוקאאוט ותואר שמשלים דאבל אחרי הזכייה באליפות אירופה לפני שנתיים. ספרד אולי לא הייתה הנבחרת המבריקה בטורניר, הציגה לפרקים כדורגל דל ומשעמם, אך מבחינה קבוצתית הפגינה כוח ו-ווינריות והפכה לנבחרת האירופית הראשונה שזוכה בגביע העולם מחוץ ליבשת והנבחרת הראשונה בהיסטוריה שזוכה בגביע לאחר הפסד במשחק הראשון. הולנד, ששמרה על 100 אחוז הצלחה עד הגמר, הולכת הביתה בדמעות עם הפסד שלישי בהיסטוריה במשחק גמר.

מחצית ראשונה

דקה 5: צ'אבי הגביה כדור חופשי לרחבה, ראמוס נגח מצוין, אבל סחט הדיפה מסטקלנבורג. השוער ההולנדי הצליח לקום בזמן ולבלום גם את בעיטת ההמשך של פיקה.

דקה 8: בוסקטס איבד כדור מחוץ לרחבה של קסיאס, קאוט חטף ובעט כדור חלש מ-20 מטרים. קסיאס קלט ללא קושי.

דקה 11: ראמוס חדר לרחבה מימין ושלח כדור חזק למרכז, הייטינחה הרחיק לקרן. ספרד מיהרה עם קרן קצרה. אלונסו הגביה לרחבה ו-וייה המשיך מהאוויר לרשת החיצונית.

דקה 18: הולנד קיבלה כדור חופשי 30 מטרים אלכסונית משערו של קסיאס. סניידר הימר על בעיטה ומצא את השוער הספרדי מוכן.

דקה 23: על המגרש מתפתח משחק אגרסיבי. אחרי עבירה של ראמוס, ווב שולף לו צהוב - הרביעי במשחק עד כה.

דקה 29: דה יונג פגע בגסות באלונסו וספג גם הוא כרטיס צהוב מהשופט האנגלי.

דקה 37: רובן הוציא כדור קרן לואן בומל, שעמד על קו ה-16. ואן בומל בעט דרדל'ה, אבל הכדור התגלגל לעברו של מאתייסן, שעמד בעמדה נוחה, אבל פספס את הכדור.

דקה 38: פדרו יצא להתקפת נגד מהירה וניסה לכבוש מ-25 מטרים, הכדור חלף בסמוך לקורה.

דקה 44: צ'אבי אלונסו החליט לקחת לשער כדור חופשי מ-40 מטרים, אבל לא מצא את המסגרת.

דקה 45: כדור חופשי שהוגבה לרחבת ספרד יצר בלגאן. בסיום המהלך ירה רובן מפינת הרחבה וקסיאס ירד והדף לקרן.

מחצית שנייה

דקה 48: צ'אבי הגביה קרן מימין, פויול נגח פעם אחת, אבל קפדווילה לנתב את כדור ההמשך לרשת.

דקה 52: רובן ניסה שוב את מזלו בכדור שטוח ממחוץ לרחבה, קסיאס היה במקום.

דקה 55: צ'אבי סובב כדור חופשי ממרחק 27 מטרים אלכסונית, אבל הבעיטה שלו טסה מעל השער.

דקה 60: קאוט הגביה משמאל לראשו של ואן פרסי, פויול שם גוף והפריע לחלוץ, שנגח מעל השער.

דקה 62: סניידר שלח כדור עומק מדהים והשאיר את רובן לרוץ לעימות ישיר מול קסיאס. השוער הצליח להדוף עם הרגל ומנע שער בטוח. החמצה גדולה של הולנד.

דקה 70: נבאס פרץ מימין והעביר כדור רוחב, הייטינחה פספס, אבל התאושש בזמן ובלם בשנייה האחרונה את הבעיטה של וייה מארבעה מטרים.

דקה 74: ווב פסק על כדור חופשי לספרד. הפעם וייה היה זה שטיווח מ-25 מטרים והכדור שלו הלך מעל המשקוף.

דקה 77: צ'אבי ו-וייה החליפו מסירות. האחרון ניסה מתוך הרחבה, אבל ואן דר וויל שם רגל והרחיק לקרן. כדור הקרן מצא את ראמוס פנוי, אבל הנגיחה שלו הלכה החוצה.

דקה 83: כדור ארוך נשלח לעברו של ואו פרסי שהוריד בראש לרובן. הקשר שעט לעברו של קסיאס, אבל ניסה לעבור את השוער, שיצא היטב וקרא נכון את המהלך.

הארכה

דקה 93: אינייסטה נפל ברחבה ודרש פנדל, ווב התעלם.

דקה 95: אינייסטה שלח את פברגאס לאחד על אחד בכדור עומק נהדר. הקשר בעט שטוח וסטקלנבורג הציל עם הרגל.

דקה 96: קרן של ההולנדים נחתה על הראש של מאתייסן שנגח החוצה מול שער חשוף.

דקה 99: הפעם פברגאס הוא זה ששלח את אינייסטה לתוך הרחבה, הקשר התמהמה ו-ואן ברונקהורסט הגיע להרחיק את הסכנה.

דקה 101: נבאס חדר לרחבה מימין ושחרר בעיטה מפתיעה, הכדור ניתז משחק הולנדי והלך לרשת החיצונית.

דקה 104: פברגאס יצא למבצע סולו שהסתיים בבעיטה מ-17 מטרים, סנטימטרים ליד הקורה.

דקה 109: כרטיס אדום! הייטינחה הכשיל את אינייסטה על סף הרחבה, ספג צהוב שני והורחק. צ'אבי סובב את הכדור החופשי החוצה.

דקה 115: סניידר בעט כדור חופשי מ-30 מטרים, הכדור פגע בפברגאס ויצא החוצה.

דקה 116: גול! שיתוף הפעולה המופלא בין פברגאס לאינייסטה הניב שער. קשר ארסנל הכניס כדור נפלא והקטלאני המופלא גלגל לרשת מול סטקלנבורג. 0:1 לספרד.

הרכב הולנד: מארטן סטקלנבורג, גרגורי ואן דר וויל, ג'ון הייטינחה (הורחק, 109), יוריס מאתייסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט (אדסון בראפהייד, 105), דירק קאוט (אלג'רו אליה, 71), מארק ואן בומל, ווסלי סניידר, נייג'ל דה יונג (רפאל ואן דר וארט, 99), אריאן רובן, רובין ואן פרסי.

הרכב נבחרת ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, ז'ואן קפדווילה, צ'אבי אלונסו (ססק פברגאס, 87), צ'אבי, אנדרס אינייסטה, סרחיו בוסקטס, פדרו (חסוס נבאס, 60), דויד וייה (פרננדו טורס, 106).

שחקני נבחרת ספרד חוגגים שער בגמר מונדיאל 2010. רויטרס
אלופת העולם 2010. ספרד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully