וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספרי הגמר

לירן שבתאי מכין אתכם עם המספרים שמאחורי המפגשים. והפעם, הכל מהכל על המפגש ההיסטורי בין הולנד לספרד

1 – לראשונה בתולדות גביע העולם תוכתר אלופה אירופית מחוץ למחוזות היבשת הישנה. בטורניר הייתה מתודיקה ברורה מצד הנבחרות מדרום אמריקה – להפוך את ילדי הפאבלות לטכנוקרטים אירופאים שגדלים בדשא סינטטי. בדיוק כשחשבו שהמונדיאל הפך לקופה אמריקה, הניתוח הפלסטי של המאמנים נכשל והאירופאיות הציגו עליונות בזמני חולשה. כי בטקטיקות מלחמה האירופאים תמיד עדיפים. האסמכתה – קיבלנו גמר כל אירופי שמיני בהיסטוריה ושני ברציפות. גביע העולם הפך לגביע אירופה, ומשחק הגמר תצא הנציגה הראשונה של אירופה מחוץ לכותלי היבשת הישנה. סדר עולמי חדש-ישן.

2 – שתי נבחרות בלבד השיגו דאבל – זכייה ביורו ובמונדיאל. מערב גרמניה ב-1972 ו-1974 וצרפת ב-1998 ו-2000, אולם רק הגרמנים הגיעו למונדיאל בתור אלופי אירופה וזכו בו. ספרד יכולה להיות הנבחרת השנייה שמגיעה כאלופת אירופה וגם מנצחת את העולם. 28 שנים אחרי שגרמניה הפכה לאחרונה שהגיעה לגמר מונדיאל בתור אלופת אירופה, ספרד היא הנבחרת הרביעית (איטליה 70' וגרמניה 74') שעושה זאת.

32 – שנים חלפו ממשחק הגמר בין הולנד לארגנטינה, האחרום שהפגיש שתי נבחרות שעדיין לא זכו במונדיאל. ב-36 השנים האחרונות רק צרפת 98' והולנד 74' הגיעו לגמר לראשונה בתולדותיהן. כרוניקה של תמימות ורומנטיקה תגיע לקיצה כאשר ספרד תהפוך לנבחרת ה-12 שמגיע לגמר, והולנד תעשה זאת בפעם השלישית.

8 – הערב תזכה בגביע הנבחרת השמינית בלבד והגמר הזה יהיה הראשון בהיסטוריה בו לא נוטלות חלק ברזיל, ארגנטינה, גרמניה או איטליה.

7 – שערים כבשה ספרד בדרך לגמר בסוקר סיטי. מעולם לא זכתה נברת שהגיע לגמר עם שבעה שערים בלבד בכמות כזו של משחקים (אנגליה ב-66' ואיטליה ב-38' כבשו שבעה שערים, אך בפחות משחקים). 103 בעיטות לספרדים עד כה, הכי הרבה בטורניר ובתולדותיה. נגזרת של שבעה כיבושים הם אחוז עלוב של 0.06 (בעוד הולנד המפוקסת ביותר עם 15 אחוז). למרות שהסכין לא חדה, רק לדל בוסקה יש את הפריבילגיה להשאיר בחוץ את פרננדו טורס ועדיין להגיע לגמר.

6 – משחקי נוקאאוט רצופים שמרה ספרד על הרשת נקייה, ביורו ובמונדיאל. בכך 'לה רוחה' שברה את השיא של איטליה שעמד על חמישה משחקים. אולם בין השנים 1994-2000 האיטלקים החזיקו מעמד 676 דקות בלי לספוג, שזה שעה ודקה יותר מספרד הנוכחית. אין כמו צוות הניקיון של איקר קסיאס. פויול, פיקה וראמוס מסוגלים להגן על השער גם מול רובן וההולנדים כשם שנדאל שומר על חבטות ההגשה. גם רפא יודע - חלוצים מנצחים משחקים, ההגנה מביא את התארים.

7 – שחקנים מברצלונה פתחו בנבחרת הקטל(ו)נית של ספרד בחצי הגמר מול גרמניה. רק שתי נבחרות לפניה, זו של אורוגוואי ב-70' וצ'כוסלובקיה ב-34', שיתפו שבעה שחקנים מקבוצה אחת בנבחרת הלאומית. ופה אנחנו מגיעים לנושא המרכזי – הגמר של יוהן קרויף. "אני מהולנד, אך תומך בסגנון הספרדי" אמר. ספרד חזקה מפני שהיא מתואמת ומאומנת כמו קבוצה, ועוד ברצלונה המושתת על היסודות והפיגומים שהגה ההולנדי, אשר מעדיף שהאידיאולוגיה שלו תנצח.

98 – עבירות ו-15 כרטיסים צהובים לנבחרת הולנד. הנבחרת האלימה בטורניר ובהיסטוריה ההולנדית. "עדיף לחיות מכוער מאשר למות יפה" אמר רובן ובכך הבדיל את נבחרתו משאר הנבחרות שייצגו את הולנד. בקיצון הנגדי, ספרד היא הנבחרת המוכה בטורניר והיא ספגה 106 עבירות. ספרד מוליכה במספר המסירות המדויקות - 3387, הולנד אחריה עם 2434. ב'לה רוחה' בעטו 40 בעיטות למסגרת, באורנג' 41.

5 – שערים כבשו מוליכי הכיבושים בטורניר, ווסלי סניידר ודויד וייה. מריו קמפס עבר עם צמד בגמר את רובי רנסנברינק ב-78' ופאולו רוסי כבש את השישי שלו מול גרמניה בדרך להפוך לאגדה ב-82'. זו הפעם השלישית שעורכים בגמר דו קרב, טוענים לכתר וגם לשרביט. סניידר רוצה לשחקן הראשון לזכות בקוורדפל הכי אקסקלוסיבי בעונה אחת, שאותה התחיל בשפל המדרידאי ויסיים כשחקן העונה. וייה עם 43 שערים יודע שחסר לו שער אחד כדי להשוות את השיא הלאומי של ראול.

3 – רובן וסניידר הם שני פיינליסטים של ליגת האלופות. ב-98' עשו את זה קרמבו מריאל מדריד, זידאן ודשאן מיובנטוס ששיתפו פעולה בנבחרת. ב-02' היו אלה רוברטו קרלוס מריאל מדריד ולוסיו מבאייר לברקוזן. בשני המקרים הפיינליסטים גם זכו בגמר המונדיאל, אבל לתיירי הנרי ב-2006 היה פחות מזל והוא הפסיד פעמיים.

100 – אחוזי הצלחה יש לנבחרת הולנד בשנת 2010 והיא היחידה עם אחוזים כאלו. 14 ניצחונות כתומים בקמפיין המונדיאל (כולל מוקדמות) רושמים שיא חדש. מול הולנד ורצף ה-25 משחקים שלה ללא הפסד, שלהם תופיע שיאנית הרצפים, ספרד, המתהדרת ב-35 משחקים רצופים ללא הפסד בין ב-2007-2009.

28 – שנים ו-342 ימים היה ממוצע הגילאים של ההרכב ההולנדי מול אורוגוואי. המבוגר שפתח בנבחרת ההולנדית מאז 78'. לאורך כל השנים, מהמונדיאל בארגנטינה נרשמו אצל האורנג' מריבות אגו ושערוריות למכביר. בנבחרת של ברט ואן מרווק הכביסה המלוכלכת נשארת בחדר ההלבשה והשחקנים הגיעו לגיל שבו יש הערכה הדדית ויחסים קורקטיים.

1 – הנבחרת של דל בוסקה עשויה להיות הראשונה שמפסידה במשחק הבכורה, ובכל זאת זוכה בגביע. הסטירה של אוטמר היצפלד ונבחרת שוויץ הייתה מצלצלת, אבל אולי גם הייתה הדבר הכי טוב שקרה לספרדים כי מאז הם הגיעו דרוכים מרוכזים לכל משחק. רק מה? הווארד ווב, שינהל את המשחק הערב, שפט באותו הפסד לשוויץ. מצד שני, הפעם האחרונה בה שופט אנגלי (ג'ק טיילור) ניהל משחק גמר הייתה ב-74', ואז זה נגמר בהפסד הולנדי.

2 - פעמים זכה הטניסאי הספרדי רפאל נדאל בווימבלדון. בראשונה ספרד זכתה ביורו. אילו בעבר ספרד הייתה ידוע בשל הכישרון הספורטיבי והחידלון המנטאלי, מודל 2010 לוקח דוגמא מהעקשנות והווינריות של סמל המהפך הספורטיבי בספרד - רפאל נדאל. טרזן זכה שוב בטורניר היוקרתי ובקשתו היחידה מחבריו בנבחרת - "תשחזרו את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully