וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד - ספרד: פורסמו ההרכבים הרשמיים

כצפוי, פדרו יפתח בחוד וטורס יישאר על הספסל בגמר הגדול (21:30, ערוץ 1 ו-511 HD): דל בוסקה: ”אנחנו ערוכים לכל דבר”

חודש עמוס כדורגל בינלאומי מלבב יגיע הערב (ראשון, 21:30, שידור ישיר בערוץ 1 ו-511 HD) לסיומו עם משחק הגמר של מונדיאל 2010, בו תוצג בכל מקרה אלופת עולם חדשה, שמינית במספר. האם תהיה זו ספרד, אלופת אירופה המכהנת, שתוכיח כי היא אכן הנבחרת הטובה בעולם ותזכה בתואר בגמר הראשון שלה אי פעם, או שמא נבחרת הולנד תמחק את זיכרונות העבר הכואבים מההפסדים בשני הגמרים הקודמים שלה (1974 ו-1978) ותחתום מסע מושלם שכל כולו ניצחונות, החל עוד משלב המוקדמות? התשובות הערב באצטדיון סוקר סיטי ביוהסנבורג, במפגש הראשון אי פעם בין שתי הנבחרות במסגרת הגביע העולמי, שיוליד אירופית ראשונה שזוכה מחוץ לאדמת היבשת. במשחק ישפוט האנגלי הווארד ווב.

אוהדי ספרד חוגגים. רויטרס
במדריד יחגגו בכל מקרה. אוהדי נבחרת ספרד/רויטרס

פעם שלישית גלידה?

שתי הנבחרות נפגשו בעבר תשע פעמים, כאשר כל אחת ניצחה ארבעה משחקים ואחד הסתיים בתיקו. להולנדים, גם אם מרבית שחקני הסגל עוד לא נולדו אז, יש עול היסטורי כבד על הכתפיים בעקבות שני הפסדי הגמר הקודמים. ברט ואן מרוויק שחרר את הנבחרת ממלתעותיו המתעתעות של ה'טוטאל פוטבול' והוביל חבורה כתומה שמסתמכת קודם כל על סדר וארגון במרכז המגרש, אבל שדי העבר מהגמרים הם כבר סיפור אחר לגמרי.

להרכב ההולנדי יחזור כמובן הקשר נייג'ל דה יונג, שמשתף פעולה בצורה יוצאת מן הכלל עם מארק ואן בומל כדי להשלים קישור אחורי קשוח ואגרסיבי שמחפה על הגנה בעייתית. לשניים צפוי מאבק לא פשוט במרכז השדה, שם יצטרכו למנוע מהספרדים את הנעת הכדור הסבלנית והמתסכלת שלהם. "אלו שצריכים להדאיג אותנו הם צ'אבי ואנדרס אינייסטה, ששולטים ומניעים את המשחק הספרדי ובעצם מספקים את הכדורים לדויד וייה", העיד אריאן רובן. "אסור לנו לתת להם להיות חופשיים. אם ניתן להם מרחב מחייה, יהיו לנו בעיות. יש לנו חומה יציבה בדמות ואן בומל ודה יונג, ומאחוריהם עוד ארבעה שחקני הגנה טובים שהם הכוח העיקרי של הנבחרת שלנו. בהתקפה יש לנו שחקנים בעלי יכולת אישית שיכולים לכבוש בכל רגע. יש לנו את האמונה שננצח בגמר".

גם ג'ובאני ואן ברונקהוסט התייחס למשחק הקרוב. "שיחקתי במספיק גמרים בקריירה שלי ואני יודע מה ההרגשה. אנחנו נעלה למשחק בגישה חיובית ועם הרבה אמונה שאנחנו יכולים לזכות בגביע". המגן, שיפרוש לאחר המשחק, קבע שהיתרון של הולנד הוא ביחסים הטובים בין השחקנים ובחדרי ההלבשה. "כשהיחסים בין השחקנים הם כל כך טובים, אז אתה מוכן לתת עוד קצת בשביל החברים שלך וזה מה שעושה את ההבדל. תמיד חלמתי להניף את הגביע, כבר כילד צפיתי במונדיאלים וקינאתי בשחקנים שהניפו את הגביע כמו מראדונה, דונגה וקאפו. זה יהיה נפלא עבורי כקפטן, אבל גם עבור כל שאר הנבחרת".

מלבד חזרתו של דה יונג, גם המגן הימני גרגורי ואן דר וויל יתפוס את מקומו בן ה-11 על חשבון חאליד בולחרוז שמילא את התפקיד בחצי הגמר. התקשורת הספרדית ניסתה ליצור לחץ על המחנה ההולנדי כשפרסמה כי ווסלי סניידר בספק למשחק בגלל פציעה, אך בהולנד הבהירו כי הפליימייקר המצוין, שהבקיע חמישה שערים בטורניר עד כה (ניצב בפסגת המבקיעים יחד עם וייה הספרדי), יפתח בהרכב. "מקווה שאביא לידי ביטוי את המנטליות המנצחת שלי לרגע המכריע הזה", אמר סניידר.

הרכב הולנד: מארטן סטקלנבורג, גרגורי ואן דר וויל, ג'ון הייטינחה, יוריס מאתיייסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, נייג'ל דה יונג, מארק ואן בומל, ווסלי סניידר, דירק קאוט, אריאן רובן, רובין ואן פרסי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

דור הזהב ישלים דאבל?

בשנות השבעים נבחרת הולנד הלהיבה את העולם עם ה'טוטאל פוטבול', אך לא הצליחה להגיע למנוחה ולנחלה מבחינה הישגית וכשלה בגמרים. כרגע ספרד נחשבת לנבחרת האיכותית מכולן, אבל יש במדינה מי שחושש מפני גורל דומה. "אנחנו לא רוצים להיות כמו ההולנדים, רוצים להיות האלופים", כך אמר קשר נבחרת ספרד, צ'אבי. "אותם זוכרים אך ורק בגלל הכדורגל, אנחנו רוצים להיכנס להיסטוריה עם הנפת הגביע. דור השחקנים הנוכחי ראוי לזה".

צ'אבי התייחס לשאלה האם יש שינוי בסדרי העולם כשספרד למעשה תופסת את מקומן של איטליה וברזיל כמעצמת הכדורגל הגדולה בעולם. "אם יש שינויים בסדרי עולם זה לטובת ספרד. זה הזמן של ספרד לתפוס את מקומה בצמרת הכדורגל העולמי ואני חושב שדור השחקנים הזה בהחלט ראוי לזה". קשר ברצלונה דיבר על התחושות לקראת הגמר: "אנחנו ממש נרגשים לפתוח את המשחק ולהראות את ספרד הכי טובה שיש. אנחנו מלאים בהתרגשות ומוטיבציה. זה משחק היסטורי בשבילנו ואנחנו רוצים ליהנות מהרגע".

צ'אבי התייחס גם ליריבה: "ההולנדים משחקים בסגנון מאוד דומה לשלנו וזה הולך להיות גמר מאוד צמוד וקשה. אנחנו חייבים להיות מאוד זהירים לגבי כל הפרטים. אני לא חושב שהמשחק יוכרע בקישור, אבל הקבוצה שתשיג יותר שליטה בכדור, תזכה ביתרון בקרב. ננסה לכפות עליהם את הסגנון שלנו. אנחנו מרגישים מאוד רגועים עם הכדורגל שלנו ומזה שאנחנו יוצרים הרבה מצבים. אחוזי ניצול המצבים לא מספיק גבוהים, אבל אולי נוכל לשפר את זה ביום ראשון".

בספרד החליטו להזמין כאורחי כבוד למשחק הגמר את השחקנים שהיוו חלק מהסגל שזכה ביורו 2008, ביניהם רובן דה לה רד, דני גוויסה וכמובן מרקוס סנה, שהיה אחד הברגים המרכזיים של הספרדים באותו טורניר. מי שנכנס בצורה חלקה לנעליו הגדולות של סנה הוא סרחיו בוסקטס, שעדיין צריך להתנער מההתחזויות הילדותיות שלו, אך בסך הכל רשם עד כה טורניר יוצא מן הכלל. בוסקטס העיד השבוע עד כמה אסירי תודה בברצלונה להשפעת הכדורגל ההולנדי על הקבוצה, ששבעה משחקניה צפויים לפתוח בגמר מחר.

דל בוסקה, שעשוי להפוך למאמן השני בהיסטוריה שזוכה גם בליגת האלופות וגם בגביע העולמי (מרצ'לו ליפי האיטלקי הוא היחיד שעשה זאת). המאמן התייחס למפגש הקרוב עם הולנד ו-ווסלי סניידר: "התמודדנו כבר עם כמה שחקנים טובים שמשחקים בעמדה של סניידר. יש לנו קישור מאוד טוב והם כבר מורגלים להתמודד מול שחקנים ברמה הזו. אין לנו איזו תכנית מיוחדת להתמודד עם סניידר".

דל בוסקה אמר שהוא לא מצפה שהולנד תשנה את המערך שלה לקראת המשחק. "אני לא חושב שהולנד תשנה את הגישה שלה רק מפני שהיא משחקת מול ספרד", אמר המאמן, "יש להם סגנון מאוד מוגדר, כמו שלנו יש. אני ממש לא חושב שהם ישנו אותו בגלל המשחק מולנו. יש לנו הרבה אפשרויות ופתרונות בשביל כל בעיה שעלולה לצוץ". דל בוסקה סירב להתייחס ספציפית לשאלה האם פרננדו טורס יפתח: "יש לי 23 שחקנים מצוינים בסגל וכל אחד מהם יכול להיות על הדשא מחר".

אנדרס אינייסטה מאמין שהספרדים יהפכו לנבחרת הראשונה שזוכה בגביע על אף שהפסידו במשחק הראשון. "ההפסד מול שוויץ הטריד את כולנו, ומאז ידענו שאין יותר מקום לטעויות", טוען אינייסטה, "מה שעשינו עד עתה בטורניר לא יעזור לנו בגמר. זה אירוע היסטורי, ואני מאמין בשחקנים שלנו יוכלו להשיג את הניצחון. כולנו חולמים על הרגע הזה, ושיערותיי סומרות רק מלדמיין את זה קורה. עכשיו אנחנו חייבים להשלים את החלום. הצעד האחרון הוא תמיד הכי קשה, אבל גם הכי יפה".

הרכב ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, קרלס פויול, ג'רארד פיקה, ז'ואן קפדווילה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי אלונסו, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, פדרו, דויד וייה.

עדכון ראשון: 15:26

דירק קאוט (ימין), מארק ואן בומל (אמצע) ואריאן רובן, שחקני נבחרת הולנד באימון. רויטרס
יצחקו גם הערב? קאוט, ואן בומל ורובן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully