וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק לא ליפול בנקודה

אחרי ששבעו לא מעט, בעיקר הולנד, אכזבות מפנדלים, מקוות הנבחרות לגמור את העבודה ב-90 או 120 דקות לכל היותר

העולם כולו נושא ציפייה לגמר המונדיאל שייערך ביום ראשון (21:30), כאשר הנבחרות כבר מוכנות כמעט לגמרי לקראת הקרב על הגביע הכי נחשק בכדורגל העולמי. ספרד והולנד רוצות מאוד להכריע את ההתמודדות ב-90 או לכל היותר 120 דקות כי חששן מפנדלים גדול. לא משנה איך ומי יבקיע את השער, האם אלה יהיו מלכי השערים בינתיים של הטורניר, דויד וייה ו-ווסלי סניידר (5 שערים לכל אחד), הנבחרות יעשו הכל כדי להימנע מלהגיע לבעיטות מהנקודה הלבנה.

נבחרת הולנד שבעה די אכזבות בפנדלים, כשבתוך שמונה שנים (1992-2000) נוצחה בצורה זו ארבע פעמים. הפעם הראשונה הייתה בגמר אליפות אירופה 1992 שנערכה בשבדיה לנבחרת דנמרק. לאחר מכן הפסידה לצרפת ברבע גמר יורו 1996. ב-1998 הגיעה הדחה כואבת במיוחד לברזיל בחצי גמר המונדיאל, כשב-2000 נחתמה עוד הדחה, הפעם בחצי גמר היורו שנערך בהולנד ובבלגיה לנבחרת איטליה (אגב, הולנד החמיצה במהלך המשחק שני פנדלים).

ספרד, לעומת הולנד, קצת יותר מזליקית בבעיטות הללו, כאשר מאזנה של הנבחרת האדומה עומד על 3:3. עם זאת, בגביע העולם מאזנה עומד על 2:1, כשהפעם האחרונה שהודחה על ידי אחת הנבחרות המארחות, דרום קוריאה, בבעיטות מהנקודה הלבנה היו במונדיאל 2002.

אגב, לאחר הניצחון של ספרד על גרמניה וההפעלה לגמר, טען המאמן ויסנטה דל בוסקה כי הוא והשחקנים לא עשו הכנה מיוחדת לקראת בעיטות הכרעה מ-11 מטרים, אם היו נדרשים להן: "הדבר הזה הרבה פחות נתון להשפעה של המאמן", אמר דל בוסקה. "זה אלו השחקנים שקובעים".

מאמן גרמניה יואכים לב חיזק את דבריו של דל בוסקה כשאמר: "אין מה להתכונן לפנדלים, בגלל שכאשר משחק מגיע לבעיטות הכרעה אין מצב שיכול לדמות את הסיטואציה הזו - ההליכה מעיגול האמצע כלפי נקודת ה-11, האווירה שמסביב, הלחץ".

כזכור, עד כה רק שני גמרי מונדיאל הוכרעו בבעיטות הכרעה מ-11 מטרים. הפעם הראשונה הייתה ב-1994 אחרי משחק גמר משמים בין ברזיל ואיטליה שנגמר ב-0:0 והוכרע לבסוף לטובת הסלסאו, הפעם האחרונה במונדיאל הקודם בגרמניה 2006, כשצרפת ואיטליה התעמתו עד זוב דם וסיימו את המשחק ב-1:1, כשהאזורי היו לבסוף עם היד על העליונה.

אגב, את ההולנדים כבר לא מעניינת העובדה שהם לא משחקים כדורגל שובה לעין, הם כבר ספגו את האכזבות הרבות שלהם מסוג משחק זה. "כל מה שחשוב זה התוצאה", אמר לא אחר מאשר אריאן רובן. "שמענו כבר מספיק על כך שכולם אמרו בעבר שהכדורגל שלנו הוא נחמד, אבל זה הוביל אותו לשום מקום. אנחנו רוצים להשיג סופסוף תואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully