וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לנבחרת הנשים בכדורעף על נבחרת ספרד

המעופפות הישראליות ניצחו 1:3 ועשו צעד נוסף לקראת השתתפות היסטורית במשחקי הפיינל פור ביורוליג

אחרי שבועיים ללא משחקים, חזרה היום (שישי) נבחרת הנשים של ישראל בכדורעף למשחקי היורוליג כשארחה ברעננה את נבחרת ספרד. ישראל שיחקה בספרד לפני שלושה שבועות והפסידה פעמיים 3:2 ו-3:1. אחרי שהמפגשים מול טורקיה בוטלו ולכל נבחרת הוענקו שני ניצחונות ביתיים, לבנות של אריה זלינגר היה ברור לפני המשחקים של סוף השבוע כי רק ניצחונות בכל המשחקים שנותרו, מול ספרד ומול יוון בשבוע הבא יביאו את הנבחרת להופעה היסטורית בפיינל פור האירופי.

אדווה זינובר, הליברו של הנבחרת שלא שיחקה בספרד בשל פציעה, חזרה היום לסגל. הנבחרת פתחה עם הקפטנית טניה פרגה, אנה ויליקי, יוליה וולבאץ', אינה ויסוצקי, רון פונטי וטלי ארטמנקו. המשחק נפתח עם שתי נקודות מהירות של ויסוצקי, אבל מהר מאד הספרדיות חזרו ואף עברו להוליך 3:2. ההפרש הספרדי צחמ ל-7:5 אבל פעולות טובות של ארטמנקו הורידו את הנבחרות לפסק הזמן הטכני הראשון כשיראל ביתרון 7:8.
מפסק הזמן הספרדיות חזרו מפוקסות יותר ובעיקר עם דקות טובות של סאנצ'ז שהוליכה את ספרד ל-10:8. חסימה של פונטי ואחריה שתי הנחתות של ויליקי החזירו את היתרון לישראל 10:11. מכאן ועד סיום המערכה השליטה היתה של הכחולות לבנות, שעלו ליתרון 13:18. הספרדיות עם דקות טובות של מילאגה קודייר חזרו למשחק עד ל-20:21, אבל וליקי שתרמה במערכה הראשונה שש נקודות וחסימה גדולה של ויסוצקי בסיום המערכה דאגו לניצחון ישראלי 22:25 ו-0:1 במערכות.

המשחק הצמוד נמשך גם במערכה השנייה, כאשר היתרון עובר מקבוצה לקבוצה, לפסק הזמן הטכני הראשון ירדו הקבוצות ביתרון ספרדי 8:6. זו היתה המערכה של הספרדיות אשר הוליכו לכל אורכה. סאנצ'ז המשיכה במשחק הטוב ליד הרשת, כאשר גם פטריסיה ארנדה נותנת דקות טובות עם שלוש נקודות. מבחינת הישראליות הדברים לא התחברו בעיקר בהגנה. שבע טעויות של ישראל העניקו שבע נקודות קלות לספרד שניצחה את המערכה השנייה 20:25 והשוותה את יחס המערכות ל-1:1.

ישראל פתחה טוב יותר את המערכה השלישית והוליכה 5:8 בפסק הזמן הטכני הראשון. ישראל חזרה מפסק הזמן בדיוק כמו שאריה זלינגר אוהב, עם הנחתת תיקון של פונטי שהעלתה את הנבחרת ליתרון 5:9. היתרון הישראלי נמשך והוא צמח ל- 9:14, ובהמשך ל-16:21. אבל הספרדיות לא ויתרו וחזרו למשחק ובעיקר ניצלו חמש טעויות של הנבחרת הישראלית כדי לחזור ולצמצם את התוצאה ל-20:22. אבל דקות טובות של ויליקי בהתקפה, (10 נקודות במערכה השלישית) וטעויות של ההגנה הספרדית העניקו את הניצחון לישראל 22:25 ו-1:2 במערכות.

המערכה הרביעית נפתחה ביתרון 1:0 ספרדי, אבל ארטמנקו וויסוצקי דאגו להחזיר את היתרון לישראל, 1:4 כאשר המאמן הספרדי ממהר לקחת פסק זמן. הבנות של זלינגר היו נחושות לנצח ופסק הזמן הספרדי לא הצליח לשבש את התוכניות, פסק הזמן הטכני ירדו הקבוצות ביתרון 3:8 לישראל. הנבחרת המשיכה ללחוץ על הדוושה גם לאחר פסק הזמן הטכני והקפטנית פרגה העלתה את ישראל ליתרון 3:10. ההפרש הישראלי הלך וצמח ל-4:13 ובהמשך ל-10:19. הספרדיות ניצלו רפיון קל בהגנה הישראלית כדי לצמק 16:21, אבל ארטמנקו בשתי נקודות רצופות וויליקי בחסימה נהדרת שבאה אחרי הצלת כדור מהשלטים של פרגה העלו את ישראל ל-16:24. הספרדיות עוד הצליחו להשיג נקודה אבל לא יותר, ניצחון 17:25 לישראל אחרי טעות ספרדית בהעברת הכדור, ניצחון 1:3.

מחר (שבת, 19:00, אולם מטרווסט ברעננה, הכניסה חופשית) יתקיים משחק נוסף בין הנבחרת הישראלית לספרדיות. באותה שעה נבחרת טורקיה תארח את נבחרת יוון. בעקבות הניצחון הערב הספרדיות מדורגות ראשונות בבית ב' עם 15 נקודות. ישראל במקום השני עם 14 נקודות. טורקיה עם משחק חסר מדורגת שלישית עם 13 נקודות ויוון אחרונה עם תשע נקודות. ישראל חייבת לנצח מחר את הספרדיות כדי לשמור על סיכוי להעפיל למשחקי הפיינל פור, אליהן מעפילות שתי הראשונות בטבלה. הפיינל פור יתקיים בטורקיה בעוד שבועיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully