וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים, הכל דבש

שחקני הרכש נראים מצוין, בוזגלו משקיע ונמני מחבק את אלירן עטר. על פי מחנה האימון בהולנד, מכבי תל אביב בדרך הנכונה

כשמכבי תל אביב המריאה למחנה האימונים במירלו, הולנד, היא עשתה את זה עם אחד הסגלים הכי נוצצים שנראו בליגה שלנו בשנים האחרונות. נוצצים – וחדשים. עשרה שחקנים, בהם כל חמשת הזרים מהעונה שעברה, עזבו את המועדון ונכון להיום הוחתמו עשרה שחקנים חדשים במקומם. רשימת הרכש שעשה הבעלים הקנדי מיטש גולדהאר כוללת את הישראלים ברק יצחקי, אלירן עטר, רוברטו קולאוטי, אבי סטרול, יואב זיו וקלמי סבן, ואת ארבעת הזרים החדשים - הבלם הברזילאי ניבאלדו באטיסטה, הקשר הבוסני האריס מדוניאנין וצמד הקשרים האחוריים אלברט באנינג הקמרוני וג'יבריל סידיבה ממאלי.

האריס מדוניאנין, אלברט באנינג, ניבאלדו, יואב זיו ודור מלול שחקני מכבי תל אביב מתאמנים. קובי אליהו
בינתיים, הרכש הזה נראה מבטיח. נצטרך לחכות לפתיחת העונה כדי לראות כמה דבק יש שם/קובי אליהו

בבוקר ההמראה נשאל המנג'ר אבי נמני מהי המטרה המרכזית של מחנה האימון וענה: " נעבוד בעיקר על התיאום והגיבוש, זה דבר מאוד חשוב ומשמעותי. יש הרבה שחקנים שמכירים מהנבחרות ושיחקו בעבר ביחד, אבל יש גם זרים חדשים שצריכים להסתגל לחום, למנטליות ולכדורגל אחר, גם אם הם שיחקו ברמות יותר גבוהות. אני מעריך שיש לנו את הסבלנות, התיאום יגיע בסופו של דבר ונהיה קבוצה טובה".

בסיכומו של דבר, במכבי אומרים כי המחנה היה מצוין, האווירה והתנאים היו נפלאים והושגו הרבה דברים אותם תכנן הצוות המקצועי טרם היציאה, הן בחלק המקצועי והן בחלק החברתי של גיבוש הקבוצה. מכבי תל אביב קיימה שלושה משחקי אימון, בהם ניצחה 1:4 את ברונדבי הדנית ו-2:3 את גנט הבלגית, וסיימה בתיקו 1:1 עם מידטיילנד מדנמרק, במשחק שנעל את המחנה.

חומר יש, תיאום עדיין לא

"במחנה אימון הכל תמיד נראה די טוב", אמר גורם בכיר בקבוצה לוואלה! ספורט. "אבל צריך גם לזכור שהתנאים סטריליים, אין שום לחץ על השחקנים, אין הפרעות חיצוניות והכל מתנהל פחות או יותר על מי מנוחות. המבחנים האמיתיים שלנו יהיו כמובן בליגה ובסיבובי מוקדמות הליגה האירופאית".

למרות התוצאות הנאות, ניתן היה להבחין כי לצוות המקצועי - המנג'ר אבי נמני, המאמן יוסי מזרחי והמאמן הנוסף לצידו איציק עובדיה - מצפה עוד עבודה רבה בכל הקשור לתיאום כל חלקי הקבוצה, דבר שמתקבל על הדעת אם לוקחים בחשבון שכל עשרת השחקנים החדשים שהגיעו נחשבים מועמדים פוטנציאליים לפתוח בהרכב.

שחקנים וגם אנשי צוות במועדון העידו כי חלוקת העבודה בין נמני, מזרחי ועובדיה ברורה לחלוטין, כאשר מי שמעבירים בפועל את האימון הם מזרחי ועובדיה, בעוד נמני, בניגוד לעונה שעברה, כמעט שלא מדבר עם השחקנים במהלך התרגולים. הוא זורק מילה פה ושם ואפילו תפס את המקום של מזרחי כשהאחרון טס לעקוב אחרי מוגרן, היריבה הקרובה בסיבוב המוקדמות השני בליגה האירופאית, אבל בסך הכל, מזרחי ועובדיה הם אלה שמעבירים את האימונים הטקטיים. נראה שנמני די מרוצה מהסידור החדש, כשהוא הסמכות המקצועית העליונה וזה שנתן את המילה הסופית בכל הקשור לבחירת שחקני הרכש. המנג'ר מדבר עם מזרחי ארוכות לפני ואחרי האימון, אבל בזמן האימון עצמו ברור לכל השחקנים מי הבוס על המגרש.

במשחקים עצמם אפשר היה לראות שמכבי תל אביב החדשה, שהתברכה בחוליית התקפה קטלנית ובתוספת כוח אדירה של בוזגלו ומדוניאנין בקישור, תהיה קבוצה סופר התקפית. האלמנט הבולט היה תנועה לשטח מת, תנועה בלי כדור לעומק (כך נולדו מספר שערים במשחקי האימון) והנעת כדור מהירה ומדויקת.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

השחקנים - גולות הכותרת

הבלם ניבאלדו – גילה יכולת גבוהה מאוד, פיזי, חסון, מהיר ובעל משחק ראש מצוין, יחד עם לא מעט טכניקה.

קלמי סבן ויואב זיו – שני מגני הנבחרת הלאומית הציגו המון שקט נפשי ומקצוענות. בקבוצה ציינו כי מדובר בשחקנים שקטים מאוד שמתאמנים חזק ובאים לעשות את עבודתם בצורה הטובה ביותר.

ג'יבריל סידיבה ואלברט 'בובו' באנינג – "השילוב של סידיבה עם הקמרוני אלברט באנינג ישלים לנו קישור אחורי ברמה גבוהה", אמר גורם בקבוצה. "באנינג, למרות גובהו הרב והפיזיות שלו, מגלה המון טכניקה במסירות ולוקח אחריות בקישור, בעוד סידיבה אמור להיות 'הגרזן' שישלים אותו במרכז השדה. היתרון הגדול אצל שניהם הוא שמדובר בבחורים נוחים מאוד שאינם מתנהגים ככוכבים. הם יהיו הפועלים השחורים באמצע, ובקבוצה הנוכחית שנבנתה במכבי זה מאוד חשוב. כששניהם שיחקו יחד בהרכב נגד גנט זה נראה שילוב טוב מאוד".


מאור בוזגלו - לפחות על פי המחנה, נראה כי בוזגלו חזר ובגדול. הקשר הציג יכולת טובה מאוד בכל המשחקים בהם נטל חלק, בישל, כבש והיה מאוד מעורב במשחק ההתקפה. נראה כי אין זכר לפציעה שהשביתה אותו בחלק ניכר בעונה שעברה, וכעת מצפים במכבי שבוזגלו יפרח גם במשחקים הרשמיים של הצהובים.


האריס מדוניאנין - הבוסני שהגיע מויאדוליד הספרדי מסתמן כאחד השחקנים הכי טובים שנחתו אי פעם בישראל, לפחות עד כה. מדובר בשחקן מחונן, שהותיר לעיתים את השחקנים האחרים ואנשי הקבוצה פעורי פה לאור ביצועיו באימונים ובמשחקי המבחן. "מדוניאנין מזכיר את אבי נמני בשיאו", אמר אחד מאנשי הקבוצה. "ברור למה אבי התעקש להביא אותו. הוא עדין לא בכושר מלא, אבל ככל שיעבור הזמן קשה לראות מי יוכל לעצור אותו. מצפה לאוהדים שלנו חוויה עצומה לראות את האריס משתף פעולה עם מאור בוזגלו בקישור, כי הם יעשו את החלוצים שלנו לעוד יותר טובים ואם זה יתחבר זו תהיה חגיגה".


אלירן עטר – למרות שנפצע בברכו והחסיר מספר אימונים, מספרים במכבי כי עטר נראה נפלא על המגרש. "אלירן מתאמן ברצינות ונראה רעב מאוד וחד באימונים", אמר גורם אחר בקבוצה. "הוא נראה כמו אחד שמאוד רוצה להצליח. הוא ילד טוב וכולם דואגים לעטוף אותו וללטף אותו גם בליטופי אגו וגם בטיפולים גופניים". מי שדואג לחלוץ במיוחד הוא נמני, שנראה כמי שלקח את עטר המוכשר כפרויקט אישי ודואג להכניס אותו לעניינים בצורה הטובה ביותר.

יובל אבידור - ללא ספק, אחת ההפתעות הנעימות של הצהובים במחנה. אבידור כבש שער בכל אחד משלושת משחקי האימון ופשוט נראה מצוין על המגרש. "הוא חד בהרבה, מחמיץ פחות ונראה כאילו משהו השתחרר אצלו. לפחות על פי המחנה, הוא הפך לסקורר ואין ספק שאם ימשיך כך הוא יהיה גורם בלתי נפרד מהתחרות שתהיה על איוש חוליית ההתקפה שלנו", אמרו בקבוצה.

זה הזמן להוכיח

במכבי תל אביב יודעים שייקח עוד זמן עד שיצליחו לחבר את כל השחקנים לקבוצה אחת שתרוץ ותתפקד כמו מכונה. לפחות בשלב הזה, נמנעים ראשי הקבוצה וגם השחקנים עצמם מלצאת בהצהרות מיותרות על תארים. למרות זאת, ברור לכל מי שנמצא במועדון שהסגל הנוצץ שנבנה אמור להתמודד על כל התארים בגזרה המקומית וגם להצליח במוקדמות הליגה האירופאית, לפחות עד שלב הפלייאוף. הבעלים גולדהאר שפך כספים רבים והגדיל משמעותית את תקציב המועדון, וגם הקהל הוכיח את נאמנותו והתייצב לצד הקבוצה, כאשר כ-7,000 מנויים כבר הבטיחו את מקומם בבלומפילד.

חובת ההוכחה תהיה על הצוות המקצועי שקיבל את כל שביקש ועל השחקנים עצמם. הצעד הראשון לעבר עונה עשירה ומעניינת ייעשה ביום חמישי הקרוב בבלומפילד, כאשר הקבוצה תארח את מוגרן ממונטנגרו במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות הליגה האירופאית. זו גם תהיה אינדיקציה ראשונה ליכולת של הקבוצה בתנאים פחות סטריליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully