וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: בספרד לא רוצים לקלקל את מצב הרוח הלאומי

לפני גמר המונדיאל, ספרד תנסה לגרום נחת כשתתמודד ברבע הגמר נגד צרפת. קרואטיה - סרביה, רוסיה - ארגנטינה, צ'ילה - צ'כיה

אחרי גמר ווימבלדון ולפני הפלאשינג מדו בארצות הברית, עולם הטניס יתרכז בסוף השבוע הקרוב ברבעי גמר גביע דייויס. המשחקים יחלו ביום שישי, ויסתיימו ביום ראשון, כשספרד, האלופה בשנתיים האחרונות, תתארח אצל צרפת. המנצחת במפגש הזה תתמודד עם המנצחת בעימות בין רוסיה לארגנטינה, שיתקיים במוסקבה. פינאליסטית 2009 צ'כיה תתמודד בחוץ נגד צ'ילה, והמנצחת מבין השתיים תתמודד עם מי שתעפיל מהבלקן החם, שם תלחמנה ביניהן בעיר ספליט, קרואטיה וסרביה.

צרפת - ספרד

רפאל נדאל, שזכה זה מכבר באליפות ווימבלדון, לא יהיה כדי לעזור לחבריו לגבור על הצרפתים, וב-11 ביולי הוא לא יעודד את דויד פרר או פרננדו ורדאסקו, אלא יישב ביציעי הסוקר-סיטי ביוהנסבורג ויעודד את נבחרת ספרד בכדורגל, כשזו תתמודד בגמר המונדיאל נגד הולנד. כשספרד כולה נערכת לאירוע ההיסטורי, לנבחרת הדייויס אסור לקלקל את מצב הרוח הלאומי, והיא חייבת להמשיך את מסורת ההצלחה שלה בטורניר. המשחק שיפתח את ההתמודדות יהיה בין גאל מונפיס לדויד פרר, ולאחריהם יתחרו ביניהם מישל לודרה הצרפתי ופרננדו ורדאסקו הספרדי. ניקולס אלמגרו ופליסיאנו לופז ישלימו את סגל ספרד, ז'יל סימון וג'וליאן בנטו את זה הצרפתי.

שתי הנבחרות התמודדו בעבר שש פעמים, והמאזן נוטה בבירור לטובת הספרדים שמובילים 1:5. צרפת ניצחה במפגש הראשון בין השתיים בשנת 1923, ומאז המפגשים צבועים בצבעיה של ספרד. צרפת הגיעה לרבע הגמר אחרי 1:4 על גרמניה. ספרד, אלופת השנתיים האחרונות, עברה את שוויץ בדרך למעמד, בו היא רושמת הופעה רביעית ברציפות. ספרד זכתה ארבע פעמים בגביע דייויס, כולן אחרי שנת 2000. צרפת זכתה תשע פעמים בגביע, האחרונה שבהן ב-2001.

קרואטיה - סרביה

עם כל הכבוד לנבחרות האחרות שמאיישות את רבע הגמר, זה המפגש הטעון ביותר, החם ביותר, זה שיספק ניצוצות על המגרש וגם ביציע, כשאלפי קרואטים ימלאו את ה"ספאלאדיום" בספליט וידחפו את נבחרתם. בעבר שחקנים מקרואטיה וסרביה התחרו יחד, תחת דגל יוגוסלביה, אבל אלו ימים רחוקים. זה המפגש הראשון בין שתי הנבחרות מאז קיבלו עצמאות.

קרואטיה, אלופת 2005, הגיעה לרבע הגמר אחרי 0:5 מוחץ על אקוודור, וכוכביה הנוכחיים הם מארין סיליץ' ואיבן ליוביצ'יץ', כשאנטוניו וייץ' ואיבן דודיג משלימים את הסגל. סרביה רושמת בכורה במעמד, אחרי שהדיחה את ארצות הברית במפגש בין השתיים בבלגרד. הסרבים סומכים על הניסיון והכישרון של נובאק דג'וקוביץ', כשויקטור טרויצקי, יאנקו טיפסרביץ' וננאד זימוניץ' יסייעו לו להוליך את הסרבים לחצי הגמר. המשחק הראשון בתחרות יתקיים בין ליוביצ'יץ' לדג'וקוביץ', והקרואטי, שחזר לסגל אחרי פציעה, מקבל הרבה כבוד מיריבו. "החזרה שלו חשובה מאוד לקרואטיה", אמר דג'וקוביץ', "והוא אחד משחקני הדייויס הטובים בכל הזמנים. יהיה קשה מאוד לשחק נגדו ונגד הקהל הביתי שלו".

רוסיה - ארגנטינה

ברוסיה עדיין זוכרים את הזכייה הדרמטית ב-2006 על חשבונה של ארגנטינה, ואלפי הצופים באיצטדיון האולימפי במוסקבה יקוו ששחקניו של הקפטן שאמיל טרפישצ'ב ישחזרו את הניצחון ההוא בגמר. המשחק הראשון יפגיש את ניקולאי דוידנקו עם דויד נלבדיאן, ומלבד היותו חשוב, הוא מבטיח דו קרב גדול בין שניים מהטניסאים הבולטים בעולם. אחריהם יתעמתו מיכאיל יוז'ני הרוסי ולאונרדו מאייר. טימוראז גבאשווילי ואיגור קוניצין משלימים את הסגל הרוסי, אדוארדו שוונק והוראסיו זבאיוס משלימים את הארגנטינאי.

לרוסיה מאזן של 2:3 נגד ארגנטינה, ומעולם לא הפסידה לדרום אמריקאית על אדמתה. היא הגיעה לרבע הגמר אחרי שחלפה על פני הודו. ארגנטינה מעולם לא זכתה בגביע דייויס והייתה פינלאיסטית שלוש פעמים. המנצחת בדו-קרב הזה תפגוש בספטמבר את המנצחת בין צרפת לספרד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

צ'ילה - צ'כיה

פינאליסטית 2009 תיתקל בקהל הצ'יליאני הלוהט, ושחקניה יאן האייק, לוקאס דולוהי, פרנצ'ק צ'רמאק ואיבו מינר יצטרכו להיות קרי רוח כדי לחזור עם ניצחון מדרום אמריקה. ללא פרננדו גונזלס בסגל, ניקולס מאסו ופול קאפדבילה יהיו אלה שיצטרכו להוליך את המארחת לחצי הגמר. חורחה אגיאר וכריסטובל סאבדרה-קורבלאן משלימים את הרביעייה של הקפטן הנס גילדמייסטר.

השתיים נפגשו רק פעם אחת בעבר, ברבע גמר 1967 והצ'יליאנים ניצחו בפראג 2:3. צ'ילה, למי ששכח, הגיע למעמד אחרי שהביסה את ישראל על החימר הביתי בתוצאה 1:4. צ'כיה עדיין מתגעגעת לתואר היחיד שלה בטורניר משנת 1980, אז שיחק בשורותיה תחת דגל צ'כוסלובקיה איבן לנדל המיתולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully