וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים תפגוש את ליאז'

8.7.2010 / 13:25

קבוצתו של עודד קטש תתמודד נגד הבלגים במוקדמות, המאמן: "לא יהיה קל". חיפה נגד פריס במוקדמות גביע האתגר

בצל הגרלת היורוליג, נערכו הגרלות היורוקאפ וגביע האתגר, שבהן נטלו חלק הפועל ירושלים, ברק נתניה ומכבי חיפה. ירושלים של עודד קטש תפגוש בקרב על מקום בשלב הבתים את ליאז' הבלגית אחרי שהייתה מדורגת בהגרלה. שמונה הקבוצות שינצחו את המשחקים, שייערכו בשיטת בית וחוץ, יעפילו כאמור למפעל. בשנה שעברה, כזכור, סיימה ירושלים בין שמונה האחרונות ביורוקאפ. המשחק הראשון ייערך בארץ ב-29 לספטמבר והגומלין יתקיים בבלגיה ב-6 באוקטובר.

ליאז' הבלגית סיימה את העונה שעברה במקום הראשון בליגה המקומית, אך בסדרת הגמר נכשלה מול שרלרואה האלופה. המועדון הגיע לליאז' רק בשנת 2000, ומאז לא זכה באליפות בלגיה, הסתפק בשתי זכיות בסגנות האליפות ועוד זכייה בגביע המקומי. מאמן הקבוצה הוא ההולנדי דריו גיירגיה, שהגיע לקבוצה בתחילת העונה שעברה משרלרואה. בקבוצה חתום בשלב זה רק שחקן אחד לקראת העונה הבאה - הבלגי גיא מויאה.

עודד קטש, מאמן ירושלים, אמר לאחר ההגרלה: "ברוך הבא לליאז'. השאלה אם זה קשה או קל, זה הכי מסוכן בספורט. אני לא מאמין בזה. זו לא הגרלה קשה על הנייר, אבל לא יהיה קל לעבור. זה חשוב לנו המפעל הזה, נעשה הכל לא משנה מול מי אנחנו משחקים. אבל אני אשאל את אריק והוא יגיד אם זה קשה או קל".

גידי דודי, מנהל הפועל ירושלים ששהה בברצלונה בזמן ההגרלה, אמר: "מהנסיון שלנו בשנתיים האחרונות, כל הקבוצות ביורוקאפ הן ברמה גבוהה. כולן עדיין בבעיה של חוסר מוכנות כך שנדע יותר עליהם בהמשך. הליגה הבלגית היא ליגה טובה עם קבוצות אגרסיביות וקשות. קשה לדעת מה יקרה אבל למזלנו המשחק השני במלחה ונעשה הכל כדי לנצל זאת ולעבור לשלב הבתים".

גביע האתגר: מכבי חיפה נגד ראסינג פאריז

מכבי חיפה הוגרלה בשלב מוקדמות גביע האתגר ותצטרך לעבור קבוצה אחת כדי להיכנס לבתים. הירוקים מהכרמל יפגשו את ראסינג פריס החזקה. המשחק הראשון יתקיים ב-29 בספטמבר בצרפת והגומלין ייערך ב-6 באוקטובר בארץ. חיפה כנראה תיאלץ להזיז תאריכים בשל העובדה שהיא אמורה לשחק מול ניו ג'רזי נטס.

פריס, אחד מקבוצות הפאר בצרפת, חזרה בעונה שעברה לליגה הראשונה אחרי גלות בת עונה אחת בליגה השנייה, ותפסה את המקום השביעי. הקבוצה זכתה שלוש פעמים בשנות ה-50 באליפות צרפת, אך מאז לא הצליחה לשחזר את ההישג. הפעם האחרונה שפריס שיחקה באירופה הייתה בעונת 2004/5, אז סיימה הקבוצה את דרכה בשמינית גמר היורוקאפ. מי שמכיר את המועדון טוב הוא שחקן מכבי חיפה בעונה החולפת, משה מזרחי, ששיחק במועדון בעונת 2007/8. מאמן הקבוצה הוא ז'אן מארק דורפאז, שלקח את הקבוצה בליגה השנייה, ולקראת העונה הבאה חתומים בקבוצה דויד נואל, ששיחק מול הפועל ירושלים בעונה החולפת במדי רואן, נייג'ל ווייאט, ג'ילן יאנגו וג'ונתן לריה.

בהמשך נערכה הגרלת הבתים של המפעל, שממנה עלה כי בבית ד' ישחקו המפסידה במפגש בין ליאז' להפועל ירושלים ביורוקאפ, נורקופינג או אאלסטאר, ברק נתניה וטורק טלקום. חיפה, אם תעלה מהמוקדמות, תשחק בבית ב' יחד עם ונטספילס, חימיק או אסרסופט ושטוטגרט או בשיקטאש.

שמוליק ברנר התייחס להגרלה של ברק נתניה, ואמר: "אני לא מכיר את הקבוצות אחת אחת, אבל זאת נראית על פניו הגרלה קשה. אני מקווה שליאז' תהיה זו שתהיה איתנו בבית, גם כי אני מאחל לירושלים הצלחה, וגם כי אני רוצה שלאוהדים תהיה חוויה לראות קבוצות מחו"ל. בכלל מדובר בחוויה לעיר נתניה, ואני מקווה שנוכל לעשות את הטוב ביותר".

עו"ד טל אבריאל, דובר מכבי חיפה, אמר: "כמעט כל הקבוצות במוקדמות היו קבוצות טובות ומועדונים עם רקורד באירופה ובטח כשמדובר בפאריס שסיימה במרכז הטבלה בליגה הצרפתית החזקה, כך שנצטרך להיות מוכנים בזמן וטובים כדי להעפיל לשלב הבתים לשם אנו רוצים להגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully