וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד עלתה לגמר המונדיאל

השחקנים של דל בוסקה המתינו בסבלנות 73 דקות לפני שקרלס פויול הבקיע שער אדיר בנגיחה וקבע 0:1 על גרמניה בדרך לגמר

כולם דיברו על נבחרת גרמניה, אמרו שהיא הנבחרת הטובה ביותר במונדיאל, אולי אחת הטובות שהייתה כאן אי פעם, אבל הדיבורים סביבה כנראה גרמו לה להיראות אנמית דווקא במעמד חצי הגמר. שחקניו של יואכים לב התייצבו עם הרבה ביטחון נגד ספרד, אבל השחקנים של ויסנטה דל בוסקה היו נחושים יותר במשך 90 דקות, הכניעו את מנואל נוייר פעם אחת עם שער מדהים של קרלס פויול בדקה ה-73 וזה הספיק להם ל-0:1 כל כך משמעותי, שהעלה אותם לגמר לראשונה בהיסטוריה של הנבחרת. ביום ראשון הם יכולים להמשיך את המסע המופלא בדרום אפריקה עם הנפת התואר מול הולנד, ופתאום כולנו שכחנו שרק לפני שבוע דיברו על ספרד כאחת הנבחרות הבינוניות בטורניר. כמובן שזה הישג השיא של ספרד, שעד היום לא השיגה כרטיס לחצי הגמר ומקום הגבוה ביותר שהגיעה אליו בתולדות המונדיאל היה המקום הרביעי ב-1950.

בלם נבחרת ספרד קרלס פויול (מרכז) חוגג שער נגד גרמניה. Joern Pollex, GettyImages
איזו פצצה יצאה לו מהראש. פויול עם שער הניצחון/GettyImages, Joern Pollex

לא ברור מה גרם לספרד להיראות כל כך רעבה ונחושה מתחילת המשחק. לא שזה היה משחק גדול מבחינתם, אבל הספרדים הרבו לאיים על השער של נוייר, השאירו את הגרמנים המומים ולא מסודרים והשביתו את מרכז השדה של לב. למרות זאת, המחצית הראשונה לא ענתה על הציפיות של המעמד. גרמניה, שביקשה לנקום בספרדים על הניצחון בגמר היורו לפני שנתיים, פתאום השכיחה את היכולת הטובה שלה מהמשחקים נגד אוסטרליה בשלב הבתים, כמו גם נגד אנגליה וארגנטינה בשלב הנוק אאוט.

ספרד באה כסוג של אנדרדוג. היא התחילה את הקמפיין עם הפסד מפתיע לשוויץ, אבל מאז היא רק התאוששה. את שני משחקי הנוק אאוט הראשונים שלה נגד פורטוגל ופרגוואי היא סיימה עם 0:1 קטן ולא מרשים, כשגם הפעם היא הסתפקה בשער אחד כדי לנצח ולהמשיך הלאה. ביום ראשון תהיה לנו כבר אלופת עולם חדשה, ובכל מקרה ספרד היא השנייה בהיסטוריה שעולה לגמר עם שלושה משחקי נוק אאוט של 0:1. הקודמת, אגב, הייתה גרמניה, רק לפני שמונה שנים.

כמה סמלי שמי שהבקיע את שער הניצחון לספרד היה פויול, שהצטרף להתקפה בדקה ה-73, דקה כל כך קריטית כשגרמניה כבר התחילה לפנטז על הארכה. פויול הפציץ את השער עם נגיחה כתוצאה מכדור קרן ובישול של צ'אבי, שהשאיר את היתרון אצל ספרד. פדרו עוד יכול היה להכפיל את התוצאה תשע דקות לאחר מכן, אבל ההתלהבות שלו מהמעמד כנראה גרמה לו לאבד את הראש. בכלל, אחרי הניצחון כבר נשכח החילוף הלא מפתיע של דה בוסקה, שהחליט להציב את פדרו במקום פרננדו טורס המאכזב. דויד וייה, שסחב את הנבחרת על הכתפיים במהלך כל הטורניר, היה הפעם פחות טוב, אבל החברים שלו חיפו עליו.

ועוד נקודה מעניינת ולא פחות חשובה: פול התמנון, הרי אי אפשר בלעדיו. כנראה שהתמנון המסקרן הזה פשוט לא טועה. אחרי שחזה את כל התוצאות בטורניר (וידע לנחש שגרמניה תפסיד לסרביה), הוא הלך על הפסד של הגרמנים. לא ברור איך זה קורה שהוא שוב צדק, אולי זו נבואה שמגשימה את עצמה, אך בדרך הזו התמנון הזה עוד יסדר למהמרים לא מעט כסף בעתיד בהימורים. לפחות מבחינת הנבחרת, הוא הראה שהוא לא טועה, לפחות לא בטורניר הנוכחי (לפני שנתיים הוא טעה בגמר היורו).

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מחצית ראשונה

דקה 4 - האירוע הראשון במשחק היה קפיצתו של אוהד לתוך המגרש ועצר את מהלך המשחק.

דקה 7 - פדרו הכניס כדור חכם לדויד וייה, שנשאר מול מנואל נוייר, שיצא כמו שצריך והצליח לבטל את ההזדמנות.

דקה 14 - אינייסטה הגביהה כדור מצוין מימין אל הראש של פויול, שהצטרף להתקפה, אך הפצצה שלו יצאה החוצה.

דקה 15 - ההגנה של ספרד נראתה מעט מבולבלת, כשכדור קרן נהדף בקצות אצבעות על ידי קסיאס ומיד לאחר מכן פיוטר טרוכובסקי היה קרוב למצב הבקעה.

דקה 18 - סרחיו ראמוס ניסה את מזלו עם בעיטה מצד ימין שחלפה מעל השער של נוייר.

דקה 26 - פודולסקי נתקל בסרחיו ראמוס ונעק על הדשא מכאבים. צוות רפואי ניגש לטפל בו.

דקה 30 - צ'אבי אלונסו ניסה את מזלו עם בעיטה מרחוק, אבל הוא פספס בכמה מטרים את השער.

דקה 32 - טרוכובסקי ניסה להחזיר גם הוא עם בעיטה מרחוק, והבעיטה שלו מ-30 מטר הולידה הזדמנות ראשונה והדיפה לקרן של קסיאס.

דקה 45 - פדרו החל לכדרר ברחבה של גרמניה, לא שיחרר כדור בזמן וסיים עם בעיטה שנהדפה לקרן בעוד מצב חסר תכלית.

דקה 45+1 - קלוזה הכניס כדור לאוזיל, שנאבק בסרחיו ראמוס אבל הפיל את עצמו ברחבה. השופט לא התרשם והורה להמשיך.

דקה 45+1 - פדרו הלך על בעיטה נוספת לשער, אבל הכדור שלו הלך למרכז ונעצר אצל נוייר.

מחצית שנייה

דקה 48 - פדרו שוב התהלך עם הכדור וסיים עם מסירה לצ'אבי אלונסו, שבעט בימין החוצה.

דקה 50 - אלונסו התקרב בעוד כמה סנטימטרים לשער כששלח עוד פצצה מחוץ לרחבה וכמעט והכניע את נוייר.

דקה 55 - מהלך שהתחיל באינייסטה המשיך עם מסירה לצ'אבי ומשם לדויד וייה, שבעט לראשונה במשחק לשער, אבל הכדור שלו יצא החוצה.

דקה 58 - הזדמנות כפולה לספרד כשבפעם הראשונה צ'אבי מצא את וייה, שניסה לבעוט, אבל הכדור שלו נהדף אצל השוער. מיד לאחר מכן הכדור הגיע לפדרו, שהלך על בעיטה, אבל נוייר היה במקום כדי לעצור.

דקה 59 - פדרו המשיך לעשות צרות להגנה גרמנית, אבל הבעיטה שלו הלכה החוצה.

דקה 63 - צ'אבי אלונסו הרים כדור מצד שמאל לסרחיו ראמוס, שנכנס טוב לרחבה אבל לא הצליח להגיע לכדור.

דקה 69 - מהלך מצוין ראשון של הגרמנים במשחק כשפודולסקי הכניס כדור מימין לטוני קרוס המחליף, שסיים עם בעיטה מסוכנת, שנהדפה אצל קסיאס.

דקה 73 - גול! צ'אבי העלה כדור קרן מצוין אל קרלס פויול, שהצטרף להתקפה, ניצל את העובדה שלא נשמר, ושלח פצצה עם הראש לפינה הימנית, 0:1 לנבחרת ספרד.

דקה 82 - פדרו עשה את השטות של המשחק והיה חייב להבקיע את השני של ספרד כשדהר קדימה במהלך התקפה מתפרצת, התמהמה במסירה ואיבד את הכדור לטוני קרוס לפני שבעט או מסר.

הרכב נבחרת גרמניה: מנואל נוייר, פיליפ לאהם, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, ג'רום בואטנג (מרסל יאנסן 52), סמי חדירה (מריו גומז 81), בסטיאן שווינשטייגר, מסוט אוזיל, פיוטר טרוכובסקי (טוני קרוס 62), לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוזה.

הרכב נבחרת ספרד: איקר קסיאס, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, ז'ואן קפדווילה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי אלונסו (קרלוס מארצ'נה 90), צ'אבי, אנדרס אינייסטה, פדרו (דויד סילבה 86), דויד וייה (פרננדו טורס 81).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully