וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואן מרוויק: "זה כל כך מיוחד"

מאמן הולנד מנסה לעכל את גודל ההישג אחרי ההעפלה לגמר המונדיאל. טבארז התעצבן: "השער השני שלהם נכבש מנבדל"

נבחרת הולנד הצליחה להחזיר היום (שלישי) את הצבע ללחיים של מיליוני אוהדיה ברחבי העולם. האוראנג' גברו 2:3 על אורוגוואי בחצי גמר המונדיאל והעפילו לגמר ראשון שלהם מאז ארגנטינה 1978. ווסלי סניידר, מי אם לא הוא, שוב הוביל את השחקנים של ברט ואן מרוויק לניצחון כשכבש בדקה ה-70 והעלה את ההולנדים ל-1:2 אחרי שהיה נראה כאילו המשחק הולך להארכה.

הולנד שמרה על מאזן מושלם בכל ששת משחקי המונדיאל, אליהם אפשר להוסיף גם את משחקי המוקדמות, שגם אותם הם סיימו עם מאזן מושלם של שמונה ניצחונות בשמונה משחקים. עכשיו ההולנדים יתרווחו על הספה ויצפו בחצי הגמר השני בין גרמניה לספרד, כשהמנצחת תפגוש אותה בסוקר סיטי ביוהנסבורג ביום ראשון הקרוב. הנבחרת של אוסקר טבארז תוכל להתנחם במקום השלישי, עליו תתמודד מול המפסידה בחצי הגמר השני ביום שבת.

ואן מרוויק הנרגש אמר בסיום: "גמר ראשון מאז 1974 ו-1978. זה עבר בראשי במהלך המחצית השנייה. זה כל כך מיוחד וכמדינה קטנה אנחנו יכולים להיות הכי גאים שאפשר. אחרי השער השני והשלישי היינו חייבים לכבוש גם את הרביעי. זה יכול היה למנוע את הלחץ בסיום. אבל זה מונדיאל. לא משנה איך אתה משחק, העיקר הוא הניצחון ועליית השלב".

לאחר מכן, עבר ואן מרוויק לנתח את המשחק: "פתחנו את המשחק טוב מאוד, אבל איבדנו את השליטה אחרי השער הראשון וחזרנו לשלוט בפתיחת המחצית השנייה. יצרנו כמה מצבים ויכולנו לגמור את המשחק, אבל הסיומת ששלנו הייתה קצת רשלנית ובגלל זה היינו עצבניים לקראת הסיום".

ווסלי סניידר קרן מאושר: "זה פשוט מדהים. זה היה קרב מאוד קשה, אבל אני מאושר מאוד שהצלחנו לעמוד במשימה. קצת הרפנו מהלחץ לקראת הסיום ואורוגוואי כמעט השוותה בדקות הגורליות. בכל אופן, הדבר הכי חשוב זה שניצחנו את המשחק. כל מה שקובע הוא לנצח את המשחקים ולאף אחד לא אכפת איך עשית את זה. עדיין לא עיכלנו את זה שאנחנו בגמר".

קשר אינטר, שסגר עונה מושלמת גם בנראזורי, המשיך להתרגש: "הייתה לי הרבה הצלחה ברמת המועדונים השנה, אבל לשחק בגמר זה תמיד מרגש. גמר ליגת האלופות זה האירוע הכי גדול ברמת המועדונים, אבל גמר המונדיאל מנצח כל דבר. אנחנו כל כך קרובים לזכות בגביע עכשיו. ניקח את הזמן שלנו ונהנה מכל רגע לפני שנפנה את כל תשומת הלב לגמר". סניידר התייחס גם לשער שלו: "היה לי קצת מזל. רק ניסיתי לבעוט והכדור פגע במגן ונכנס. אני מאוד שמח מהגול החמישי שלי במונדיאל".

רובין ואן פרסי, שנתן את אחת ההופעות הכי טובות שלו בטורניר, נשמע נלהב, ואמר: "זו הרגשה כל כך נפלאה. להשיג כך את הגמר גורם לי לצמרמורת. ידענו שלאורוגוואי יש נבחרת טובה וידענו שלא יהיה קל מולם. הם לא ויתרו עד שהשופט שרק לסיום. ניצחנו את אורוגוואי עם כדורגל התקפי. הבקענו שלושה שערים יפים ונלחמנו חזק כדי לנצח".

על הרצונות שלו לקראת הגמר, הוא אמר: "להגיע לגמר זה כמו חלום שהתגשם. זה לא ממש משנה אם נשחק נגד גרמניה או ספרד. למרות זאת, יש לי הרגשה שנשחק נגד הגרמנים. זה יהיה אתגר גדול".

הקשר דמי דה זיוו הובהל בסיום לבית החולים לסדרת בדיקות כאשר החשש הוא לשבר בלסת. דה זיוו נפצע בדקה ה-27 מבעיטת מספרת של מרטין קאסרס שפגעה בפניו. הוא נותר במגרש והוחלף במחצית, אך סיים את הערב בבית החולים.

טבארז: "גאה בשחקניי"

אורוגוואי ירדה מאוכזבת מהמגרש בסיום. היה זה המשחק ה-14 ברציפות בו אורוגוואי לא מצליחה לנצח יריבה אירופאית בגביע העולם (הניצחון האחרון היה 0:1 על ברית המועצות ברבע הגמר ב-1970). למרות הכאב, אורוגוואי בהחלט יכולה להתנחם בכך שסיימה טורניר מרשים מבחינתה, שעלה על כל הציפיות המוקדמות. מעטים האמינו שהסלסטה תהיה הנציגה האחרונה של יבשת דרום אמריקה ואין ספק שדייגו פורלאן וחבריו יחזרו למדינה הקטנה והצנועה כגיבורים.

המאמן המאוכזב טבארז השמיע לא מעט טענות כנגד השער של סניידר, ששינה את המומנטום במשחק, והלין על כך שהוא נכבש בנבדל. "השער השני היה החלטי, אבל הוא הובקע בנבדל והמשחק יכול היה להתפתח אחרת. הם שיחקו לאחר מכן בנינוחות וגרמו לנו להרגיש כאילו הם נוזפים בנו".

על סיכום הדרך במונדיאל, אמר: "אני מאוד גאה בשחקניי. היריבה שלנו הייתה טובה יותר מול השער וזה מה שהכריע את המשחק. הגענו מאוד רחוק ואף אחד לא ציפה מאיתנו להיות בחצי הגמר. זה בהחלט מנחם ומרגיע את העצב והאכזבה מההפסד". אגב, טבארז גילה במסיבת העיתונאים כי דייגו פורלאן עלה לשחק פצוע ולכן גם הוחלף שבע דקות לסיום.

הקשר אחידיו ארבלו ריוס הוסיף: "היה לנו מונדיאל טוב מאוד, דברים הלכו לנו טוב. הרבה שנים עברו מאז שהשלמנו הישג כל כך יפה. ניצחנו כמה משחקים, וזה חשוב לנו מאוד. רצינו ללכת הלאה, הקבוצה רצתה אבל פגשנו נבחרת חזקה מאוד שמשחקת כדורגל טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully