וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד בגמר המונדיאל אחרי 2:3 על אורוגוואי

סניידר שוב הבקיע שער מכריע להולנד, שהעלה אותה ליתרון בדרך ל-2:3 על אורוגוואי וסידר לה את הכרטיס לגמר המונדיאל

הולנד היא הנבחרת הראשונה שמעפילה לגמר מונדיאל 2010 אחרי ניצחון 2:3 על אורוגוואי. עבור האוראנג', מדובר בהעפלה לגמר שלישי בהיסטוריה, אחרי ההפסדים למערב גרמניה ב-1974 וארגנטינה ב-1978. מחר (רביעי) יתמודדו גרמניה וספרד על הזכות לשחק בגמר. לפיכך, משמעות ההעפלה של הולנד היא שלראשונה בהיסטוריה של גביע העולם, תזכה נבחרת אירופאית בתואר מחוץ ליבשת אירופה. אורוגוואי, הנציגה האחרונה של דרום אמריקה (שלא ניצחה יריבה אירופאית במונדיאל 14 משחקים רצופים מאז 1970), נפרדת מהטורניר עם הרבה גאווה ולא לפני שנתנה מלחמה ראויה לציון.

בכלל, חצי הגמר הראשון סיפק את הסחורה. בניגוד למשחקים טקטיים והגנתיים להם זכינו במעמד הזה בעבר, הולנד ואורוגוואי הציגו כדורגל מהנה והצדיקו את מקומן בארבע האחרונות. הצופים בקייפטאון ועשרות המיליונים שהיו דבוקים למסכים ברחבי העולם, ראו כדורגל שוטף שהמומנטום בו עבר מקבוצה לקבוצה, שערים מדהימים, מתח ובעיקר שתי נבחרות נפלאות ומהנות. בדיוק מה שאנחנו מצפים מחצי גמר מונדיאל.

אריאן רובן שחקן נבחרת הולנד חוגג שער, מעליו חאליד בולחרוז. רויטרס
אלופת העולם תהיה אירופאית. רובן חוגג/רויטרס

הפתיחה הייתה כולה של הולנד. אריאן רובן הסתדר בקלות עם מרטין קאסרס, שעלה כמגן שמאלי בהופעת בכורה בטורניר, האוראנג' חיפשו שער מהיר. אורוגוואי התמקדה בכוכבים, וספגה בדקה ה-18 שער דווקא מהמגן השמאלי ג'ובאני ואן ברונקהורסט. ועוד איזה שער זה היה. המגן הוותיק הניף את הרגל ומ-35 מטרים שלח פצצה לחיבורים של פרננדו מוסלרה. אלא שדווקא אז, למרות השער המוקדם והמומנטום, הולנד נרדמה, נעלמה ואפשרה לדייגו פורלאן וחבריו להשתלט על מרכז השדה. אורוגוואי מצאה את השוויון בדקה ה-41. הולנד נרדמה בשמירה על פורלאן שהוכיח שגם לו יש מה להציע בבעיטות מרחוק. פורלאן השתחרר לבעיטה ושלח שמאלית לרשת הגבוהה. עוד שער מרהיב בקייפטאון.

למחצית השנייה, שלח ברט ואן מרוויק את רפאל ואן דר וארט במקומו של דמי דה זיוו, אבל אורוגוואי ניצלה את הדלילות במרכז השדה ונראתה מסוכנת. אלא שואן מרוויק ידע שהעליונות הטכנית היא זו שתכריע את המשחק וזה מה שאכן קרה. בדקה ה-70, מבצע נהדר שהחל ברובן והמשיך בואן דר וארט הסתיים במסירה של ואן פרסי (מצוין) לסניידר שבעט כדור חלש ומבלבל וחדר פנימה. אורוגוואי לא הספיקה להתאושש וספגה שוב. שלוש דקות עברו. דירק קאוט הגביה משמאל ורובן כבש שער נדיר עם הראש.

ההולנדים העבירו בנחת את הזמן עד השריקה, אבל אז הגיע מקסי פריירה עם שער דקה בתוך תוספת הזמן וסידר דקות אחרונות דרמטיות. בסופו של דבר, הגיעה השריקה ששלחה המונים בכתום לחגוג. אורוגוואי מסיימת את הטורניר עם הרבה כבוד, חצי גמר ראשון מאז 1970, אבל אלופת עולם תהיה גם הפעם נבחרת אירופאית.

מחצית ראשונה

דקה 4: רובן חלף בקלילות על פני קאסרס והגביה מימין, מוסלרה יצא רע והדף גרוע מאוד היישר לרגליו של קאוט, שבעט החוצה ממצב נוח. הזדמנות גדולה להולנד.

דקה 7: אלברו פריירה זיהה את סטקלנבורג מחוץ לשערו וניסה לכבוש בבעיטה קשתית מחצי מגרש, הכדור טס מעל השער.

דקה 10: הגנת אורוגוואי נראית מבולבלת בפתיחה. קאוט ניצל טעות והגביה משמאל, קאסרס הרחיק לא טוב עם הראש, אבל מוסלרה היה הפעם במקום כדי לקלוט.

דקה 13: שוב בלבול בהגנת הסלסטה. סניידר השתלט ובעט מ-18 מטרים, אבל הכדור שלו פגע דווקא בואן פרסי.

דקה 18: גול! שחקני הולנד החליפו מסירות רחוק מהשער של מוסלרה. דה זיוו העביר שמאלה לואן ברונקהורסט, שהניף את השמאלית וירה מ-30 מטרים אלכסונית כדור אדיר שטס לחיבורים. 0:1 מדהים להולנד

דקה 31: ואן פרסי הכניס כדור עומק מצוין לרובן, אבל קאסרס גלש ברגע האחרון ומנע מצב הבקעה ודאי.

דקה 35: קבאני קיבל מתנה מהגנת הולנד, חדר לרחבה מימין, אבל איחר במסירה למרכז והייטינחה הרחיק את הסכנה.

דקה 36: אלברו פריירה בעט כדור חלש מ-25 מטרים, סטקלנבורג עצר ללא קושי.

דקה 38: אורוגוואי ממשיכה לתקוף. אלברו פריירה הגביה משמאל לראשו של פורלאן, שנגח לא מדויק והחוצה.

דקה 40: קאוט בעט כדור שטוח מפינת הרחבה, מוסלרה ירד וקלט.

דקה 41: גול! כדור ארוך נשלח לעברו של פורלאן. החלוץ הנהדר השתחרר לבעיטה וירה בשמאל מ-25 מטרים כדור נפלא לרשת הגבוהה. לסטקלנבורג חלק לא קטן בשער. 1:1

מחצית שנייה

דקה 51: קבאני רץ לעברו של סטקלנבורג והצליח לחלץ ממנו כדור לאחר מסירה רעה לאחור. אלברו פריירה הקפיץ לשער החשוף, אבל ואן ברונקהורסט עמד על הקו והרחיק עם הראש.

דקה 55: פורלאן סובב כדור קרן על פי השער, סטקלנבורג הדף. מקסי השתלט על הכדור וניסה לכבוש ממרחק, אך הגנת הולנד הייתה במקום.

דקה 62: ואן פרסי ביצע פעולה טובה באגף הימני והקפיץ לעברו של סניידר, שניסה לבעוט מהאוויר, אך הכדור לא התלבש ולא סיכן את השער.

דקה 67: פורלאן סובב כדור חופשי 25 מטרים אלכסונית מהשער, סטקלנבורג הדף מצוין.

דקה 68: ואן פרסי מצא מצוין את ואן דר וארט בתוך הרחבה. מוסלרה הדף פעם אחת ורובן הגיע לכדור החוזר, אך בעט החוצה מזווית קשה. החמצה גדולה.

דקה 70: גול! שחקני הולנד החליפו מסירות על סף הרחבה. ואן פרסי הוציא כדור לסניידר שבעט כדור חלש מ-16 מטרים. הכדור פגע במקסי, עבר בין רגליו של ואן פרסי ובלבל את מוסלרה בדרך לרשת. 1:2 להולנד

דקה 73: גול! קאוט הגביה משמאל, רובן הגיע מאחור ונגח לקורה ופנימה. 1:3

דקה 82: סניידר ורובן ביצעו דאבל פס, אבל הגנת אורוגוואי הרחיקה ברגע האחרון לפני שרובן כובש את הרביעי.

דקה 86: ואן פרסי שלח את רובן לעימות של אחד על אחד מול מוסלרה, אבל רובן ניסה להתחכם והשוער עצר בקלות.

דקה 90: גול! מקסי פריירה קיבל כדור על קו 16 המטרים ובעט כדור מפתיע בשמאל לפינה הרחוקה. 3:2

הרכב נבחרת אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, מקסי פריירה, דייגו גודין, מאוריסיו ויקטורינו, מרטין קאסרס, אלברו פריירה (סבסטיאן אבראו, 78), דייגו פרז, אחידיו ארבלו ריוס, וולטר גרגאנו, דייגו פורלאן (סבסטיאן פרננדז, 83), אדינסון קבאני.

הרכב נבחרת הולנד: מארטן סטקלנבורג, חאליד בולחרוז, ג'ון הייטינחה, יוריס מאתייסן, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, דמי דה זיוו (רפאל ואן דר וארט, 46), מארק ואן בומל, דירק קאוט, אריאן רובן (אלג'רו אליה, 89), ווסלי סניידר, רובין ואן פרסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully