וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאנקוסו: "קשה לי להאמין שמראדונה רוצה לעזוב"

ממשיכים הקולות המפצירים בדייגו להישאר. עוזר המאמן, כמו נשיאת המדינה, מביעים תמיכה. גרונדונה משאיר את הבחירה בידיו

עניין המשכו של דייגו מראדונה כמאמן הנבחרת ממשיך להעסיק את ארגנטינה. רוב הסיכויים מעידים על כך שמראדונה יעזוב את תפקידו לאחר הכישלון במונדיאל, כאשר האלביסלסטה הודחו ברבע הגמר. עדות לכך ניתנה עם התבטאויותיו של מראדונה שאמר לאחרונה שהוא "סגר מעגל בנבחרת", וכי "הוא רוצה לבלות זמן עם משפחתו".

אלא שהלחצים על מראדונה להישאר בתפקיד נמשכים. לאחר ששחקני הנבחרת, בכללם גבריאל היינצה ולאונל מסי, ביקשו מהמאמן להישאר, כעת עוזרו אלחנדרו מאנקוסו מפציר בו גם להמשיך. "אני מכיר את דייגו, וקשה לי להאמין שהוא רוצה לעזוב אחרי שנגמר גביע העולם", אמר מאנקוסו לכלי תקשורת במדינה. "אנחנו לא יכולים להשליך במחי יד את כל העבודה הטובה שעשינו".

מאנקוסו אף התייחס להפסד לגרמניה וניסה להעניק הסבר: "היינו נרגשים לקראת המשחק והגענו אליו דרוכים. התוצאה הותירה אותנו עצובים מאוד, אבל עכשיו, כשאנחנו רגועים, אפשר לנתח את הדברים. ראינו את המשחק ששיחקנו נגד גרמניה במינכן ב-3 מרץ (ארגנטינה ניצחה 0:1) וניתחנו אותו מכל זווית אפשרית. לקחנו הרבה מרווחי ביטחון. ידענו למשל שלוקאס פודולסקי מסוכן מאוד, אבל כל מה שבנינו קרס כבר בדקה השלישית כשספגנו את השער של תומאס מולר".

הנשיאה: "מראדונה, הישאר"

מי שעוד הביעה תמיכה וחיזקה את ידיו של מראדונה היא לא אחרת מהעומדת בראש המדינה הלטינית, הנשיאה כריסיטינה קירשנר. "מראדונה, הישאר", יצאה פרננדז בקריאה נרגשת למאמן.

"אנחנו אמנם עדיין עצובים, אבל בכדורגל, כמו בחיים, פעם אתה מפסיד ופעם אתה מנצח", הוסיפה הנשיאה. "הרגשתי גאווה גדולה כשראיתי איך העם קיבל את פניהם של השחקנים והמאמן, הם ידעו להישאר עם הנבחרת בטוב וברע.

"אנחנו צריכים לחכות שהצער יחלוף", המשיכה קירשנר, שאף סיפרה: "התקשרתי אל מראדונה אחרי המשחק, בסיום מסיבת העיתונאים בה הוא הזיל דמעה". לקראת העתיד הוסיפה: "כעת אנחנו צריכים להתחיל להתכונן למונדיאל ב-2014, כך שדברים צריכים להיעשות".

ההחלטה בידיו של מראדונה

בעת הקרובה צפוי מראדונה להיפגש עם חוליו גרונדונה, נשיא התאחדות הכדורגל במדינה והאיש שמינה את מראדונה באוקטובר 2008. השניים ידונו בהמשך עתידו של המאמן. אגב, העוזר מאנקוסו טען כי כבר לאחר התבוסה המשפילה, גרונדונה הגיע לחדר ההלבשה של הנבחרת והביע תמיכה במראדונה.

גרונדונה עצמו לא הסכים להתייחס בפומבי לגבי המשך דרכו של מראדונה בנבחרת, כאשר הוא שומר את דעותיו לעצמו. הסיטואציה עם מראדונה שונה מאשר עם שני המאמנים הקודמים של הנבחרת שהודחו בגביע העולם, מרסלו ביילסה (2002) וחוסה פקרמן (2006), כאשר חוזיהם של השניים פקעו בתום הגביע העולמי בו שירתו כמאמנים (ביילסה קיבל הזדמנות נוספת לאחר ההדחה המבישה כבר בשלב הבתים והתפטר במפתיע ב-2004, פקרמן עזב לאחר ההדחה, גם לגרמניה ברבע הגמר).

גרונדונה מבחינתו מתיר לגמרי בידיו של מראדונה את הבחירה ולא ילחץ אותו אל הקיר בשום מצב. "אם הוא רוצה להמשיך, הוא ימשיך", אמר הנשיא המכהן מזה 31 שנים בתפקיד למקורביו. "מה שדייגו יחליט יהיה בסדר. הוא הרוויח זאת ביושר".

עם זאת, גרונדונה לוקח בחשבון אפשרות שמראדונה אכן יעזוב וישאיר ריק את כיסא המאמן. שמות כמו מיגל אנחל רוסו, אלחנדרו סבאלה וראמון דיאז הועלו כמועמדים למשרת האימון, כאשר גם שמו של המאמן הארגנטינאי חרארדו מרטינו, שהתפטר מנבחרת פרגוואי עם סיום המונדיאל לאחר שהודח, כמו ארגנטינה, ברבע הגמר, גם עלה כמועמד פוטנציאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully