וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגש הקוד האתי לאיגוד הכדורסל

5.7.2010 / 13:50

ועדת האתיקה המקצועית בראשות ניצב בדימוס אריה עמית הגישה את מסקנותיה: "השלב הכי חשוב הוא שלב ההטמעה"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

ועדת האתיקה המקצועית של איגוד הכדורסל בראשות ניצב בדימוס אריה עמית מסרה היום (שני) את הקוד האתי של הכדורסל הישראלי ליו"ר איגוד הכדורסל, שי שני. כזכור ועדת האתיקה הוקמה כתוצאה מאירועי פרשת התאבדותו של מוני פנאן, והעננה הכבדה של אי הכשירות שאפף את הכדורסל הישראלי בעקבות האירועים. בין חברי הועדה שהוצגו במסיבת עיתונאים לאחר הצגת הדו"ח, היה שחקן העבר מוטי ארואסטי, "רשות האתיקה לא קמה כועדת חקירה", הבהיר יו"ר האיגוד שי שני, "הנושא הכי חשוב זה לחנך את דור העתיד. זה שהיום אם יהיה חריגות בקוד האתי, ודאי שהרשות לאתיקה תטפל בהם. אפשר לדבר על אתיקה ואידיאולוגיה, אבל הונח לנו פה נייר עבודה שזה בסיס להתנהגות מחייב".

"כשקיבלתי עליי את המשימה למדתי מהר מאוד מה קורה בעולם הכדורסל, הסתבר לי שמה שחשוב לי זה דור העתיד", אמר יו"ר ועדת האתיקה מקצועית אריה אמית, "הדור שלנו הוא חצי אבוד. בעולם הכדורסל בישראל משתתפים ילדים וילדות שבעבורם כתבנו את הקוד האתי, ונמשיך לטפל בנושא בתור רשות. הילדים האלה נחשפים לפוליטיקאים מושחתים, מורים ומחנכים שלא תמיד מהווים דוגמא מרשימה, ולהמון אלימות. לכן חשבתי שהקוד האתי צריך להיות בנוי שאלה שלפניהם צריך להיות הקוד האתי זה הילדים".

"פילחנו את הקוד האתי לפי שופטים – שהוא צריך להוות דוגמא להתנהגות ללא רבב. ילדים – שהם בקרב הילדים והנוער הם מעבר למאמני כדורסל, ילדים מסתכלים עליהם בהערצה", המשיך עמית, "שחקנים ושחקניות – מודלים לחיקוי, הם צריכים לתת דוגמא חיובית לילדים ולנוער. כל נושאי העסקנים, יו"רים ומנכ"לים לא הכנסנו, כי הם לא מודל לחיקוי שמחנך את הילדים, אבל צריך להתייחס לזה, אבל לא במסגרת הקוד האתי, אלא במסגרת ספרי התקנות של איגוד הכדורסל. אנחנו נציג נוהל רציני ומפורט לגבי כל העוסקים בנושא העסקנות".

"השלב הבא, אחרי שהנהלת האיגוד תאשר את הקוד, נפעיל את הרשות ברמה מבצעית, והשלב שלאחרי זה שהוא הכי חשוב, זה שלב ההטמעה. לא מספיק לכתוב קוד אתי, אלא צריך לוודא שעד אחרון האנשים שקשור לעולם הכדורסל בישראל, יכיר את הקוד הזה, ירצה להשתמש בזה, ויתנהג לפי הקוד. לצורך זה יש לנו את עו"ד ארי שלף, שיעזוב את משרדו לצורך זה לפרק זמן. כל המהלך הזה יטייב מאוד את עולם הכדורסל בישראל ויגרום לו להיות יותר אהוד, ופחות ביקורת למה שקורה מעל לפני השטח ומתחת לפני השטח. ברגע שהרשות תאושר בצורה מסודרת, אחד הנושאים שנדון בו יהיה נושאי הכופר של השופטים ומס הכנסה. אנחנו קודם צריכים לקבל אישור מסודר ממס הכנסה".

"מי שעוסק בענף הכדורסל צריך להיות לו ערכים אתיים מאוד ברורים", הוסיף שי שני, "הבסיס שלנו זה עשרות אלפי ילדים וילדות שמשחקים כדורסל. צריכים לדעת שהמערכת פועלת בשקיפות, שהשופטים נקיים מכל רבב והמערכת יודעת לטפל גם במקרים חריגים שקורים. הנבחרות שיוצאות למסגרת של הקיץ הקרוב קיבלו קוד אתי לכל המשלחות, מראש המשלחת עד השחקנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully