וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדאל: "זה יותר מחלום בשבילי"

הספרדי חגג זכייה שנייה בווימבלדון ותואר גראנד סלאם שמיני: "אשים את הגביע בחדר השינה, לידי". ברדיך: "מקווה שהגמר ייתן ביטחון להמשך"

אם מישהו חיפש הוכחה נוספת לגדולתו של רפאל נדאל, הוא קיבל אותה הערב (ראשון) בגמר טורני ווימבלדון. הספרדי נחשב למלך החימר, אך גם הדשא האנגלי הוא משטח עליו הצטיין בעבר ולמרות שלא היה בשיאו, הניסון, הנחישות והאיכות לו הספיקו כדי להקנות לו זכייה שנייה בטורניר וגראנד סלאם שמיני בקריירה, אחרי שגבר על תומאס ברדיך בשלוש מערכות בתוצאה 3:6, 5:7, 4:6. "זה יותר מחלום בשבילי", אמר נדאל בטקס הענקת הגביע. "הגמר הזה היה מדהים בשבילי, הייתה לי שנה קשה. זה מדהים להחזיק את הגביע בידיים. הייתי חייב להיות בשיאי היום כדי לנצח, ברדיך נתן טורניר מצוין ואני מאחל לו הצלחה בהמשך".

שחקנים גדולים יודעים לנצח גם במשחקים בהם רמתם נמוכה מהרגיל, ונדאל לא היה הערב בשיאו. הוא רשם 21 טעויות בלתי מחויבות לעומת 17 של ברדיך, חבטות ההחזרה שלו לא הבריקו, ולא תמיד הוא היה מדויק. אבל בניגוד לברדיך הנרגש, לו זה היה גמר גראנד סלאם ראשון בקריירה, נדאל מנוסה הרבה יותר וזה ניכר בכל משחקון במשחק. נדאל הכתיב את הקצב, השליט את סגנונו והיה טוב מברדיך גם בנקודות החזקות של הצ'כי. בכל פעם שברדיך השיג אפשרות שבירה, נדאל התעלה ונחלץ מהצרה. ברדיך המתוסכל סיים עם 0 נקודות שבירה מ-4 אפשרויות. מנגד, נדאל השיג 6 אפשרויות שבירה וניצל 4 מהן, כשהאחרונה הייתה נקודת משחק. "אני מודה למשפחה ולחברים ובמיוחד לקהל, שתמך בי", הוסיף נדאל. אני אשים את הגביע בחדר השינה, לידי".

תומאס ברדיך ודאי קיווה להופעה טובה יותר בגמר, כזאת שתזכיר את הרמה שהפגין לאורך הטורניר. הצ'כי בן ה-24 הדיח בדרך למעמד הגמר את רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ', אבל בגמר מול נדאל הוא היה לא מרוכז, ולא ניצל את טעויות יריבו. "אני מקווה שהגמר ייתן לי כוח וביטחון להמשך", סיכם ברדיך את הופעתו. "כל החברים שלי והמאמנים והמשפחה שמחו על ההישג שלי, אלה היו שבועיים גדולים עבורי, אבל נדאל היה ממש טוב היום, הוא הראה בחודשיים האחרונים שהוא אלוף והגיע לו לנצח היום. אני מקווה שיהיו לי עוד מעמדים כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully