וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאל נדאל ניצח את ברדיך וזכה בטורניר ווימבלדון

רפאל נדאל הרגיש מצוין על הדשא של ווימבלדון והשלים זכייה שנייה בטורניר, אחרי שניצח את תומאס ברדיך 3:6, 5:7, 4:6. הספרדי רשם תואר גראנד סלאם שמיני בקריירה

רפאל נדאל נחשב בעיני רבים לגדול טניסאי החימר, אבל הספרדי הוכיח פעם אחר פעם כי גם הדשא של ווימבלדון הוא מצטיין. נדאל עלה היום (ראשון) לגמר ווימבלדון הרביעי בקריירה שלו, ופגש שם משוכה גבוהה תרתי משמע, בדמותו של תומאס ברדיך התמיר. אחרי שהדיח את רוג'ר פדרר ונובאק דג'וקוביץ' מטורניר ווימבלדון, עלה הצ'כי לכר הדשא במטרה לרשום הפתעה גדולה אחרונה, ניצחון על רפאל נדאל וזכייה בגרנד סלאם היוקרתי. אבל ההבדלים בלטו לעין. נדאל המנוסה לא אפשר ליריבו לסכן אותו, נחלץ מנקודות השבירה שהשיג ברדיך, ניצל את העובדה שיריבו ממעט לעלות לרשת למרות גובהו, וניצל את כל מלאי כלי הנשק שעמדו לצדו כדי לנצח במשחק בתוצאה 3:6, 5:7, 4:6, ולזכות באליפות ווימבלדון שנייה בקריירה ותואר גראנד סלאם שמיני בקריירה.

רפאל נדאל חוגג זכייה בטורניר ווימבלדון 2010. רויטרס
גדול על חימר, גדול גם על דשא. נדאל/רויטרס

הצ'כי בן ה-24 הצהיר ש"זו תהיה טעות להגיד שאני מפחד ממישהו", אבל ידע שמולו ניצבת משוכה גבוהה במיוחד. נדאל נחשב במשך שנים למומחה חימר ומגרשים קשים, אבל הזכייה שלו בלונדון ב-2008 לא התירה מקום לספק שמדובר באחד מהטניסאים הטובים בהיסטוריה. ברדיך פתח רע והתקשה להיכנס למשחק, אולם למזלו גם נדאל לא הציג יכולת שיא, אולם הייתה זו יכולת שהספיקה לניצחון.

המשחק לא התעלה לרמה גבוהה, ואחרי הדרמות שסיפקו משחקי הגמר בין נדאל לפדרר ב-2008 ובין פדרר לרודיק ב-2009, הגמר הזה לא ייזכר בזכות פעולות יוצאות דופן או רמת טניס גבוהה. שני הטניסאים חבטו בעיקר מהקו האחורי, והיו לא מדויקים בהגשות ובחבטות. אבל בהחלט ניכרו הרצון והנחישות של שני הטניסאים לרשום את שמם בהיסטוריה של הטורניר, וגם אם השניים ידעו משחקים טובים יותר, אי אפשר שלא להעריך את ההשקעה העצומה שלהם והמאמץ להגיע לכל כדור.

השניים נפגשו בעבר 10 פעמים ואחרי הערב המאזן ביניהם עומד על 3:8 לזכותו של הספרדי, שלמעשה לא הפסיד לברדיך מאז 2006. באותו משחק במדריד סימן הצ'כי לקהל להיות בשקט ובאופן כללי בינו לבין נדאל לא שוררים יחסי חיבה גדולים, אולם בגמר הזה לא נרשמה תקרית שהכניסה מעט פלפל או ריגוש למעמד.

מהלך המשחק

ברדיך הגיש בפתח המערכה הראשונה ועלה ל-0:1 עם משחקון על האפס. השניים שמרו על ההגשה, ושיחקו בעיקר מהקו האחורי. במשחקון השביעי נדאל שיחק בסבלנות והגיע לנקודת שבירה, אולם ברדיך נחלץ ממבוכה בעזרת כף יד נהדרת. הספרדי לא ויתר, ולבסוף שבר ל-3:4 בזכות חבטת גב יד מדויקת. נדאל המשיך במשחקון הבא בקצב גבוה ועלה ל-3:5 מהיר. נדאל הגיע לנקודת שבירה במשחקון התשיעי, אולם אייס של ברדיך השאיר אותו במערכה. מיד אחר כך שלח נדאל כף יד אדירה, הכדור של ברדיך נעצר ברשת ונדאל ניצח 3:6 במערכה הראשונה, בה נדאל שלח 4 אייסים לעומת 3 של הצ'כי.

ברדיך השיג אפשרות שבירה כבר במשחקון הראשון של המערכה השנייה, אך הספרדי עלה היטב לרשת והשווה, אך לאחר מכן רשם נדאל טעות כפולה בהגשה, וברדיך לא ניצל זאת. נדאל ניצל משבירה ועלה ל-0:1. ברדיך המשיך להפעיל לחץ על יריבו, ולמרות שההגשות נכנסו באחוזים טובים יותר, הוא לא הצליח לשבור את נדאל והשניים שמרו על הגשותיהם, כשהם מקפידים לשחק בעיקר מהקו האחורי. קצב המשחק היה אטי והשניים המשיכו להיצמד לקו האחורי ולנסות להשיג ממנו את הווינרים. במשחקון ה-12 הלחץ הכריע את ברדיך, הוא ביצע שלוש טעויות רצופות ונדאל עלה ל-0:40. ברדיך שלח כף יד מהקו האחורי, הכדור יצא החוצה, ונדאל שבר בעיתוי מושלם, ניצח משחקון על האפס ועלה ל-5:7 ויתרון 0:2 במערכות. הכיוון של הגמר הפך ברור.

נדאל פתח היטב את המערכה השלישית ושמר על ההגשה. במשחקון השלישי ברדיך השיג נקודת שבירה, והקהל ביציעים עודד אותו, אולם הצ'כי שלח גב יד לרשת, לאכזבת יושבי היציעים. 0 מ-4 בנקודות השבירה לצ'כי, בטח לא תרמו לביטחונו העצמי. במשחקון העשירי נדאל סיפק את הנקודה היפה במשחק כשחבט מאחורי גבו, וסגר את זה בכף יד לאורך הקו. בהמשך המשחקון ברדיך שלח כדור ארוך מדי, ונדאל רשם אפשרות שבירה שמשמעותה נקודת משחק. נדאל עמד בלחץ, ברדיך לא, הספרדי שלח חבטת העברה אדירה מהקו האחרוי, רשם ווינר יפה וניצח 4:6 במערכה ו-0:3 חלק במשחק.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully