וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברדיך: "אני לא מפחד מאף אחד"

הצ'כי מוכן לגמר הגרנד סלאם הראשון בקריירה, בו ישחק מול רפאל נדאל בגמר ווימבלדון (16:00, ערוץ 5+ ו-555 HD)

עם רוג'ר פדרר מחוץ לדרכו וכשהפציעה בברך גם נראית לא רלוונטית, רפאל נדאל ישחק מחר בגמר טורניר ווימבלדון מול תומאס ברדיך (ראשון, 16:00, ספורט 5+ ו-555 HD). הספרדי, שזכה לפני שנתיים ב"אול אינגלנד" ולו זה יהיה הגמר הרביעי בלונדון, יפגוש את הצ'כי שהפתיע ברבע הגמר את פדרר והביס את נובאק דג'וקוביץ' בחצי הגמר, תוך שהוא מציג טניס מצוין ובעיקר הגשות עוצמתיות עם אחוזי דיוק גבוהים ופורהנד קטלני. בין השניים נרשמה גם תקרית מכוערת בעבר, כשברדיך ניצח את נדאל במדריד 2006 וסימן שקט לקהל המקומי שתמך ביריבו.

אם יצליח נדאל לעבור את המשוכה הגבוהה הזו הוא ירשום זכיה בגרנד סלאם שמיני בקריירה שלו. הספרדי יעלה מחר בטירוף במטרה להגן על התואר בו זכה ב-2008 ולא יכול היה לשמור עליו בשנה שעברה בגלל פציעה בברך שגרמה לו לפרוש מהטורניר. נדאל סיים בעונת החימר החלומית שלו - בה זכה בטורניר רומא, מדריד ורולאן גארוס, תקופה של 11 חודשים בהם לא זכה באף תואר והוא מאוד רוצה להמשיך את זה גם מול ברדיך. "לא זכיתי באף תואר במשך 11 חודשים", אמר השור ממאיורקה אחרי הניצחון בחצי הגמר מול אנדי מארי, "מה שהופך את החזרה שלי לכל כך מיוחדת. עבדתי מאוד קשה כדי שאוכל לחזור לשחק את הטניס הטוב שלי. זה סיפוק אישי גדול מאוד. זה כל כך מיוחד מפני שעברתי רגעים מאוד קשים אחרי שכבר הייתי בטופ העולמי".

עם כל הרצון של נדאל, הוא צפוי להיתקל מחר ביריב מאוד קשה, אולי הקשה ביותר שיכול היה לבוא מולו. כשברדיך ניצח את פדרר ביום רביעי ברבע הגמר, סיפרו אנשים שנכחו במגרש המרכזי שהייתה תחושה של חילופי דורות, משהו שמזכיר את שמינית הגמר של 2001 אז ניצח אותו פדרר את פיט סמפראס האגדי. הרבה ציפיות היו מהצ'כי, שמתנשא לגובה של 1.95 מטר, כבר כשפרץ לטניס בגיל 18 כשניצח את פדרר באולימפיאדת אתונה ב-2004, הפסד אותו הגדיר השוויצרי ככואב בחייו.

לא ברור מה עיכב את הפריצה של ברדיך, אבל נראה שהיא עכשיו הגיעה ובגדול וברדיך מתחיל למצות את הפוטנציאל שלו. נתון שלא יוסיף ביטחון לברדיך הוא הסטטיסטיקה ממפגשי העבר בין השניים, נדאל ניצח שבעה מול שלושה בלבד של ברדיך, כשהספרדי מנצח את כל השישה האחרונים. המפגש היחיד שנערך בין השניים על דשא היה בווימבלדון 2007, אז ניצח נדאל בשלוש מערכות. ברדיך, שהפסיד בחצי הגמר ברולאן גארוס, הגיע לגמר גרנד סלאם ראשון בקריירה אחרי 28 טורנירים. "זה יהיה רע להגיד שאני מפחד ממישהו", אמר ברדיך אחרי הניצחון על דג'וקוביץ', "אני משחק טוב, מרגיש טוב, עדיין בריא ואני מקווה שעדיין נשארה לי אנרגיה. אני כבר מחכה לגמר ובטח שלא מפחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully