וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה: "זה כמו לקבל אגרוף ממוחמד עלי"

מאמן ארגנטינה היה שבור אחרי התבוסה 4:0 לגרמניה: "הדבר הכי קשה שחוויתי בחיי. נותרתי חסר אנרגיות ואין לי כח לכלום"

תבכי ארגנטינה, תבכי. דייגו מראדונה ושחקניו האמינו שהם ראויים להגיע רחוק במונדיאל, אבל הערב (שבת) הם פגשו נבחרת שהייתה גדולה עליהם ושלחה אותם הביתה. גרמניה הביסה את ארגנטינה 0:4 במשחק בלתי נשכח, והאלביסלסטה, שעלו בקושי רב למונדיאל, אורזים את המזוודות לאחר טורניר שבו הציגו יכולת משכנעת ומהנה, אבל כזאת שהספיקה מול נבחרות צנועות דוגמת יוון ודרום קוריאה. אגב, לארגטינה הייתה זו התבוסה הגדולה ביותר במונדיאל מאז ה-6:1 במונדיאל 1958 נגד צ'כוסלובקיה בשלב הבתים.

"היום, קרוב ליום הולדת 50 שתהיה לי ב-30 באוקטובר, זה הדבר הכי קשה שחוויתי", אמר מראדונה, "זה היה כמו לקבל אגרוף ממוחמד עלי. אין לי כח לכלום. היום בו פרשתי מכדורגל יכול היה להיות דומה, אבל זה הרבה יותר קשה". המאמן ניסה לנתח את המשחק: "זה היה משחק טוב של גרמניה, שלמדה אותנו היטב. אחרי השער הראשון שלהם הכל השתנה ואנחנו הקלנו עליהם את העבודה. נתנו להם לשחק והם ניצלו את זה, אבל התוצאה לא משקפת את מה שהתרחש על המגרש, ככה שהגאווה שלי לא נפגעה".

"כרגע נותרתי חסר אנרגיות. יכול להיות שאעזוב מחר", הוסיף מראדונה, "אבל הדבר החשוב הוא שהראינו לעולם איך לשחק בלי חשש ופחד. עלינו לחשוב היטב על מה שנעשה. אני לא יודע, לא חשבתי על זה. אני צריך לדבר עם המשפחה שלי ועם השחקנים".

מראדונה התייחס למי שאמור היה להיות יורשו בנבחרת, לאונל מסי. הפנומן הצנום סיפק במונדיאל כמה רגעים שובי עין, והיה מהבולטים בנבחרתו, אולם מול גרמניה נעלם ולא הצליח להשפיע על המשחק. "מסי לא כבש בטורניר? הוא ניסה, אבל הצילו את הניסיונות שלו", גונן מראדונה על כוכבו. "הוא היה נהדר לאורך הגביע העולמי ולראות אותו בוכה בדרך לחדר ההלבשה היה דבר נוראי. אלו שאומרים שהוא לא נותן הכל עבור החולצה של הנבחרת הם טיפשים".

"היה לנו משחק רע ואם אתה עושה טעויות כמו שעשינו, אתה הולך הביתה", אמר בסיום קרלוס טבז המאוכזב, שכמו יתר חבריו, לא מצא פתרון לקשיחות והתיאום של גרמניה בהגנה, ומנגד, למהירות והפרגון של הגרמנים בהתקפה. "ידענו שהם יכולים להיות מסוכנים במצבים נייחים ובהתקפות מתפרצות", הוסיף טבז, "כואב להפסיד ככה, אבל זה מה שקרה".

בינתיים בארגנטינה כבר החלו לנתח את הסיבות לכישלון ולא ריחמו לרגע על מראדונה. אתר האינטרנט של העיתון "קלרין" פירט את 10 הסיבות שהביאו למפלה בדרום אפריקה וכתב על אי זימונם של חאבייר זאנטי ואסטבן קמביאסו, לעומת הביטחון הגדול בחאבייר מסצ'ראנו, שהגיע אחרי עונה לא טובה בליברפול והצבתו של ניקולאס אוטאמנדי כמגן ימני, בחירה שנחלה הערב כישלון חרוץ.

כמו כן ביקרו ב"קלרין" את תיפקודו של מסי כשחקן חופשי וטענו שבכך שלא הגדיר את תפקידו, מראדונה גרם לו להגיע לאחור, לאסוף משם כדורים, אבל להיות רחוק מהרחבה. "ככה בוזבז השחקן הכי טוב בעולם", נכתב.

עוד הוסיפו ב"קלרין": "השחקנים גילו שסנטה קלאוס לא קיים. מראדונה הפך מדמות עם חיי נצח ואלוהית, לאדם בשר ודם. בלי תכנית משחק, בלי אידיאולוגיה, בלי מסר ובלי יכולת שכנוע אי אפשר לזכות בגביע העולמי. השחקנים לא טיפשים. הם ראו מה קורה ואיבדו את האמונה".

מאמן נבחרת ארגנטינה דייגו מראדונה. רויטרס
"מראדונה הפך מדמות עם חיי נצח ואלוהית, לאדם בשר ודם"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully