וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד עלתה לחצי גמר המונדיאל

ה'רוחה' המשיכה לא להרשים, אבל סמכה שוב על המנייה הכי בטוחה, דויד וייה, שהעניק לה 0:1 ומקום בחצי הגמר נגד גרמניה

היא אמנם לא הרשימה, אף הייתה רחוקה מכך, אבל נבחרת ספרד עלתה הערב (שבת) לחצי גמר המונדיאל בפעם הראשונה בתולדותיה, אחרי ניצחון 0:1 על פרגווואי. שער בודד של דויד וייה, מי אם לא הוא, בדקה ה-83, הספיק לאלופת אירופה בשביל ניצחון וכדי לנסות להשכיח יכולת בינונית. ויסנטה דל בוסקה ושחקניו יכולים להמשיך לחלום על דאבל, אבל חייבים לזכור שבסיבוב הבא ממתינה להם גרמניה.

דויד וייה שחקן נבחרת ספרד חוגג שער (שמאל) עם ססק פברגאס. רויטרס
מזל שיש את וייה/רויטרס

פרגוואי פתחה את המשחק עם הרבה התלהבות ובדקות הראשונות אף העזה ללחוץ את אלופת אירופה בחצי המגרש שלה ולהיות יותר מסוכנת ב-25 הדקות הראשונות. ספרד לעומתה, לקחה את הזמן כדי להתעורר וללמוד מעט את היריבות שלה, אבל כחצי שעה החלה להשתלט על מרכז המגרש ולהתקדם בהדרגה לכיוון שערו של חוסטו ויאר. כעת היה נדמה שספרד תעלה עוד מדרגה וגם תתחיל לאיים, אלא שהשחקנים של ויסנטה דל בוסקה הניעו כדור בחוסר תכליתיות ו-59 אחוזי החזקה בכדור לעומת 41 של פרגוואי במחצית הראשונה, לא היו יותר ממספר.

המחצית השנייה נפתחה בקצב דומה, איטי ומרדים, אבל בדקה ה-57 חל מפנה של כמה דקות. פיקה ביצע עבירה לא חכמה על קרדוסו ברחבה, האחרון בעט את הפנדל, אבל החמיץ. כשתי דקות עברו ועוד פנדל נשרק, הפעם בצד השני, אחרי ספק עבירה על דויד וייה. אלונסו שלח את הכדור פנימה, אבל השופט מגוואטמלה, קרלוס באטרס, החליט לגנוב את ההצגה ולפסוק על פנדל חוזר בטענה לכניסת שחקנים לרחבה. קשרה של ריאל מדריד ניגש לבעוט פעם נוספת, אבל החליף פינה ונבלם אצל השוער.

למרות שהכדור עדיין לא מצא את הרשת, ניתן היה לצפות שאחרי מנת האדרנלין הזו המשחק יהפוך למהיר, קצבי ומרתק, מספר דקות נוספות חלפו והתרדמת שבה. שוב הנעת כדור איטית, שוב קשיים בלתי נגמרים של שתי הנבחרות כשהן מגיעות לאזור הרחבה. בדקה ה-83 אנדרס אינייסטה, שניסה כל הזמן, סופסוף הצליח. סלאלום שלו הסתיים במסירה לפדרו, שבעט לקורה ודויד וייה כבש את החמישי שלו בטורניר. ספרד ניצחה, אבל שוב לא הרשימה ובחצי הגמר ממתינה לה גרמניה האימתנית. כדי להמשיך את חלום הדאבל היא תצטרך יכולת טובה בהרבה.

שוער נבחרת ספרד איקר קסיאס. רויטרס
הציל מספיגה. קסיאס/רויטרס

מחצית ראשונה

דקה 1: המשחק יצא לדרך ופרגוואי הגיעה להזמדנות לא רעה ראשונה אחרי 50 שניות, כשג'ונתן סנטאנה בעט שטוח מ-18 מטרים לידיים של קסיאס.

דקה 12: 11 דקות נוספות עברו ללא הזדמנויות ליד אף אחד מהשערים, אבל מי שיוזמת ומנסה יותר היא דווקא פרגוואי, שהגיעה הרבה יותר מרוכזת מיריבתה. ספרד עדיין לא ממש התעוררה.

דקה 21: מורל רודריגז העלה כדור חופשי קשתי וארוך, אנטולין אלקראז עלה גבוה במטרה לנגוח, אבל פיספס במעט את הכדור.

דקה 26: וייה התנהל יפה בצד שמאל, חלף על פני שחקן הגנה והגיע לקו החוץ, אבל כדור הרוחב שלו לא מצא רגל של חבר. ספרד מתחילה להראות סופסוף מעט דינמיות.

דקה 29: צ'אבי קיבל כדור כ-23 מטרים מהשער של ויאר, הסתובב ובעט מהאוויר ברגל ימין, הכדור חלף מעט מעל המשקוף.

דקה 41: הכדור סופסוף נחת ברשת, מבעיטה של נלסון ואלדז אחרי הגבהה ארוכה, אבל הוא נפסל בטענה שנויה במחלוקת לנבדל.

דקה 45: ואלדז יצא למתפרצת של שחקן אחד, הצליח להתמודד עם פויות, אבל בעט מ-18 מטרים לשמיים. מחצית ראשונה חלשה למדי הסתיימה ללא שערים ועם הרבה פיהוקים.

מחצית שנייה

דקה 46: המשחק שוב יצא לדרך, אולי במחצית הזו נראה כדורגל יותר טוב ויותר מבעיטה אחת למסגרת.

דקה 58: פיקה אחז בידו של קרדוסו ברחבה במצב נייח, הוסיף משיכה וראה צהוב מוצדק. קרדוסו עצמו ניגש לבעוט את הפנדל, אבל הפציץ שטוח למרכז וקסיאס עצר.

דקה 60: ספרד יצאה להתקפת נגד מהירה, וייה נשלח לתוך הרחבה ואלקראז נגע בו תוך כדי ריצה וספק הכשיל אותו. צ'אבי אלונסו בעט את הפנדל פנימה, אבל השופט מגוואטמלה פסק את פנדל חוזר בגלל כניסת שחקנים לרחבה. אלונסו בעט שוב, אבל ויאר זינק שמאלה והדף, פברגאס הגיע ראשון לריבאונד והוכשל על ידי ויאר, הפעם ללא תגובת השופט, הכדור נבעט פעם נוספת לשער, אבל דה סילבה הציל מהקו.

דקה 63: אינייסטה קיבל את הכדור מתוך הרחבה ושיחרר בעיטה מסובבת לכיוון הפינה השמאלית של ויאר, אבל השוער התעופף והדף.

דקה 75: צ'אבי בעט כדור שטוח וחזק מחוץ לרחבה, שחלף סמוך לעמוד של ויאר.

דקה 83: גול! אינייסטה החליט לעשות מעשה, קיבל את הכדור כ-40 מטרים מהשער וחלף על פני שני שחקני הגנה כדי להעמיד את פדרו לבד מול השוער. הבעיטה של שחקן ברצלונה הלכה לעמוד, אבל משם הגיעה לדויד וייה והוא לא נכשל וכבש. 0:1 לספרד.

דקה 89: באריוס בעט חזק מתוך הרחבה, קסיאס הדף לא טוב למרכז, סנטה קרוז הגיע ראשון ובעט את הריבאונד, אבל השוער הספרדי היה במקום כדי להדוף.

נבחרת ספרד: איקר קאסיאס, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול (קרלוס מארצ'נה, 84), ז'ואן קאפדווילה, סרחיו בוסקטס, צ'אבי אלונסו (פדרו, 75), צ'אבי, אנדרס אינייסטה, פרננדו טורס (ססק פברגאס, 56), דויד וייה.

נבחרת פרגוואי: חוסטו ויאר, דריו ורון, אנטולין אלקראז, פאולו דה סילבה, קלאודיו מורל רודריגז, ויקטור קאסרס (לוקאס באריוס, 84), ג'ונתן סנטאנה, כריסטיאן ריברוס, אדגר בארטו (אנריקה ורה, 64), נלסון ואלדז (רוקה סנטה קרוז, 73), אוסקר קרדוסו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully