וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי עלתה לחצי גמר המונדיאל

בתום סיומת דרמטית שכללה פנדל מוחמץ של אסמואה גיאן מגאנה בתוספת הזמן של ההארכה וניצחון 2:4 בפנדלים

אורוגוואי הפכה הערב (שישי) לנבחרת השניה שהבטיחה את מקומה בחצי גמר המונדיאל, אחרי שניצחה את גאנה 2:4 בדו קרב פנדלים, כל זה אחרי 120 דקות של כדורגל שהסתיימו בתוצאה 1:1. המשחק ב"סוקר סיטי" היה מטורף בכל מה שקשור לכמות האירועים והדרמטיות, ובסופו של דבר הנבחרת הטובה יותר, אבל גם זו עם המזל הגדול יותר - עברה לשלב הבא.

אורוגוואי, אלופת העולם הראשונה בכדורגל, תתמודד בחצי הגמר נגד הולנד, ולשחקניו של אוסקר טבארז יהיו מספר ימים לנוח עד למשימה הבאה ביום שלישי. גאנה כמעט והצליחה להפוך לנבחרת האפריקאית הראשונה שעולה לחצי גמר המונדיאל, אבל נראה שהנסיונות האלו ידחו לפחות לעוד ארבע שנים.

סבסטיאן אבראו שחקן נבחרת אורוגוואי מבקיע פנדל. רויטרס
לקח את אורוגוואי לחצי הגמר. סבסטיאן אבראו/רויטרס

אורך המשחק ורצף האירועים הדרמטיים ביוהנסבורג היו ארוכים כמעט כמו הזמן שעבר מאז שאורוגוואי הופיעה בשלב חצי הגמר במונדיאל, זה קרה במכסיקו 1970. מה שבטוח, נבחרת אפריקאית מעולם לא הייתה קרובה כל כך מלהפוך לאחת מארבע הגדולות בעולם. כל מה שגאנה הייתה זקוקה לו היה פנדל מוצלח של אסמואה גיהן, לא בדו קרב הפנדלים כי אם בתוספת הזמן של ההארכה. כל זה קרה אחרי הכנסת כדור של פיינטסיל שהובילה לנגיעת יד של סוארז והרחקתו של הסוקרר האורוגוואי. גיהן החמיץ את הפנדל החשוב בחייו, וזה שבעט כמה דקות לאחר מכן בדו קרב הפנדלים כבר לא שינה כלום, למרות שהיה מוצלח. אורוגוואי ניצחה בזכות פנדל של מיודענו סבסטיאן אבראו, וחגגה היסטוריה קטנה משל עצמה.

ולפני זה היה משחק קצבימאוד במשך 90 דקות, שכלל המון הזדמנויות לשני הצדדים. אורוגוואי שלטה יותר בשלב הגישושים, אלא שגאנה הייתה הראשונה לכבוש משערו של סולי מונטארי בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. שער נהדר של דייגו פורלאן בבעיטה חופשית, 10 דקות מפתיחת המחצית השניה, החזיר את אורוגוואי לחיים וגרם להתקפה שלה לחזור ולסכן את שערו של ריצ'ארד קינגסון. בסופו של דבר ההזדמנויות לא שינו את לוח התוצאות, ובהארכה כולם כבר שיחקו בעייפות עד לאותו רצף אירועים מטורף בדקה ה-120.

אורוגוואי חגגה ערב ענק, אבל צריך לזכור שבמשחק חצי הגמר שלה נגד הולנד היא תחסר את לואיס סוארז, ומדובר בחסרון משמעותי מאוד עבורה.

מהלך המשחק

דקה 11 - אחרי דקות ראשונות של גישושים, לואיס סוארז הצליח להגיע למצב בעיטה נוח מקרוב, אבל בעט חלש לידיים של קינגסון.

דקה 18 - הזדמנות גדולה לאורוגוואי. פורלאן הגביה קרן מצד שמאל, הכדור הגיע לקבאני שנגח בעצמה, אלא שקינגסון הדף מצוין.

דקה 26 - עוד הזדמנות מצויינת לאורוגוואי. לואיס סוארז השתלט על כדור בתוך הרחבה, הסתובב לכיוון השער והפציץ לכיוון המסגרת. קינגסון הדף נהדר לקרן.

דקה 30 - הזדמנות מסוכנת לגאנה. סולי מונטארי הרים קרן מצד ימין, הבלם אייזק וורסה התרומם מצויין לנגיחה מחמישה מטרים, אבל הכדור יצא החוצה.

דקה 31 - בסיומה של מתפרצת מוצלחת לגאנה מצא את עצמו אסמואה גיהן במצב בעיטה מצוין, אבל החמיץ ממרכז הרחבה.

דקה 44 - אסמואה גיאן ניסה להפתיע את מוסלרה, שהיה מחוץ לשער, בבעיטה מרחוק, אבל ללא הצלחה.

דקה 45 - קווין פרינס בואטנג ניסה להפתיע את מ וסלרה כשעלה לבעיטת מספרת אחרי הגבהה מצד ימין, אלא שהכדור לא היה בכיוון המסגרת.

דקה 45+2 - שער! סולי מונטארי נהנה מחופש פעולה במרחק של 30 מטרים מהשער, ופשוט ניסה את מזלו בבעיטה מסובבת וכדור שהכניע את מוסלרה. 0:1 לגאנה.

דקה 55 - שער! בעיטה חופשית לאורוגוואי מצד ימין במרחק של 20 מטרים מהשער. דייגו פורלאן סובב נהדר והכדור עבר מעל לקינגסון בדרך לרשת. אורוגוואי השוותה ל-1:1.

דקה 63 - מתפרצת לאורוגוואי. דייגו פורלאן פרץ מצד שמאל והגביה כדור טוב ללואיס סוארז, שלא הצליח לנצל יציאה רעה של קינגסון והחמיץ מקרוב.

דקה 68 - כדור חופשי לגאנה ממרחק של 27 מטרים. אסמואה גיאן בעט החוצה.

דקה 78 - דייגו פורלאן הגביה כדור חופשי מצד ימין היישר לראשו של סוארז, שנגח מקרוב לפינה השמאלית של קינגסון. השוער הגנאי הדף לקרן.

דקה 82 - אורוגוואי יצאה למתפרצת ומקסי פריירה בחר שלא למסור לפורלאן שהיה פנוי אלא לבעוט מ-25 מטרים מעל לשער.

דקה 100 - העייפות מורגשת בשתי הנבחרות, וחוליות ההתקפה כבר לא מצליחות להגיע למצבים מסוכנים.

דקה 113 - סטפן אפייה ניסה להשתלט על כדור במרכז הרחבה האורוגוואית, אבל נבלם מהר מאוד על ידי ההגנה בתכלת.

דקה 118 - קווין פרינס בואטנג השתלט על הגבהה מצד ימין ונגח משלושה מטרים מעל לשער.

דקה 120 - הזדמנות אחרונה לגאנה כאשר פיינטסיל הגביה כדור מצד ימין לתוך הערבובייה ברחבה, שחקני גאנה ניסו לכבוש מקרוב וסוארז הרחיק מקו השער עם היד. גיאן ניגש לבעוט את הפנדל היישר למשקוף, והשופט שרק לסיום ההארכה.

הרכב גאנה: ריצ'רד קינגסון, ג'ון פיינטסיל, ג'ון מנסה, אייזק וורסה, האנס סרפיי, סמואל אינקום (סטפן אפייה, 74), אנתוני ענאן, קוין פרינס בואטנג, קוג'ו אסמואה, סולי מונטארי (דומיניק אדייה, 88), גיאן אסמואה.

הרכב אורוגוואי: פרננדו מוסלרה, מקסי פריירה, דייגו לוגאנו (אנדרס סקוטי, 38), מאוריסיו ויקטורינו, חורחה פוסילה, דייגו פרז, אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פרננדז (ניקולס לודיירו, 46), דייגו פורלאן, לואיס סוארז, אדינסון קבאני (סבסטיאן אבראו, 76).

פנדלים

דייגו פורלאן ניגש לבעוט את הפנדל הראשון, ימינה ולרשת. 0:1 לאורוגוואי

אסמואה גיאן ניגש לבעוט שוב, הפעם הוא דייק לחיבורים בצד ימין, 1:1

ויקטורינו מפציץ שמאלה, 1:2 לאורוגוואי

סטפן אפייה בועט בהצלחה שמאלה ולרשת, 2:2

סקוטי בועט ימינה ולרשת, 2:3 לאורוגוואי

ג'ון מנסה בועט חלש ימינה, ומוסלרה עוצר בקלות

מקסי פריירה בועט גבוה מעל לשער, ורושם החמצה ראשונה לאורוגוואי

דומיניק אדייה בועט ימינה ומוסלרה שוב עוצר

סבסטיאן אבראו ניגש לפנדל המכריע ומקשית פנימה באלגנטיות. 2:4 לאורוגוואי שעולה לחצי גמר המונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully