וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישי בווימבלדון: רואים את קו הגמר

האם ינפץ נדאל את תקוותיהם של הבריטים וידיח את מארי בחצי הגמר? האם ברדיך יפתיע גם את דג'וקוביץ'? (ו', 15:00, 5+)

כמעט כל טורניר, גדול או קטן, מושך אליו לרוב אוהדים מקומיים, שמנסים לדחוף את השחקנים המקומיים קדימה. סביר להניח שאין טורניר שבו הדבר בא לידי ביטוי גדול יותר מאשר ווימבלדון. היבשת הבריטית כולה בונה ציפיות בכל שנה בתקווה שאחד מבניה סוף סוף יזכה בתואר, רק כדי לראות את התקוות שלהם מתנפצות בכל שנה. גם עכשיו, כשנותרו רק ארבעה מתמודדים, בריטניה נותרת אופטימית, וכל התקות מונחות על כתפיו של אנדי מארי הסקוטי, שמחר (שישי) ינסה לגבור על רפאל נדאל, המדורג 1 בעולם, אבל רק 2 בטורניר עצמו, אחרי רוג'ר פדרר שהודח. האם הוא יצליח לשמח את האומה ולהתקדם אל עבר האפשרות להפוך לבריטי הראשון שזוכה בווימבלדון מאז 1936?

מארי כבר הגיע לשלב חצי גמר ווימבלדון בשנה שעברה, אך נכנע לאנדי רודיק האמריקאי. הפעם, הוא מקווה להתקדם לפחות צעד אחד נוסף. "נדאל הוא ללא ספק הפייבוריט לנצח", אמר מארי לקראת המשחק, "במיוחד עם התוצאות שלו פה בשנים האחרונות, אבל מבחינה פסיכולוגית אני צריך להאמין שאני מסוגל לנצח את המשחק, זה הדבר הכי חשוב. אנ ייודע שזה עומד להיות קשה בצורה מדהימה, אבל אני מאמין שאני יכול לעשות זאת אם אשחק טוב".

מנגד כאמור, מגיע נדאל כשהוא מציג טניס מצויין, ונראה שהוא הצליח להתגבר על הפציעות שהטרידו אותו בפתיחת הטורניר. עלייה לגמר וזכייה בטורניר תהווה עבורו תיקון לאחר שבשנה שעברה לא היה יכול להגן על התואר בו זכה ב-2008, בגלל פציעה. "אני מאוד מרוצה עם איך שאני משחק", אמר המדורג 1 בעולם, "ככה שאני אנסה לשחק כרגיל. אני לא רוצה לשנות דברים. המשחק שלי מבוסס על ניסיון לשחק אגרסיבי, ולהגיש טוב". על הבריטי אמר נדאל: "אני חייב להיות במיטבי אם אני רוצה שיהיה לי סיכוי לנצח אותו".

הצ'כי הענק שוב יכה?

ישנם לא מעט שחקנים שרושמים הישג שיא בקריירה שלהם עם ניצחון על שחקן גדול, אך לא מצליחים למנף את המומנטום ולזכות בטורניר עצמו. בדיוק ממצב כזה ינסה מחר תומאס ברדיך הצ'כי להימנע, כשיפגוש את נובאק דג'וקוביץ' במשחק שיפתח את חצי הגמר, אחרי שהדהים את רוג'ר פדרר בסיבוב הקודם. הפרס למנצח: כרטיס לגמר, והזדמנות פז לזכות בגראנד סלאם. אלא שהמשימה, בדיוק כמו במשחק הקודם נגד השוויצרי האימתני, לא הולכת להיות פשוטה כלל וכלל עבור ברדיך.

הסרבי התמודד פעמיים מול ברדיך, וניצח את שני המשחקים הללו. למעשה, בדריך לא הצליח לזכות ולו במערכה בודדת מול דג'וקוביץ', אלא שהפעם, אין ספק שהוא מגיע עם הרבה יותר ביטחון עצמי. "זה הולך להיות שונה מאוד משני המשחקים ששיחקתי נגדו בעבר, כי זה חצי גמר גראנד סלאם. עם זאת, זה הולך להיות משחק מאוד מאוד קשה. כמובן שצריך להגיע עם ביטחון, וזה נכון לגבי שנינו. אני מצפה מאוד למשחק הזה. נצטרך לראות מה נובאק יעשה על המגרש, אבל מה שחשוב מכך הוא איך המשחק שלי הולך להיות".

לעומתו של בדריך, המדורג 3 בעולם יודע שנמנע ממפגש קשה בהרבה עם הדחתו של פדרר, מה שהופך את המשחק להזדמנות נהדרת עבורו לחזור לגמר גראנד סלאם לראשונה מאז אליפות אוסטרליה ב-2008. "אני מוכן פיזית ומנטלית", אמר הסרבי, "ומוכן כבר לעלות למגרש. להגיע לחצי הגמר זו תוצאה נהדרת, אבל ההזדמנות להגיע אל הגמר היא גדולה עוד יותר. אני ללא ספק אאבק עד הרגע האחרון". על הצכי אמר דג'וקוביץ': "יש לו סרבים נהדרים וחבטות חזקות. הפור-הנד שלו הוא הנשק העיקרי, ואין לו מה להפסיד. אישית, אני אתן הכל כדי לשחק בגמר ווימבלדון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully