וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי - גאנה: המרדף אחר החלום

הסלסטה מחפשים חצי גמר ראשון מאז 1970, כשמולם נבחרת המייצגת יבשת שלמה שרוצה שיא (ו', 21:30, ע' 1 ו-511 HD)

האם כבר אחרי הניצחון 1:4 במשחק הידידות מול נבחרת ישראל ידעו באורוגוואי שנבחרתם הולכת לטורניר ארוך ומוצלח בדרום אפריקה? כנראה שכן. המשלחת האורוגוואית הצטיידה בכ-1,000 ק"ג של בשר איכותי ו-150 ק"ג מאטה. עם כמויות כאלה, סביר להניח שבאורוגוואי ידעו כי יש להם נבחרת מספיק טובה, כזו שתזכיר לעולם כי מדובר באלופת העולם הראשונה. הסלסטה העפילו לרבע גמר ראשון מאז 1970, ומולם תתייצב מחר (שישי, 21:30, ערוץ 1 ו-511 HD) נבחרת גאנה, הנציגה האחרונה של אפריקה, שרוצה להיות הראשונה מהיבשת שמגיעה למעמד חצי גמר הגביע העולמי.

"לאנשים בבית יש חלום, אנחנו נגשים אותו"

הנבחרת של אוסקר טבארז רוצה להגיע לחצי הגמר לראשונה אחרי ארבעה עשורים ולהמשיך את הצלחת הדרום אמריקאיות בטורניר. אורוגוואי נהנתה מיכולת טובה של דייגו פורלאן בשני המשחקים הראשונים, מהתעוררות נפלאה של לואיס סוארז בשניים הבאים ומהגנה סולידית בראשות דייגו לוגאנו ודייגו גודין לאורך הטורניר כולו (שער חובה אחד בלבד). לצערו של טבארז, גודין הפצוע ייעדר מהמשחק מחר ומי שצפוי להחליפו הוא מאוריסיו ויקטורינו, שנכנס במקומו גם לאחר ההפסקה בשמינית הגמר מול דרום קוריאה (1:2).

"אנחנו חייבים להראות את הכוח של הכדורגל הדרום אמריקאי ושל בית המוקדמות שלנו", טען פורלאן, שלא שכח את הדרך שנבחרתו עברה דרך הפלייאוף, כשחלפה על פני קוסטה ריקה והייתה למעשה הנבחרת ה-32 והאחרונה שהבטיחה את מקומה בגביע העולמי. "אני מקווה שכך דרום אמריקה תקבל חמש נציגות במקום ארבע וחצי שיש לנו כרגע, לקראת המונדיאל בברזיל".

שינוי נוסף שמתוכנן בהרכב של אורוגוואי הוא בצד שמאל של הקישור, שם אלברו פרננדז, שהרשים כאשר עלה כמחליף במשחקים הקודמים, עשוי לתפוס את מקומו של אלברו פריירה. "לפני המונדיאל ראינו שיש הרמוניה נפלאה בין השחקנים ואמרתי להם: 'לאנשים בבית יש תקווה, יש להם חלום ואנחנו צריכים להגשים להם אותו'", הסביר טבארז את הלך הרוח בנבחרתו. "המטרה שלנו היא להגיע רחוק ככל האפשר".

הרכב משוער: פרננדו מוסלרה, מקסי פריירה, דייגו לוגאנו, מאוריסיו ויקטורינו, חורחה פוסילה, דייגו פרז, אחידיו ארבלו ריוס, אלברו פרננדז, דייגו פורלאן, לואיס סוארז, אדינסון קבאני.

"רוצים לשבור את כל השיאים"

בעוד אורוגוואי נתמכת על ידי מדינה בת 3.5 מיליון תושבים, גאנה מייצגת כעת יבשת שלמה שעומדת מאחוריה בלב גאה ומלא תקווה. השיא האפריקאי שייך כרגע לקמרון (1990) וסנגל (2002) שנעצרו ברבע הגמר. הכוכבים השחורים של גאנה רוצים ללכת צעד אחד קדימה, בעיקר אחרי הניצחון 1:2 על ארצות הברית בהארכה, ומאמינים כי במשחק הראשון שלהם אי פעם מול אורוגוואי הם גם יוכלו לחגוג.

בגאנה מקווים כי החלוץ ומלך השערים של הנבחרת עם שלושה כיבושים בטורניר, אסמואה גיאן, יהיה כשיר בסופו של דבר. מי שככל הנראה יחמיץ את ההתמודדות הוא הקשר קווין פרינס בואטנג, שכבש את השער הראשון מול ארצות הברית וסובל מפציעה. המוצהבים ג'ונתן מנסה ואנדרה איוו יוחלפו על ידי אייזק וורסה וסולי מונטארי. גם דרק בואטנג עשוי לערוך בכורה בהרכב.

"גאנה וקמרון עשו עבודה גדולה, אבל אנחנו רוצים לשבור שיאים", הצהיר מונטארי. "אנחנו רוצים להתקדם עוד יותר רחוק ולראות מה יקרה אז. השחקנים החדשים עשו עבודה פנטסטית, אז אני ממתין על הספסל. תמיד כיף להיות שייך לנבחרת. מצפה לנו משחק קשה מול נבחרת עם חלוצים שכבשו המון שערים באירופה, ולכן נצטרך להגן טוב ולמנוע מהם לשחק את הכדורגל הרגיל שלהם. אם נעשה זאת, יהיה לנו סיכוי טוב לנצח".

הרכב משוער: ריצ'רד קינגסון, ג'ון פיינטסיל, ג'ון מנסה, אייזק וורסה, האנס סרפיי, סמואל אינקום, אנתוני ענאן, דרק בואטנג, קוג'ו אסמואה, סולי מונטארי, גיאן אסמואה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully