וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי סטרול סגר במכבי תל אביב לשלוש שנים

28.6.2010 / 19:33

בלם לוקרן בעונה החולפת ינחת כבר הלילה וישתכר 250 אלף דולר לעונה. כעס במועדון על העברת 'חוק גולדהאר'

בלם לוקרן ונבחרת ישראל אבי סטרול סגר את תנאיו הכספיים במכבי תל אביב לשלוש שנים. סטרול צפוי לנחות הלילה (בין שני לשלישי) בישראל בכדי לעבור בדיקות רפואיות בטרם יחתום באופן רשמי על חוזהו, בטרם ימריא להולנד למחנה האימון בו תשהה הקבוצה החל ממחר בבוקר. בימים האחרונים נוהלו מגעים מול הבלגים בכדי להוזיל את גובה דמי ההעברה ובכך להוריד את עלויות העיסקה. ביממה האחרונה, לאחר מגעים אינטנסיביים בין כל הצדדים, נסגרה העיסקה, במסגרתה ירוויח סטרול 250 אלף דולר לעונה, בעוד שלוקרן תקבל 250 אלף יורו על מכירתו.

המשא ומתן עם סטרול היה ארוך ובשלב מסויים היה נראה כי הבלם מתרחק מקרית שלום, אולם בסוף השבוע האחרון חלה התקרבות בין הצדדים, אחרי שראשי הצהובים הגיעו להבנות עם הקבוצה הבלגית לגבי מחיר העברתו של הבלם שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות במועדון. במקביל שידרגו הצהובים את הצעתם לבלם, שמצידו הסכים להגמיש את דרישותיו ולאחר שהביע את רצונו לשחק במועדון בו גדל, נסללה דרכו בחזרה למדים הצהובים.

סטרול, שבספטמבר יחגוג 30, חוזר לקבוצת נעוריו אותה עזב בקיץ 2006. הבלם שיחק בעבר שבע שנים במדי הצהובים, זכה באליפות, שלושה גביעי מדינה, גביע הטוטו וגם הופיע במדי הקבוצה בליגת האלופות. ב-2006 חתם במכבי נתניה, שם שיחק שנתיים לפני שעזב ללוקרן הבלגית.

סטרול יהיה למעשה השחקן התשיעי שמצטרף לקבוצה הקיץ, כאשר לפניו כבר הוחתמו רוברטו קולאוטי, אלירן עטר, ברק יצחקי, קלמי סבן, יואב זיו ושלושת הזרים, הבלם הברזילאי ניבאלדו, הקשר הבוסני האריס מדוניאנין והקשר הקמרוני אלברט באנינג, שימריאו גם הם עם הקבוצה הלילה למחנה במירלו שבהולנד. שחקן נוסף שסגר סופית את תנאיו הוא הקשר שרן ייני שמתאמן עם הקבוצה מאז פתחה הקבוצה את העונה. ייני צפוי לחתום במהלך מחנה האימון באופן רישמי על חוזהו החדש לארבע העונות הקרובות.

נכון לעכשיו נותרה לצוות המקצועי עמדה אחת לאיוש והיא בתפקיד הקשר האחורי כאשר הכוונה היא לצרף קשר אחורי זר אולם לא ברור אם אחד כזה יגיע כבר במהלך מחנה האימון בהולנד או רק לאחריו. בשלב זה הוחלט שלא לצרף קשר זר תחת לחץ של זמן, וההערכה בתוך המועדון מדברת על כך שהסגל הנוכחי יוכל לעבור בהצלחה את סיבוב המוקדמות השני בליגה האירופית כאשר המשחקים יתקיימו ב-15 ו-22 ביולי. בכל מקרה תצטרך הנהלת הקבוצה להגיש לאופ"א בתוך 10 ימים את הסגל לצמד המשחקים הללו ולא נראה שעד מועד הגשת הסגל יצורפו שחקנים נוספים כך שהוחלט לתת לעניין צירוף הקשר הזר זמן ומחשבה נוספים.

זעם במועדון על אישור חוק גולדהאר בהתאחדות

מזכירות ההתאחדות קיבלה היום (שני) תיקון לתקנון בקרת התקציבים. עד עתה הקבוצות היו צריכות להפקיד ערבויות אך ורק לחוזים לעונה אחת. מעתה חוזים מעבר לעונה אחת, יחויבו במתן ערבות לחוזים בסך גדול יותר ממיליון שקלים וחצי. כאשר סכום הערבות הנדרש לא יחול על מענקי אליפויות וגביע.

מי שמרגישה פגועה מהתיקון היא מכבי תל אביב, הקבוצה הפעילה של חלון ההעברות. הצהובים רכשו שחקנים חדשים בחוזים גבוהים לטווח ארוך ולפי התיקון, הבעלים מיטש גולדהאר ייאלץ להעמיד ערבויות גבוהות מאוד לכיסוי ההתחייבויות.

"מה שעשו כאן זה פשוט מאוד, חוקקו את חוק 'מיטש גולדהאר'. מה קרה שכולם נזכרו בזה דווקא עכשיו, בדיוק אחרי שהבעלים של מכבי השקיע כל כך הרבה כסף", זעם היו"ר אביב בושינסקי. "ההתאחדות הייתה יכולה לעשות את זה הרבה קודם, גם לפני חודשיים או שלושה. זה ממש לא מפתיע אותנו שכך מתנהלים הדברים".

זה נועד לפגוע רק במי שמוכן להשקיע הרבה כסף בכדורגל שלנו. ולמה נזכרו להעביר את החוק הזה בדיוק עכשיו כשסיימנו את מסע הרכש? והכי גרוע שההחלטה הזאת גם תופסת בדיעבד על כל שחקן שנמצא במועדון גם אם הוחתם טרם קבלת ההחלטה הזו. מאז שאני בקבוצה לא הייתה אף פעם בעיה בתשלומים, ניקינו את כל חובות המועדון. זה מגוחך שבחוזים קטנים יותר אין פחד שלא יכובדו. הרי רוב הבעיות היו תמיד עם הקבוצות הקטנות. במועדונים כמו רעננה, הכח עמידר, אחי נצרת, שם הבעיה. יש שם אנשים שאין להם את היכולת הכלכלית להגן על הכסף שיש להם".

"ההשוואה לגאידמק מגוחכת", המשיך בושינסקי. "יושב ראש ההתאחדות כבר אמר שהוא חושש מגולדהאר וחושש שלא יושקעו כספים במתקנים. אז בינתיים מכבי תל אביב היא היחידה ששידרגה את מתקן האימונים שלה. המדיניות של גולדהאר היא חוזים ארוכי טווח כדי לבנות קבוצה להרבה שנים. אם הוא היה אחד שרוצה לעשות כאן סיבוב ולברוח, הוא היה מחתים שחקנים על עונה אחת עם אופציה, אבל הוא באמת בונה כאן משהו להרבה שנים".

מההתאחדות נמסר בתגובה: "במשך הרבה מאוד זמן היתה ביקורת על כך שאין ערבויות לחוזים ארוכי טווח. לא רק למכבי ת"א יש שחקנים עם חוזים ארוכים שהסכומים בהם עולים על מיליון וחצי שקלים. הדיונים בנושא זה החלו עוד לפני ההחתמות האחרונות של מכבי ת"א. מר בושינסקי הביע דעתו בישיבת המזכירות, אולם בהצבעה הוא היה המתנגד היחיד. בושינסקי עצמו היה זה שהציע את גובה הסכום של 1.5 מיליון שקל. גם הפועל ת"א ומכבי חיפה, להם שחקנים עם חוזים ארוכים מעל מיליון וחצי שקלים, הצביעו בעד ההחלטה. מחובתה של המזכירות היא להסתכל על האינטרס של הכדורגל הישראלי כולו ובמקרה הזה האינטרס הוא למנוע מקבוצות להגיע למצב של פירוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully