וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד - פורטוגל: רונאלדו בתפקיד המטאדור?

השתיים נפגשות לראשונה במסגרת המונדיאל, וחצי האי האיברי יבער עד שאחת מהן תעלה לרבע הגמר (ג', 21:30, ערוץ 2 ו-5HD)

חצי האי האיברי יהפוך לנקודה הכי חמה על פני כדור הארץ כשספרד ופורטוגל תפגשנה לשמינית גמר גביע העולם (ג', 21:30, ערוץ 2 ו-5HD). שתי שכנות החולקות גבול משותף, תלחמנה על הזכות להיות בין שמונה הנבחרות הטובות בעולם, ולאחר ששתיהן לא הרשימו בשלב הבתים, זאת ההזדמנות שלהן לנצח יריבה חזקה בצורה מרשימה ולהעביר הילוך בטורניר. זאת הפעם הראשונה שהשתיים נפגשות במסגרת הגביע העולמי, ומאז 1979 נפגשו הנבחרות תשע פעמים, בהן פורטוגל ניצחה פעמיים (2004 ו-1981), שישה משחקים הסתיימו בתיקו וספרד ניצחה רק פעם אחת (2003). איצטדיון גרין פוינט בקייפטאון יספק לחובבי הכדורגל בעולם אירוע מרגש, מלהיב דרמטי.

שחקני נבחרת ספרד חוגגים שער. רויטרס
זאת ההזדמנות גם לנצח, גם להרשים וגם לספק הצהרה לעולם הכדורגל/רויטרס

דל בוסקה: "פורטוגל היא יותר מרק כריסטיאנו רונאלדו"

אלופת אירופה הגיעה עם ציפיות גבוהות לטורניר, ובעיני רבים היא נחשבה לפייבוריטית לזכייה. ההפסד במשחק הראשון לשוויץ הבהיר לספרדים כי אם הם חושבים שספ בלאטר יבוא אליהם מחויך ובידו גביע, כדאי שיחשבו שנית. גם בניצחון על הונדורס הספרדים לא הפגינו את הרמה המצופה והירבו להחמיץ, ורק במשחק השלישי של בית ח', מול צ'ילה, הם שיחקו במשך דקות ארוכות כדורגל מהנה, אך גם זאת בהשוואה ליכולתם בשני המשחקים הראשונים ולא בהשוואה לאיכות שאפיינה אותם בטורניר המוקדמות וביורו 2008.

צ'אבי אלונסו נקע את קרסולו בניצחון על צ'ילה, וייעדר, ומי שיחליפו יהיה ככל הנראה חאבי מרטינז. ספרד היא הנבחרת היחידה בטורניר עד כה שטרם ספגה כרטיס צהוב, אבל נראה כי מול פורטול הפיזית שחקניה יהיו צריכים להיות אגרסיביים יותר. "פורטוגל נבחרת נהדרת והיא הרבה יותר מרק כריסטיאנו רונאלדו", החמיא מאמן ספרד ויסנטה דל בוסקה ליריבה, "ברור שרונאלדו הוא אחד השחקנים הגדולים בעולם, אבל אסור לנו לשכוח שהם הקבוצה היחידה שטרם ספגה בטורניר".

דל בוסקה יודע שהחוזק של פורטוגל בחלק האחורי ידרוש יצירתיות, תעוזה ומהירות בעיקר מהקישור וההתקפה שלו. "המשחק שלהם מבוסס על הגנה חזקה ויציאה למתפרצות וכמובן על היכולת האישית", אמר דל בוסקה, "אני מצפה למשחק קשה, כמו כל משחק בטורניר הזה, עכשיו רק החזקות נשארו".

כריסטיאנו רונאלדו הוא השחקן שתוקל הכי הרבה עד שלב הנוקאאוט, כשהורד לדשא עשר פעמים על ידי שחקני היריבה. אבל שחקני ספרד לא יתמקדו רק בו. "פורטוגל היא לא רק רונאלדו", אמר פרננדו טורס ל"אס" הספרדי וחזר על דברי מאמנו, "יש להם את פפה שנותן יציבות, ריקארדו קרבאליו שהוא בלם מרשים, ברונו אלבש מצוין מבחינה התקפית, הם משחקים עם שלושה קשרים חזקים במרכז שהופכים אותם ליריבה קשה מאוד". אגב, טורס טרם כבש בטורניר, והגיעה שעתו להראות את כישרונו גם בבמה היוקרתית מכולן.

ההרכב המשוער של נבחרת ספרד:

איקר קאסיאס, סרחיו ראמוס, ג'רארד פיקה, קרלס פויול, ז'ואן קאפדווילה, סרחיו בוסקטס, חאבי מרטינז, צ'אבי, אנדרס אינייסטה, פרננדו טורס, דויד וייה.

קיירוש: "אנחנו מסוגלים להתמודד עם כל נבחרת"

פורטוגל צלחה את בית המוות שכלל את ברזיל, חוף השנהב וצפון קוריאה. נגד שתי החזקות - ברזיל וחוף השנהב - היא סיימה בתיקו מאופס, והניצחון הענק על צפון קוריאה (0:7) היה הרגע היחיד בו הפוטנציאל שלה מומש והיא הייתה לנבחרת המלהיבה שכולם מצפים ממנה להיות. המגן פאולו פריירה סבור כי סבור כי כמות הכישרון שיש לנבחרתו היא כאב ראש מהסוג החיובי. "זאת הבעיה הכי טובה שמאמן יכול להיתקל בה, יש לו שחקנים מגוונים לכל העמדות", אמר פריירה, "קיבלנו הרבה תפוקה מהשחקנים שפתחו ומאלה שעזרו מהספסל. כולנו כמו איש אחד".

לפני המונדיאל כריסטיאנו רונאלדו ציפה למפגש עם ספרד, וטען שכדי להגיע רחוק בגביע העולמי צריכים לעבור נבחרות גדולות. עתה על הפנומן של ריאל מדריד להוכיח כי הוא מסוגל להתעלות במשחקים גדולים, ולספק את היצירתיות והשערים להם תשווע נבחרתו.

פורטוגל היא הנבחרת היחידה במונדיאל עד כה, שטרם ספגה שער. דל בוסקה יודע את זה, וגם מאמן פורטוגל קרלוס קיירוש. אבל קיירוש יודע שלספרד התקפה מלאת כישרון שמסוגלת להרשית אחרי מבצע קבוצתי גדול או מבצע אישי של אחד משחקניה. "אנחנו מסוגלים להתמודד עם כל נבחרת", אמר קיירוש, "שיחקנו משחקים גדולים וקריטיים במוקדמות וגם עכשיו במונדיאל, לכן אנחנו מוכנים להכל ומוכנים לתת הכל על כר הדשא. רק מטרה אחת בראש שלנו: להישאר בגביע העולם. השיא שלנו עוד לפנינו".

ההרכב המשוער של נבחרת פורטוגל:

אדוארדו, ברונו אלבש, פפה, ריקרדו קרבאליו, פאביו קואנטראו, פאולו פריירה, טיאגו, סימאו, ראול מיירלש, כריסטיאנו רונאלדו, ליידסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully