וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זמן ללכת הביתה, פאביו"

זאת כותרת "הסאן", שכשאר התקשורת האנגלית סימן את קאפלו כאשם בהדחה. פרשן "דיילי מייל": "התוצאה לא משקרת"

אחרי הניצחון הדחוק על סלובניה (0:1) שהבטיח את מקומה של אנגליה בשמינית הגמר, עיתוני אנגליה פרצו בפטריוטיות משפכת. "הביאו את הגרמנים" הייתה כותרת שפורסמה במספר עיתונים, הפרשנים היללו את השחקנים כאילו שכחו כי יום קודם ביקרו קשות את יכולת הנבחרת, והממלכה כולה נכנסה לאופוריה. גרמניה, עם ניצחון 1:4 גדול, החזירה את האנגלים לממדיהם הטבעיים - נבחרת לא מרשימה, מרובת חסרונות ונטולת אופי של מנצחים.

התבוסה הזו, שנכנסה לקלאסיקות המונדיאל, גרמה לתקשורת האנגלית להכות ללא רחם באלה שרק לפני יומיים היו הגיבורים הנערצים. "זמן ללכת הביתה, פאביו", הייתה הכותרת הראשית של "הסאן" הבוקר (שני), כשכותרת המשנה מבקשת מהמאסטרו האיטלקי, "תתפטר, וקח איתך את השחקנים שלך". בטור פרשנות שפרסם בעיתון טרי ונבלס, מאמנה לשעברה של אנגליה אשר הוביל אותה ביורו 1996, הוא כתב: "אני המום מהתבוסה, אבל לא מופתע כי ראיתי את זה בא לפני חודשים". ונבלס טען כי קאפלו הובס מבחינה טקטית ולא זיהה את הטעויות תוך כדי המשחק. "לא הייתה לנו תשובה לתנועה של גרמניה כשהם תקפו כי הטקטיקה שלהם והמערך שלהם היו טובים בהרבה".

ב"סאן" העלו את השאלה מי מהשחקנים שהיו שותפים לתבוסה ראוי ללבוש בעתיד את חולצת הנבחרת. לפי "הסאן" דייויד ג'יימס, גלן ג'ונסון, ג'ון טרי, מתיו אפסון, גארת' בארי, ג'יימס מילנר, פרנק למפארד וג'רמיין דפו לא ראויים למדים הלאומיים. סטיבן ג'רארד כן ראוי וכך גם ווין רוני, למרות שהוא ללא ספק המאכזב הגדול ביותר בנבחרת. גם ב"סאן" חושבים כנראה על העתיד.

ב"גרדיאן" נכתב כי קאפלו לא מתכוון להתפטר מתפקידו, ופרשן העיתון פול הייוורד ציין כי "מאז גמר 1966 אנגליה לא ניצחה נבחרת גדולה". ב"דיילי מייל" נכתב כי "קאפלו השאיר לראשי ההתאחדות האנגלית את ההחלטה האם להשאירו או לפטרו, אחרי ההתרסקות מול גרמניה, כשהוא מסתתר מאחורי טעות השופט". ב"דיילי מייל" עסקו בטעות השופט, שפסל שער חוקי של פרנק למפארד והשפיע על גורל המשחק, ופרסמו התוודות של השוער הגרמני מנואל נוייר, שאמר: "כן, רימיתי את השופט". נוייר התכוון לכך שתפס את הכדור לאחר שעבר את קו השער, וחידש את המשחק מיד ובטבעיות. אבל פרשן העיתון אשלי גריי הודה כי "אין טעם לבכות על השער הפסול של למפארד, כי התוצאה לא משקרת. ההגנה הייתה נוראית, אנגליה הייתה חסרת כיוון, רוני היה צריך לשתף פעולה עם חלוץ שלוחץ כמו הסקי או קראוץ' ולא עם דפו, הגרמנים היו חדים".

"הטיימס", באנדרסטייטמנט בריטי טיפוסי, פרסם תמונה גדולה של קאפלו ומתחת לה את הכותרת: "אנגליה בחוץ, קאפלו מאשים את השופטים". כלומר, קאפלו אשם בהדחה, והוא מסתתר מאחורי הטעויות של צוות השיפוט, ואינו לוקח אחריות. לא ברור מה יהא על עתידו של קאפלו באנגליה, אבל את תדמיתו בממלכה יהיה לו קשה מאוד לשקם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully