וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבז: "זהו צעד חשוב עבורנו"

החלוץ חגג את ההעפלה לרבע הגמר, אך השתדל להישאר מפוקס במטרה: ”נצטרך להגיע מוכנים לגרמניה”. אגירה מאוכזב

סביר להניח שאי שם בדקה ה-26 של המשחק בין ארגנטינה למקסיקו, לא מעט אנשים בפיפ"א תפסו את הראש. בפעם השניה היום (ראשון) בשלב שמינית הגמר נרשמה טעות שיפוט קשה, כשקרלוס טבז העלה את נבחרתו של מראדונה ליתרון מוקדם, מעמדת נבדל ברורה במיוחד. דפיקות הלב החלו- מה יקרה אם הנבחרת הארגנטינאית תעלה אך ורק בגלל הטעות הזו? אלא שאז נחלצו שחקניו של מראדונה לטובת פיפ"א, ובחגיגת כדורגל נהדרת גברו על המקסיקנים 1:3, בדרכם אל רבע הגמר, ומפגש סופר מסקרן עם נבחרת גרמניה של יואכים לב.

גיבור המשחק היה ללא ספק קרלוס טבז, שמלבד השער אותו הבקיע כשהיה בנבדל, הוסיף עוד אחד שלא יישכח במהרה. טבז ירה כדור מ-25 מטרים שכמעט וקרע את הרשת של מקסיקו, וזה היה השער שחתם סופית את ניצחונה של נבחרתו. "זה היה צעד חשוב עבורנו", אמר טבז הנרגש בסיום. "אנחנו ברבע הגמר, וזה כל מה שחשוב, ששיחקנו טוב. השערים שלי? אני רק רוצה להיות אפקטיבי". על ההמשך אמר טבז: "אנחנו צריכים לנוח ולהנות מהניצחון הזה, שבהחלט לא היה קל מול מקסיקו". על היריבה הבאה, גרמניה, אמר החלוץ: "נצטרך להגיע מוכנים, ארבע שנים אחרי שהפסדנו להם".

מאמן ארגנטינה, דייגו מראדונה, התייחס בסיום לטענות הקשות של מקסיקו על השיפוט החלש. "אני מבין אותם, אבל יש גבול לכל דבר. חאבייר אגירה בוודאי הרגיש כמו שאנחנו הרגשנו כבעטו במסי, והשופט לא הגיב. מה שהם עשו למסי היה סקנדל - הם אפילו לא חיפשו את הכדור, רק ניסו לבעוט בו". מראדונה התייחס ליריבתו הבאה, ואמר: "גרמניה היא נבחרת שונה ממקסיקו. הם חזקים יותר ושיחקו פתוח נגד אנגליה. מחר נצטרך להבין כיצד נגיע למשחק עם הקבוצה הנכונה כדי להציג את האיכויות שלנו מול הגרמנים".

לאונל מסי, ששוב היה טוב אך לא זכה להזיז את הרשת, מאמין כי נבחרתו צריכה להשתפר אם ברצונה לממש את שלל הפוטנציאל הטמון בה. "מקסיקו מניעה כדור היטב. למזלנו הצלחנו להבקיע שערים מהירים, וזה עזר לנו". שחקן ברצלונה עבר להביט הלאה, אל עבר רבע הגמר מול גרמניה, ואמר: "מדובר ביריבה חזקה, יש להם שחקנים טובים ואנחנו מכירים אחד את השני כי שיחקנו נגדם לפני ארבע שנים".

"לא התגברנו על טעות שלא אנחנו עשינו"

אי אפשר היה לפספס את האכזבה בקרב נבחרת מקסיקו. בדיוק כמו אנגליה שלפניה, גם המקסיקנים הרגישו שאישור השער הלא חוקי של טבז פגע בהם, בעיקר מבחינה מנטלית, והיה זה שהוביל בסופו של דבר אל ההפסד. מאמן מקסיקו הסביר זאת לאחר המשחק. "נהיינו מבולבלים אחרי השער הראשון", טען אגירה, "היו חסרים לנו העוצמות המנטליים והריכוז כדי להתגבר על הטעות הקשה שלא אנחנו עשינו. לא התגברנו על הטעות הזו וכבר ביצענו עוד אחת ואז בא ה-0:2".

יחד עם זאת, אגירה יצא מעודד מהטורניר ומאמין בפוטנציאל של הנבחרת שלו. שחקניו הוכיחו משחק לחימה נאה מול הנבחרת הארגנטינאית, שנראית מועמדת ראויה לזכייה בטורניר כולו, ולא איבדו את התקווה גם כשנפלו לפיגור של שלושה שערים. "יש לנו דור נפלא של שחקנים צעירים", אמר אגירה, "ואנחנו חייבים לנצל אותם בצורה המקסימלית. אני מאמין שבעוד ארבע שנים הם יהיו בפסגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully