וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונדיאל: גרמניה ברבע הגמר אחרי 1:4 על אנגליה

44 שנים אחרי אותו שער שנוי במחלוקת של ג'ף הרסט, לא אושר כיבוש ברור של אנגליה נגד גרמניה שהיה קובע שוויון. הנבחרת של יואכים לב ניצלה את זה כדי לדרוס את פאביו קאפלו ושחקניו 1:4 ולעלות לרבע הגמר

באנגליה ליבו את היצרים והכריזו על המשחק כמלחמת עולם שלישית, בגרמניה נזכרו בהיסטוריה על כר הדשא שבדרך כלל האירה להם פנים וכולם כולל כולם התכוננו להכרעה דרמטית מהנקודה הלבנה. אף אחד לא בנה על כדורגל גדול, אבל שחקני גרמניה ואנגליה התעלמו מכל הדיבורים והפיקו משחק קלאסי שיפתח את הפרק החדש בעימותים בין שתי המעצמות. בסופו של דבר, אחרי ערב רווי יצרים ואירועים שסיפק דרמה אדירה, גרמניה רשמה ניצחון 1:4 גדול ועלתה על חשבון אנגליה לרבע הגמר, שם היא ממתינה לארגנטינה. כן ירבו משחקים כאלה.

שחקני נבחרת גרמניה סמי חדירה, תומאס מולר, ג'רום בואטנג. רויטרס
מקום של כבוד בהיכל התהילה של הכדורגל הגרמני. מולר חוגג עם החברים/רויטרס

הפתיחה הייתה כל כולה של גרמניה. הקישור האטרקטיבי של יואכים לב, בהנהגת בסטיאן שווינשטייגר שעבר מבחן כשירות, התגבר בקלות על מרכז השדה המפוחד של אנגליה, כשתומאס מולר עושה כאוות נפשו באגף הימני. בדקה ה-20 באה גרמניה על שכרה, כשכדור ארוך של השוער מנואל נוייר הגיע למירוסלב קלוזה, שניער בקלות את מתיו אפסון וגילגל לרשת של דייויד ג'יימס. שער 12 של קלוזה במונדיאלים והוא רחוק רק שלושה משיאו של רונאלדו הברזילאי. אנגליה, שתלתה תקוות רבות בתלבושת האדומה עימה זכתה בגביע העולמי היחיד שלה, נותרה בהלם בעקבות הספיגה. 12 דקות לאחר מכן הפאניקה הוכפלה. חילופי מסירות בין קלוזה, מולר ולוקאס פודולסקי הסתיימו בשער נאה של האחרון מזווית אלכסונית בצד שמאל.

עיתונאי הממלכה כבר השחיזו את העטים לקראת ביקורות עוקצניות במיוחד בבוקר שלמחרת, בעיקר כלפי ווין רוני שחתם מונדיאל מחפיר באופן אישי. אלא שכאן הנבחרת של פאביו קאפלו התעוררה. דווקא אפסון, ששגה בצורה קשה בשער הראשון, עלה לעזרת ההתקפה, ניצל יציאה רעה של נוייר ונגח לרשת כדור שהגביה לעברו הקפטן סטיבן ג'רארד בדקה ה-37. דקה לאחר מכן הגיע האירוע המשמעותי של המשחק, עליו יכתבו עוד תילי מילים. בעיטה של פרנק למפארד מחוץ לרחבה כבר הכניעה את נוייר ועברה בבירור את קו השער במטר לפחות, אבל השופט האורוגוואי חורחה לריונדה וצוותו לא ראו ולא שמעו, כשגם תחינות השחקנים באדום לא הועילו. נקמה על השער של ג'ף הרסט מ-1966? אולי. מה שבטוח - אנגליה התפרקה.

בפתיחת המחצית השנייה עוד ניסו האנגלים למצוא את השוויון, אבל אחרי הטיל למשקוף של למפארד הם כבר התייאשו. גרמניה, מנגד, המתינה מאחור, איפשרה לאנגליה להתקיף ועקצה עם שתי מתפרצות לעילא ולעילא. בדקה ה-67 שווינשטייגר דהר לפני גלן ג'ונסון וסידר למולר את השער לו היה ראוי במשחקו הטוב במדים הלאומיים. שלוש דקות לאחר מכן מסוט אוזיל השאיר אבק לגארת בארי והעניק למולר כדור על מגש של כסף כדי שישלים צמד ויחתום את תוצאת המשחק.

גרמניה לא רק נוקמת על התבוסה 5:1 לאנגלים במינכן במשחק הרשמי הקודם ביניהן, אלא גם סוגרת מעגל מאותו שער שנוי במחלוקת של הרסט בגמר מונדיאל 66'. היא לא הייתה צריכה את הנשק המסורתי שלה - הפנדלים - לשם כך, אלא ניצחה הודות לעליונות הטכנית והאיכותית של שחקניה. גרמניה ממשיכה לרבע הגמר, אנגליה המאכזבת והמאוכזבת תיפרד ככל הנראה מקאפלו ותחבוט בשופט לריונדה בימים הקרובים. אנחנו זכינו ליהנות מהמשחק הטוב בטורניר. התיאבון נפתח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

מחצית ראשונה

דקה 5: שווינשטייגר שלח כדור עומק נהדר לאוזיל, הגנת אנגליה קפאה והקשר בעט חלש בימין משבעה מטרים ונעצר ברגליו של ג'יימס. החמצה גדולה של אוזיל.

דקה 10: הקישור הטכני של גרמניה מחזיק יותר בכדור, אנגליה מנסה מדי פעם לצאת להתקפות דרך האגפים, כפי שעשתה בניצחון על סלובניה.

דקה 16: אנגליה נראית עדיין מפוחדת, בזמן שגרמניה מחפשת את השער. בעיטה בשמאל של חדירה מ-25 מטרים הייתה רחוקה מאוד מהמסגרת.

דקה 20: גול! גרמניה באה על שכרה. כדור ארוך של השוער נוייר עבר את כל הגנת אנגליה, קלוזה המנוסה התגבר על אפסון ותוך כדי נפילה שלח רגל ארוכה וגילגל לרשתו של ג'יימס. השער ה-12 של קלוזה במונדיאלים, 0:1 לגרמניה.

דקה 23: וכך נראה מן העבר השני הטורניר של רוני. כוכב מנצ'סטר יונייטד בעט כדור רע מחוץ לרחבה, הרחק הרחק משערו של נוייר.

דקה 25: כדור אנגלי ראשון למסגרת. בארי נותר חופשי מ-25 מטרים ובעט שטוח וחזק לידיו של השוער.

דקה 31: מולר מצא במסירה עיוורת מופלאה את קלוזה ברחבה, אבל הפעם החלוץ בעט בימין לרגליו של ג'יימס המזנק. ההגנת האנגלית ממשיכה לעשות חורים.

דקה 32: נגיחה חזקה של דפו מצאה את המשקוף, אבל המהלך נפסל בגלל נבדל של החלוץ.

דקה 32: גול! קלוזה מסר למולר בצד שמאל, שחקן באיירן מינכן הפקיץ נהדר לקצה השמאלי של תיבת החמש ומשם פודולסקי בעט חד בשמאל לרשת של ג'יימס. כדור נהדר של גרמניה, כבר 0:2.

דקה 35: למפארד הגיע ראשון לכדור רוחב, בעט ברגל שמאל תוך כדי גלישה, הכדור נהדף בגופו של נוייר והורחק לפני שהוא חודר פנימה.

דקה 36: קלוזה קיבל את הכדור בתוך הרחבה אחרי קרן, סובב את אפסון ובארי בתוך הרחבת החמש, אבל לא הצליח לשחרר בעיטה טובה לשער וג'רארד בלם אותו לקרן נוספת. מזל גדול לאנגלים.

דקה 37: גול! ג'רארד מצא את עצמו פנוי אלכסונית לרחבה, הגביה באין מפריע ואפסון הפנוי נגח מתוך הרחבה פנימה תוך כדי ניצול יציאה רעה של נוייר. 1:2 לגרמניה.

דקה 38: הקצב המטורף של האירועים לא עוצר. למפארד קיבל כדור מחוץ לרחבה ובעט מעל נוייר שיצא מעט משערו, הכדור פגע במשקוף ונחת קרוב למטר מאחורי הקו. השופטים לא ראו ולא שמעו, ולא אישרו שער ברור לזכות האנגלים. נקמה על ג'ף הרסט ב-1966?

שוער נבחרת גרמניה, מנואל נוייר, נכנע לבעיטה של פרנק למפארד. Alessandra Tarantino, AP
יש יותר ברור מזה? הכדור של למפארד מעבר לקו/AP, Alessandra Tarantino

מחצית שנייה

דקה 49: ג'רארד קיבל כדור בצד שמאל, השתחרר לבעיטה ושלח את הכדור החוצה.

דקה 52: טיל אדיר של למפארד בכדור חופשי מ-30 מטרים, ננעץ במשקוף הגרמני. חוסר מזל משווע לאנגלים.

דקה 56: ג'רארד סובב מ-17 מטרים, נוייר היה במקום וקלט.

דקה 57: לאהם ניסה להחזיר כדור לנוייר, אבל המסירה שלו הייתה חלשה ורק יציאה מהירה של השוער מנעה מדפו שער שוויון. אנגליה מתקרבת.

דקה 59: מולר המצוין השתחרר יפה ומ-16 מטרים בעט כדור שפגע קלות במגן אנגלי ויצא החוצה.

דקה 63: כדור אלכסוני של שווינשטייגר מצד ימין, חמק סמוך לקורה של ג'יימס.

דקה 67: גול! כדור קרן של אנגליה הפך למתפרצת קטלנית של גרמניה. שווינשטייגר קיבל את הכדור במצב של שלושה מול שניים, חתך לאמצע לפני ג'ונסון והשאיר את מולר בזווית אלכסונית מצוינת מול ג'יימס. מולר בעט חזק לעבר גופו של ג'יימס, שרק הדף פנימה. 1:3 לגרמניה.

דקה 69: שוב מולר הנפלא יכול היה לכבוש, אבל הבעיטה שלו חלפה סמוך לקורה.

דקה 70: גול! גרמניה תהיה ברבע הגמר. עוד מתפרצת אדירה של גרמניה, עם אוזיל המהיר שברח מבארי באגף שמאל, הוציא כדור רוחב בין הרגליים של אשלי קול ומולר לא התקשה להרשית מקרוב. 1:4 גדול לגרמניה, אנגליה נשברה.

דקה 81: ג'רארד נכנס נהדר לרחבה, הטעה שחקן אחד ובעט לפינה השמאלית של נוייר שזינק ובקצות האצבעות הדף לקרן.

דקה 89: למפארד ניסה מ-20 מטרים, נוייר היה במקום וקלט.

הרכב נבחרת גרמניה: מנואל נוייר, פיליפ לאהם, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, ג'רום בואטנג, בסטיאן שווינשטייגר, סמי חדירה, מסוט אוזיל (סטפן קיסלינג, 83), תומאס מולר (פיוטר טרוכובסקי, 72), לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוזה (מריו גומז, 72).

הרכב נבחרת אנגליה: דייויד ג'יימס, גלן ג'ונסון (שון רייט-פיליפס, 87), מתיו אפסון, ג'ון טרי, אשלי קול, גארת בארי, פרנק למפארד, סטיבן ג'רארד, ג'יימס מילנר (ג'ו קול, 64), ג'רמיין דפו (אמיל הסקי, 71), ווין רוני.

שחקן נבחרת גרמניה פר מרטסאקר עם השוער מנואל נוייר. רויטרס
יכולים ללכת עד הסוף? שחקני גרמניה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully