וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד - סלובקיה: יש סיכוי לעוד הפתעה אחת?

אחרי שהדיחו את איטליה, וייס ושחקניו יקוו להקשות בשמינית גם על נבחרת האורנג'. רובן בהרכב (17:00, ערוץ 1 ו-511 HD)

אימג'בנק GettyImages

צילום: רויטרס
עריכת וידאו: יאיר דניאל

12 שנה עברו מאז נבחרת הולנד ביקרה בשלב רבע הגמר של המונדיאל, וכדי לעשות כן היא חייבת לנצח את סלובקיה הצנועה (שני, 17:00, ערוץ 1 וערוץ 511 HD). נבחרת האורנג' לא הרשימה בשלב הבתים למרות שסיימה ראשונה את בית ה' עם 9 נקודות ויחס שערים 1:5, אולי משום שלא הפגינה כדורגל מלהיב כפי שציפו ממנה. באיצטדיון מוזס מבהידה בדרבן, מול סלובקיה הנחותה, היא תצטרך לשלב בין היעילות של הסיבוב הראשון לברק המצופה ממנה עוד לפני תחילת הטורניר.

"הנבחרת שלנו מלאה בביקורת עצמית, ותמיד אפשר להשתפר", אמר דירק קאוט על היכולת שלו ושל שאר חבריו, "אנחנו עושים דברים צעד אחרי צעד, ואם יש לנו יום פחות טוב אנחנו נעזרים בסדר ובארגון שלנו כדי לשרוד". אריאן רובן שב מפציעה וכניסתו במשחק הניצחון על קמרון הפיחה רוח חיים בהתקפת ההולנדים. מול סלובקיה הוא כבר יהיה בהרכב הראשון. המאמן ברט ואן מרוויק נהנה מסגל מלא למשחק, וגרגורי ואן דר וויל צפוי לחזור להגנת האורנג'.

הולנד היא פייבוריטית במפגש, אולם ההולנדים לא מקלים ראש ביריבה ומתייחסים אליה בכבוד רב, הרי לא מדובר בעוד נבחרת אלא בזו שניצחה את אלופת העולם איטליה והדיחה אותה בצורה סנסציונית מהטורניר. "סלובקיה שיחקה מצוין, לא מנצחים ככה סתם את איטליה", החמיא ג'ון הייטינחה ליריבה, ומאמנו ואן מרוויק ביקש סבלנות מהאוהדים שרוצים לראות "טוטאל פוטבול" מנבחרתו. "אם נהיה מרוכזים כמו בשני המשחקים הראשונים ונבצע את הפעולות הנכונות, נהיה בשיאנו", אמר ואן מרוויק, "נצטרך סבלנות. יש לנו מהירות כדי להבקיע, אסור לנו לשחק בנונשאלנטיות".

קשר האוראנג', רפאל ואן דר וארט, נפצע ולא יפתח בהרכב, אך הוא בטוח כי נבחרתו לא תזלזל בסלובקים, אך גם הוא מכיר בציפיות של אוהדי הנבחרת: "כעת, כשהטורניר הגיע לשלבי הנוק-אאוט, חייבים לנצח בכל משחק. כולם חושבים שאנחנו אחת מהפייבוריטיות, וכולם גם רוצים שנזכה במונדיאל. גם אנחנו. זה משהו שכולנו רוצים, ואני חושב שיש לנו את האיכויות לזכות במונדיאל".

ההרכב המשוער של נבחרת הולנד:

מארטן סטקלנבורג, גרגורי ואן דר וויל, ג'ון הייטינחה, ג'ובאני ואן ברונקהורסט, יוריס מאתייסן, מארק ואן בומל, נייג'ל דה יונג, אריאן רובן, ווסלי סניידר, דירק קאוט, רובין ואן פרסי.

וייס לא מפחד: "אולי נשחק יותר התקפי נגד הולנד"

עד למשחק מול אלופת העולם איטליה, סלובקיה לא משכה עניין ותשומת לב בטורניר, אבל ה-2:3 ההיסטורי ההוא על האזורי הקנה לשחקנים של המאמן ולדימיר וייס תהילת עולם. חובבי הספורט במדינה האירופית הקטנה לא ישכחו את הניצחון ההרואי הזה לעולם, ועכשיו, כשהם בשמינית הגמר כבר במונדיאל הראשון שלהם, הסלובקים רוצים להמשיך את החלום.

"באנו כחדשים וקטנים", אמר החלוץ רוברט ויטק, שכבש צמד לרשת איטליה, "אבל כבר הפתענו את כולם פעם אחת ואנחנו רוצים לעשות זאת שוב. הזזנו את הגבולות של הכדורגל הסלובקי". הסלובקים באים למשחק ללא לחץ, ואיש אינו מצפה מהם להעפיל לרבע גמר. כשכל הלחץ על ההולנדים, המגן פטר פקאריק סבור כי לו ולחבריו יש סיכוי להפתיע, גם אם הוא קטן. "אין לנו מה להפסיד", אמר, "ההולנדים פייבוריטים בגדול, אנחנו מקווים לשחזר את מה שעשינו מול איטליה".

הקשר זדנו שטרבה מושעה עקב צהובים ומי שיחליף אותו הוא קמיל קופונק, והמאמן וייס יודע שאת שלו הוא כבר עשה בטורניר. "עכשיו אנחנו גיבורים", אמר, "יש אופוריה בסלובקיה, זה לא יאמן, אנחנו מאושרים, אולי נשחק יותר התקפי נגד הולנד". וייס, כך נראה, הוא לא האיש שיוריד את סלובקיה לקרקע, אולי ההולנדים יעשו זאת.

ההרכב המשוער של נבחרת סלובקיה:

יאן מוחה, פטר פקאריק, מרטין שקרטל, יאן דוריצה, רדוסלאב זבאבניק, קמיל קופונק, מירוסלב סטוך, מארק האמשיק, יוראי קוצקה, אריק ינדרישק, רוברט ויטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully