וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנעול מנואל

27.6.2010 / 7:11

בעוד שאנגליה משקשקת מבעיטות ההכרעה, נבחרת גרמניה דווקא די בטוחה עצמה. ככה זה כשיש לה את מנואל נוייר בשער

אין מה לעשות, הדבר הראשון שעובר בראש כאשר חושבים על משחק בין גרמניה לאנגליה זה פנדלים. עם כל הכבוד לשער ההוא של ג'ף הרסט לפני 44 שנה, לשלישיה של מייקל אואן ב-1:5 ההיסטורי במינכן ב-2001, ולעוד כמה מפגשים שזכו לדיון מחודש בימים האחרונים לקראת הקרב הגדול בשמינית גמר המונדיאל הנוכחי, פשוט אי אפשר להתעלם מהפנדלים המיתולוגיים.

בעיטות הכרעה מ-11 מטרים הן הסיוט הגדול ביותר של האנגלים והחלום המתוק ביותר של הגרמנים. שלושה מתוך ארבעה המונדיאלים האחרונים בהם נטלה אנגליה חלק הסתיימו בהדחה בפנדלים. שתיים מתוך שלוש אליפויות אירופה האחרונות בהן נטלה אנגליה חלק נגמרו באותו האופן. לגרמנים, לעומת זאת, על אף ההחמצה של לוקאס פודולסקי מול סרביה, יש מאזן מושלם בכל הקשור לפנדלים בתום 120 דקות בגביע העולם. למען האמת, פולדי הוא השחקן השלישי בכל ההיסטוריה הגרמנית הארוכה שלא כבש מהנקודה הלבנה במונדיאל. הראשון היה אולי הנס במשחק מול שבדיה ב-1974, השני אולי שטיליקה שראה את השוער הצרפתי לוק אטורי הודף את הבעיטה שלו בתום 3:3 בחצי-הגמר מול צרפת ב-1982. בסגל הנוכחי אף שחקן לא עונה לשם אולי, ולכן קצת מוזר שהסטטיסטיקה נשברה, אבל בשורה התחתונה ההפסד לסרביה לא ממש הזיק, בדיוק כמו שתי ההחמצות הקודמות. הרי הגרמנים הניפו את הגביע ב-74', ניצחו את הצרפתים לפני 28 שנים, ואילו שחקני סרביה שהעזו לנצח בזכות ההחמצה של פודולסקי כבר נחתו בבלגראד, בעוד החבורה של יואכים לב עלתה מהמקום הראשון.

השחקנים החשובים ביותר בדו-קרב הפנדלים הם, כמובן, השוערים, ומעניין לציין שמאמני שתי הנבחרות התלבטו ארוכות לגבי איוש העמדה בין הקורות לקראת המונדיאל. על כאב הראש של פאביו קאפלו נשפכו מיליוני מילים באי הבריטי. דייויד ג'יימס, כמעט בן 40, הוא השחקן המבוגר ביותר בטורניר, מה שמזכיר כי פיטר שילטון היה השחקן המבוגר ביותר באיטליה 90'. במשחקו הלפני-האחרון בנבחרת הוא הפסיד לגרמניה בפנדלים – אנדי ברמה, לותר מתיאוס, קרל-היינץ רידלה ואולאף טון הכניעו אותו אז, בעוד סטיוארט פירס וכריס וודל החמיצו מהצד השני.

איש הקרח

מול ג'יימס יתייצב אחד השוערים הצעירים ביותר במונדיאל הנוכחי, מנואל נוייר בן ה-24, אשר עד לפני פחות משנה נחשב לאופציה שלישית בלבד של לב. אלא שאז התאבד רוברט אנקה באופן טראגי, וחודש לפני המונדיאל התברר שרנה אדלר סובל משבר בצלעות שימנע ממנו לשחק בדרום אפריקה. הופעת הבכורה של נוייר במשחק רשמי המדים הלאומיים נערכה מול אוסטרליה, אבל לא סתם הוא ידוע בגרמניה כאיש הקרח. כוכב שאלקה לא מתרגש ממעמדים גדולים, ומגיע לשיאו דווקא ברגעים הקריטיים ביותר.

נוייר נולד בגלזנקירשן, והצטרף לשאלקה, הקבוצה האהודה של משפחתו, בגיל 5. הוא התקדם בכל קבוצות הילדים והנוער של המועדון וצורף לסגל הקבוצה הראשונה כגיבוי לפרנק רוסט הוותיק. כאשר נפצע רוסט בספטמבר 2006, שלח המאמן מירקו סלומקה את נוייר למערכה, והשוער הצעיר שמר על רשת נקיה ונבחר לאיש המשחק בנצחון בבילפלד. סלומקה בחר להעניק לו את האפודה הראשונה גם בקרב הצמרת מול באיירן מינכן, נוייר לא איכזב, ומאז הפך לשוער הבלתי מעורער של שאלקה, בעוד רוסט המתוסכל נאלץ לעזוב להמבורג.

עונתו הראשונה של נוייר בבונדסליגה הסתיימה במקום השני, ובשניה הוא הוכיח את עצמו בענק בליגת האלופות. בגומלין שמינית-הגמר בפורטו, נוייר היה תחום על אחת ההצגות הגדולות ביותר במפעל בכל הזמנים, הציל את שאלקה מתבוסה, והעסק הגיע – באופן לא מפתיע – לפנדלים. השוער הצעיר הדף את הבעיטות של ברונו אלבש וליסנדרו לופס, וקיבל את הציון הגבוה ביותר בכל עיתוני גרמניה. אלה לא הבעיטות היחידות מ-11 מטרים שהוא עצר בקריירה. במחזור האחרון של העונה הנוכחית, למשל, סיימה שאלקה ב-0:0 עם מיינץ בזכות השוער שקלט פנדל של מירוסלאב קרהאן.

לנוייר יש זכרונות טובים מאוד מהמפגש האחרון מול האנגלים. זה היה לפני שנה פחות יומיים, ב-29 ביוני 2009, אז הביסה גרמניה את אנגליה 0:4 בגמר אליפות אירופה לנבחרות צעירות. נוייר, שספג שער אחד בלבד ב-5 המשחקים בטורניר, היה נהדר, בעוד על המגרש התרוצצו שני שחקנים חשובים מאוד בסגל הבוגר בדרום אפריקה - סמי חדירה ענד את סרט הקפטן והניף את הגביע, ואילו מסוט אוזיל נבחר לשחקן המצטיין בגמר עם שער ושני בישולים. מהצד האנגלי השתתפו באותו טורניר השוער ג'ו הארט שלא שיחק בגמר בגלל צבירת צהובים, והקשר ג'יימס מילנר שהחמיץ פנדל בדו-קרב מול שבדיה בחצי-הגמר. לא מפתיע שמילנר לא נכלל ברשימת הבועטים שקאפלו הכין מראש לעת צרה, אבל היתרון הפסיכולוגי של הגרמנים יהיה עצום בכל מקרה, והם יכולים לסמוך על השוער קר הרוח שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully