וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה - אנגליה: שווינשטייגר כשיר

ערך אימון ויפתח בהרכב. הנבחרות מעדיפות לא להיגרר לאזכורים ממפגשי העבר לפני ה-1/8 (17:00, ע' 1 ו-HD 511)

ב-1966 נפגשו אנגליה וגרמניה בפעם הראשונה אי פעם במסגרת טורניר גדול. נבחרת שלושת האריות ניצחה לאחר הארכה 2:4 וזכתה בגביע העולמי היחיד בתולדותיה. מאז האנגלים יכולים להתגאות רק בחצי גמר מונדיאל 90' ובהישג דומה ביורו 96', כשבשניהם גרמניה עצרה אותם אחרי דו קרב מהנקודה הלבנה. הגרמנים, בינתיים, זכו בחמישה מ-11 הטורנירים הגדולים בהם נטלו חלק. הערב (ראשון, 17:00, ערוץ 1 ו-HD 511) שתי המעצמות תיפגשנה ביניהן בשמינית הגמר של מונדיאל 2010 בבלומפונטיין, כאשר במדינות, כמו תמיד, מעלים זיכרונות מעימותי העבר על המגרש ומחוצה לו ומחממים את האווירה לקראת הקרב אשר בסיומו אחת מהן תחזור הביתה מאוכזבת.

בגרמניה מבקשים לשים את ההיסטוריה בצד ולהתרכז אך ורק בהווה. "עכשיו 2010 ולמשחקי העבר אין משמעות כל כך גדולה", הבהיר הקפטן הגרמני פיליפ לאהם. "אפילו לא נולדנו אז". זה יהיה המפגש ה-28 בין שתי הנבחרות, שלא נפגשו בטורניר גדול בעשור האחרון. המאזן עד כה עומד על 12 ניצחונות לאנגליה, 10 לגרמניה ו-5 תוצאות תיקו. במשחק האחרון בין השתיים ניצחה אנגליה 1:2 בברלין ב-2008, אבל לפני עשור הייתה זו גרמניה שניצחה 0:1 במשחק האחרון בוומבלי לפני השיפוץ והיא חזרה על כך במשחק הראשון לאחר בניית האצטדיון.

"אנגליה זו אנגליה", אמר המאמן יואכים לב. "זו נבחרת עם רוח לחימה, מנטליות חזקה והמון ניסיון, כששחקנים כמו ג'ון טרי, פרנק למפארד, סטיבן ג'רארד וויין רוני נמצאים בטופ של הכדורגל האירופי. אין מקום לטעויות מולם. גם לפני הטורניר אמרתי שאנגליה היא אחת הפייבוריטיות שלי ללכת עד הסוף. אנחנו מכבדים אותם, אבל בשום מקרה אין בנו פחד".

לב כנראה יוכל לשתף ולכלות את בסטיאן שווינשטייגר בהרכב הפותח של הנבחרת. שווינשטייגר היה בספק עד יום המשחק עקב פציעה זכר למשחק נגד גאנה, אלא שהוא ערך מבחן כשירות ונמצא כשיר, כמו גם ג'רום בואטנג. מי שייעדר בוודאות הוא קאקאו, שנמצא באימון ביום שישי וגם כך אמור היה לפנות את מקומו לטובת מירוסלב קלוזה, שסיים לרצות עונש הרחקה.

הרכב משוער: מנואל נוייר, פיליפ לאהם, ארנה פרידריך, פר מרטסאקר, ג'רום בואטנג, בסטיאן שווינשטייגר, סמי חדירה, מסוט אוזיל, תומאס מולר, לוקאס פודולסקי, מירוסלב קלוזה.

נקודה לבנה למחשבה

באנגליה נשמו לרווחה לאחר הניצחון 0:1 על סלובניה וההעפלה הקשה לשמינית הגמר מבית ג' הנוח על הנייר. נבחרת שלושת האריות לא הרשימה במשחקי התיקו מול ארצות הברית ואלג'יריה וגם נגד הסלובנים לא הבריקה במיוחד, אך עדיין עשתה את העבודה וכעת מצפים ממנה להגיע לשלבים הגבוהים ולהגשים את הפוטנציאל הטמון בה.

המאמן פאביו קאפלו, שזכה למספר ימי עדנה מהתקשורת הבריטית, מכיר את מאזן האימה של האנגלים מהנקודה הלבנה וכבר הכין את רשימת הבועטים שלו לכל מקרה שלא יבוא. דבר הגיוני בהתחשב בעובדה שבארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות בשלב נוקאאוט, המשחק נגרר לפחות להארכה. "כולם זוכרים את מה שקרה מול גרמניה בפנדלים, אבל עכשיו זו נבחרת שונה ומשחק אחר לגמרי", אמר ג'רמיין דפו, כובש שער הניצחון מול סלובניה. "אנחנו צריכים להגיע בראש נקי, לשכוח מה שהיה עד היום ולהיות ממוקדים".

גם השוער הוותיק דייויד ג'יימס מעדיף להשאיר את הנבירה ההיסטורית לאנשי התקשורת. "יעלו הרבה אזכורים היסטוריים כאלה ואחרים, אבל עבורנו זה משחק מול יריבה טובה ואנחנו חייבים לנצח כדי להתקדם. אם נסתכל על הדרך לגמר, ניצחון על גרמניה יכול להיות רומנטי. זה יביא אותנו כנראה לעוד קרב היסטורי משמעותי, מול ארגנטינה".

לרשות קאפלו עומדים כל 23 שחקני הסגל, כשרוני התאושש מהפגיעה בקרסול וגם הבלם לדלי קינג נמצא כשיר. ג'יימי קראגר סיים לרצות עונש הרחקה, אבל היכולת הטובה של מתיו אפסון במשחק הקודם עשויה להקנות לו הופעה נוספת בהרכב. ג'יימס מילנר צפוי לשמור על מקומו באגף ימין של הקישור ודפו ימשיך בחוד לצד רוני.

הרכב משוער: דייויד ג'יימס, גלן ג'ונסון, מתיו אפסון, ג'ון טרי, אשלי קול, גארת בארי, פרנק למפארד, סטיבן ג'רארד, ג'יימס מילנר, ג'רמיין דפו, ווין רוני.

עדכון אחרון 13:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully